ایجاد افکت و تغییر در عکس‌ها در فتوشاپ بسیار لذت‌بخش است. امروز می‌خواهیم به آموزش ایجاد رنگ‌های جذاب سینماتیک در فتوشاپ بپردازیم. در ادامه‌ی مطلب ما را همراهی کنید.

آموزش ایجاد رنگ‌های سینماتیک در فتوشاپ

این عکسی است که می‌خواهم از آن برای آموزش استفاده کنم.

 

اولین‌کاری که باید انجام دهم، ایجاد Duplicate Layer است. پس به Layer و سپس Duplicate Layer بروید. انجام این‌کار یک عادت است و در‌ضمن شما نمی‌دانید در آینده قرار است چه تغییراتی در عکستان ایجاد کنید. اگر شما مثل من هستید این‌کار را انجام دهید و تمام اسناد فتوشاپ خود را در صورت نیاز در آینده، نگه‌دارید.

 

حالا می‌خواهم مطمئن شوم که سگ در مرکز تصویرم قرار می‌گیرد. با استفاده از مقیاس‌هایی که در بالا وجود دارد، تنظیمات را انجام دهید و خط را در مرکز تصویر قرار دهید.

 

همین‌کار را با طرف دیگر انجام دهید.

 

شما با استفاده از ابزار Crop نیز می‌توانید تنظیمات را انجام دهید. برای این‌کار دکمه‌ی C را در کیبورد فشار دهید. برای این‌که به‌طور خودکار بخواهید اندازه‌گیری را در وسط قرار دهید،  به View > Snap بروید و آن‌را فعال کنید.

مطلب مرتبط: رفع چند مشکل متداول فتوشاپ: ناپدید شدن موس، پنل اصلی و توقف ناگهانی ابزارها و ...

 

خب، زمانی‌که تنظیمات را انجام دادید، خطوط اندازه‌گیری را با کلیک و drag‌ کردن به بالا و رها‌کردن، حذف کنید.

 

الان آماده‌ی شروع هستیم. به  Layer > New Fill Layer > Solid Color بروید و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.

 

 باید یک لایه‌ی تنظیم رنگ کامل داشته باشید، می‌توانید هر رنگی را که می‌خواهید، انتخاب کنید، من قصد دارم رنگ سبز را انتخاب کنم.

 

هنگامی‌که رنگ خود‌را انتخاب کردید، OK را کلیک کنید. پس از آن می‌خواهیم حالت Blending Mode را تغییر دهیم. خب اگر Blending Mode نمی‌دانید چیست، می‌توانید آن‌را از پنل لایه‌ها پیدا کنید. اگر در پنل لایه‌ها هستید به‌دنبال کلمه‌ی Normal در تب‌ها بگردید. روی آن تب کلیک کنید. گزینه‌های Blending Mode برای شما ظاهر خواهد شد. در لیست جست‌و‌جو کنید و گزینه‌ی Exclusion را انتخاب کنید.

 

سپس در همان پنل دنبال Opacity بگردید و مقدار آن‌را حدود ۲۰٪ تا ۳۰٪ کاهش دهید.

 

اگر می‌خواهید رنگ را تغییر دهید، این کار ساده است. روی پنجره‌ی رنگی که کوچک نشان‌داده شده است دوبار کلیک کنید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

پس از اتمام کار، تنها کاری که باید کنید، کلیک روی OK است تا تنظیمات مورد نظر ذخیره شود.

به یاد‌داشته باشید این لایه، لایه‌ی تنظیمات است هرگاه که بخواهید می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. این یکی از عملکردهای مهم فتوشاپ است. در نهایت عکستان را ذخیره کنید.