در این آموزش به شما شیوه استفاده از سبک‌های مختلف لایه، به منطور ایجاد یک افکت راحت و ساده به نام sci-fi scan-line برای متن را، نشان خواهیم داد. در ادامه‌ی مطلب با ۷۲۴پرسهمراه باشید.

چگونه در فتوشاپ متنی با افکت Sci-Fi Scan-Line ایجاد کنیم؟

برای شروع می‌خواهیم یک الگوی ساده‌ی Gradient ایجاد کنیم. یک سند ۱۰۴*۵۰۰ پیکسل ایجاد کنید و روی پس زمینه‌ی لایه دوبار کلیک کنید تا باز شود.

 

روی لایه‌ی Layer1 دوبار کلیک کنید تا افکت Gradient Overlay با این تنظیمات اعمال شود. تیک Dither box را بزنید.

 

با استفاده از ابزار Marquee Tool یک خط عمودی ایجاد کنید. سپس به Edit > Define Pattern بروید و نام الگو را Lines بگذارید.

 

ایجاد بافت متنی در پس‌زمینه

یک سند جدید با اندازه‌ی پیکسل ۵۸۸*۸۵۰ و Resolution  ۳۰۰ ایجاد کنید. تصویر سیاه را در بالای لایه‌ی پس‌زمینه قرار دهید و در صورت نیاز اندازه‌ی آن‌را تغییر دهید.

 

به Image > Adjustments > Levels بروید و مقدار Gamma را به ۱.۰۱ تغییر دهید.

 

روی texture layer دابل کلیک کنید تا افکت Color Overlay با این تنظیمات اعمال شود. رنگ را مقدار 3b7aab# قرار دهید و حالت Blend Mode را Overlay کنید.

 

این‌کار به بافتمان رنگ آبی را اضافه می‌کند.

 

نحوه ایجاد Style Text Layers

متن را با استفاده از font Kenney Future ایجاد کنید و اندازه‌ی Size را ۵۰ قرار دهید. از لایه‌ی متن کپی بگیرید و مقدار Fill کپی را ۰٪ تنظیم کنید.

 

روی لایه‌ی اصلی متن دابل کلیک کنید و تنظیمات را برای آن اعمال کنید. یک Bevel and Emboss با این تنظیمات اضافه کنید. Style آن را Stroke Emboss قرار دهید. Technique را Chisel Hard کنید. مقدار Depth آن را ۵۵۰ قرار دهید. Size آن‌را مقدار ۶ قرار دهید. تیک Use Global Light را بردارید. مقدار Angle را برابر ۱۶۹- قرار دهید. مقدار Altitude را به ۳۷ تغییر دهید. Gloss Contour را Ring قرار دهید. تیک Anti-aliased را بزنید. حالت Highlight Mode را Color Dodge و مقدار Opacity آن را ۷۵٪ قرار دهید و حالت Shadow Mode را Linear Burn با مقدار Opacity ٪۴۰ قرار دهید.

مطلب مرتبط: آموزش طراحی موی طبیعی در فتوشاپ

 

یک Contour با این ویژگی‌ها ایجاد کنید. شکل Contour را مخروط برعکس قرار دهید. تیک Anti-aliased را بزنید و مقدار Range آن‌را به ۱۰۰٪ تغییر دهید.

 

یک Stroke با این ویژگی‌ها ایجاد کنید. مقدار Size آن‌را ۳ قرار دهید. Position را Outside کنید. Fill Type را Gradient قرار دهید. Angle را با مقدار ۹۰ تنظیم کنید. روی Gradient box کلیک کنید تا gradient ایجاد شود.

 

Gradient را با استفاده از رنگ‌های 1b5ad3 # و 6db7fd# ایجاد کنید.

 

Inner Shadow را با تنظیمات زیر اضافه کنید. Blend Mode را Color Burn قرار دهید. مقدار رنگ را 0886f1 # قرار دهید. Opacity را ٪۶۰ کنید. تیک Use Global Light را بردارید. مقدار Angle را ۹۰ کنید. مقدار Distance را ۰، Choke را ۲۵ و Size را ۹ قرار دهید.

 

یک Inner Glow با تنظیمات زیر ایجاد کنید.

حالت Blend Mode را Vivid Light بگذارید. مقدار Opacity را ۷۰٪، رنگ را 7ffffd #، مقدار Choke را ۳۰، Size را ۱۶ و مقدار Range را ۱۰۰ قرار دهید. تیک Anti-aliased را بزنید.

 

حالا یک Gradient overlay با این تنظیمات ایجاد کنید.

تیک Dither را بزنید. حالت Blend Mode را Linear Burn قرار دهید. مقدار Opacity را ۷۵٪ و مقدار Scale را ۱۰۹٪ قرار دهید. گرادیان را با استفاده از رنگ 145190# در سمت چپ و رنگ 9517ff # در سمت راست ایجاد کنید.

 

یک  Pattern Overlay با تنظیمات مطابق شکل اضافه کنید.

 

در گام بعدی یک Outer Glow با تنظیمات زیر اضافه کنید.

مطلب مرتبط: آموزش ایجاد افکت Chrome با فتوشاپ

حالت Blend Mode را Overlay قرار دهید. مقدار Opacity را ۷۵٪، رنگ را dd69ff #، مقدار Spread را ۱۰ و Size آن‌را ۳۰ قرار دهید. در آخر تیک Anti-aliased را بزنید.

 

یک Drop Shadow با تنظیمات زیر اضافه کنید.

مقدار Opacity آن را ۱۰۰٪ قرار دهید. تیک Use Global light را بردارید. مقدار Angle را ۹۰، Distance را ۱۰، Spread را ۳۰ و سایز را ۱۵ قرار دهید.

 

نمونه‌ای دیگر از Drop Shadow را با تنظیمات زیر اضافه کنید.

مقدار Opacity را ۷۰٪ قرار دهید. تیک  Use Global Light را بردارید. مقدار Angle را ۹۰، Distance را ۲۰ و Size را ۳۵ قرار دهید.

 

این‌کار، افکت اصلی را ایجاد می‌کند.

 

چگونگی اضافه‌کردن لایه‌های افکت بیشتر

دوبار روی لایه‌ی کپی متن کلیک کنید و تنظیمات زیر را اعمال کنید. یک Bevel and Emboss را با ویژگی‌های زیر اضافه کنید.

تیک Use Global Light را بردارید. مقدار Size را ۴۹، Angle را ۵۸ و Altitude را ۲۱ قرار دهید. Gloss Contour را روی Cone – Inverted بگذارید. تیک Anti-aliased را بزنید. Highlight Mode را Vivid Light با مقدار Opacity ٪۷۷ قرار دهید. مقدار Opacity در Shadow Mode را ۰٪ بگذارید.

 

یک Contour با ویژگی‌های زیر ایجاد کنید.

Contour را مطابق شکل تنظیم کنید. تیک Anti-aliased را بزنید و مقدار Range را ٪۱۰۰ قرار دهید.

 

یک Inner Shadow با تنظیمات زیر اضافه کنید.

حالت Blend Mode را Soft Light قرار دهید. رنگ را ab2eec#، مقدار Opacity را ۱۰۰٪، Angle را ۹۰، Distance را ۰ و Size را ۲۱ قرار دهید. تیک Use Global Light را بردارید.

 

یک Inner Glow با ویژگی‌های زیر اضافه کنید.

حالت Blend Mode را Vivid Light قرار دهید. مقدار Opacity را ۲۵٪، Size را ۵۱ و Range را ۱۰۰٪ قرار دهید. از سه رنگ، 3b5e7e# برای سمت چپ، 588b8a # برای وسط و c5c396 # برای سمت راست Gradient استفاده کنید. Source را Center کنید. تیک Anti-aliased را بزنید.

 

یک Gradient Overlay با تنظیمات زیر ایجاد کنید.

تیک Dither را بزنید. حالت Blend Mode را Linear Light قرار دهید. مقدار Opacity را ۵۰٪ و Scale را ۱۰۹٪ قرار دهید. از رنگ‌های 98addc # برای سمت چپ و 9e727f # برای سمت راست Gradient  استفاده کنید.

 

خب در ادامه‌ی کار یک Pattern Overlay با تنظیمات زیر ایجاد کنید.

حالت Blend Mode را Multiply قرار دهید. Pattern را طبق شکل تنظیم کنید.

مطلب مرتبط: آموزش ایجاد افکت Paper Cut با فتوشاپ

 

یک Outer Glow با ویژگی‌های زیر اضافه کنید.

حالت Blend Mode آن‌را Color Dodge قرار دهید. مقدار Opacity را ۷۵٪، رنگ را 88621f# قرار دهید.

 

خب افکت متنمان تمام شد.

 

اگر می‌خواهید بیش از یک خط از متن، استفاده کنید، فقط هر‌دو استایل‌های لایه‌ی متنی خود را کپی کنید و فقط محتوای آن‌ها را تغییر دهید.

 

روی آیکون Create new fill or adjustment layer در پایین پنل لایه‌ها کلیک‌کنید و Color Lookup را انتخاب کنید. از جدول منو 3DLUT File و Fuji REALA 500D Kodak 2392 را انتخاب کنید و درصد Opacity را ۳۵ کنید.

 

خب کارمان تمام شد. در این آموزش، ما از بافت‌ها (Texture)، الگوها (Pattern) و سبک‌های (Style) زیادی استفاده کردیم. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.