ایجاد افکت و تغییر در متن با استفاده از فتوشاپ کاربردهای زیادی دارد. در این آموزش سعی داریم به یکی از افکت‌های جذاب روی متن بپردازیم. در ادامه‌ی مطلب مارا همراهی تا شیبدار کردن متن در فتوشاپ را به شما بیاموزیم.

ایجاد انحراف و شیب‌دار کردن متن‌ها در فتوشاپ

قصد دارم با استفاده از فونت‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۰، متنی را تایپ کنم. آن‌را در لایه‌ی بالایی عکس قرار می‌دهم. سپس با استفاده از ابزارهای Wrap و Transform تغییرات مورد نظر را روی آن ایجاد کنم و این‌که چگونه یک لایه‌ی متن را به لایه‌ی شکل تبدیل کنم. سعی کردم از عکسی استفاده کنم که در آن منحنی وجود داشته باشد. به همین دلیل از پارک اسکیت استفاده کردم.

 

تصویر را در فتوشاپ باز کنید. اولین کاری که انجام خواهم داد، ابزار  Horizontal Tool که در نوار ابزار سمت چپ قرار دارد را با کلیک کردن روی آن، فعال می‌کنم.

 

سپس، چند تغییر در Character panel انجام خواهم داد. فونت را به AR Darling، رنگ را به سفید و اندازه‌ی فونت را به ۱۷۰ تغییر خواهم داد. بقیه‌ی تنظیمات همان پیش‌فرض خواهند بود.

 

من کلمه‌ی SKATE را به دلیل متناسب بودن با تصویر تایپ خواهم کرد. به عکس زیر نگاه کنید.

 

از آن‌جا که قصد دارم به متن پیچ و تاب بدم، باید آن‌را به یک شکل تبدیل کنم. متاسفانه نمی‌توانیم با متن معمولی این‌کار را انجام دهیم و بایستی متن‌ها تبدیل شوند. این کار ساده است. تنها کاری که باید انجام بدهم این است که مطمئن شوم لایه‌ی متن من که در Layers panel وجود دارد انتخاب شده و سپس به Type > Convert to Shape بروید.

 

انجام این کار متن را به یک شکل برداری تبدیل می‌کند. فقط دیگر متن قابل ویرایش نیست. پس قبل از این‌که تبدیل را انجام دهید، از صحت کلمه‌ی خود اطمینان حاصل کنید.

حروف T و  E دورتر از بقیه ی حروف هستند. برای رفع این مشکل از ابزار Path Selection Tool که در نوار ابزار سمت چپ هست، استفاده خواهم کرد.

 

این ابزار به من توانایی انتخاب فقط یک حرف در یک زمان یا ترکیبی از حروف در یک کلمه را می‌دهد. من با استفاده از کلیک، drag کردن و بردن اشاره‌گر موس روی کلمات T و E آن‌ها را انتخاب می‌کنم. حروف انتخاب شده را نگاه کنید. در حاشیه‌ی آن‌ها خطوط آبی وجود دارد.

بار دیگر این نکته را متذکر شوم که دیگر این متن‌ها قابل ویرایش نیستند و فقط از لحاظ شکلی می‌توان روی آن‌ها مانور داد.

برای نزدیک‌کردن این دو حرف به حرف A، چند بار فلش سمت چپ کیبور را فشار می‌دهم تا به تنظیمات دلخواه خودم برسم. همچنین، اگر احساس کنم که هر چیز دیگری نیاز به حرکت دارد، می‌توانم از همین روش این‌کار را انجام دهم.

مطلب مرتبط: آموزش ترفندهای پایه فوتوشاپ برای تازه کارها: تغییر سایز، برش و... (بخش اول)

حالا به قسمت مهم آموزش یعنی انحراف متن می‌رسیم. قبل از این‌کار، با استفاده از ابزار Move Tool متنم را به پایین و سمت راست تصویر انتقال می‌دهم. پس از آن، با استفاده از کلیدهای Ctrl+T، Free Transform را فعال می‌کنم و روی دکمه‌ی Wrap را در options bar کلیک می‌کنم. از آن‌جا که می‌خواهم به متنم پیچ و تاب بدم، باید روی این دکمه کلیک کنم.

 

وقتی روی دکمه کلیک می‌کنید. خطوط اطراف حروف تغییر می‌کنند. به شکل زیر نگاه کنید.

 

انحنا دادن به متن به راحتی یک کلیک و drag کردن است. می‌توانم به سادگی روی هرنقطه کلیک و آن‌را بکشم. برای مثال، روی قسمت بالای حرف S کلیک می‌کنم و به سمت بالا می‌کشم.

 

اگر از این تنظیمات خوشم نیامد، می‌توانم روی گوشه سمت چپ کلیک کنم و آن‌را بکشم.

 

عمل Wrap در فتوشاپ رفتاری شبیه به کشیدن رومیزی دارد. من به کلیک‌کردن و کشیدن تا زمانی‌که به شکل زیر برسم، ادامه خواهم داد.

 

خب به‌نظر خوب شد. برای این‌که تغییرات را اعمال کنم، دکمه‌ی enter را می‌زنم.

مطلب مرتبط: چگونه یک افکت درخشندگی و جذاب با فتوشاپ ایجاد کنیم؟

برای اضافه‌کردن Stroke به شکل، باید ابزار Path Selection Tool را که در نوار ابزار سمت چپ قرار دارد را فعال کنید. سپس باید با موس روی کل متن کلیک و drag کنید. زمانی‌که همه‌ی کلمه‌ها را با هایلایت آبی‌رنگ مشاهده کردید، به options bar در سمت بالا بروید و روی Stroke box کلیک و رنگ سیاه را برای آن انتخاب کنید.

 

سمت راست Stroke box، اندازه‌ی ضخامت آن‌را می‌توانیم تنظیم کنیم. من مقدار ۱۰ پیکسل را انتخاب می‌کنم. در نهایت، از آنجایی که می‌خواهم این Stroke را به لبه‌ی بیرونی اشکال برسانم، با استفاده از منوی کشویی Align که در Stroke Options قرار دارد، این‌کار را انجام می‌دهم.

 

در نهایت عکس زیر را پس از تغییرات مشاهده کنید.

 

برای اعمال Gradient به شکل، من همه‌ی آن‌ها را دوباره با ابزار Path Selection Tool انتخاب می‌کنم. به محیط Gradient می‌روم و روی جعبه‌ی کوچک طبق شکل کلیک می‌کنم تا باز شود.

 

برای ایجاد یک شیب معمولی، روی  random preset که در مرکز پالت وجود دارد، کلیک می‌کنم و سپس داخل نوار gradient کلیک می‌کنم. اگر دوبار کلیک کنم، رنگ‌های مختلفی باز می‌شود و می‌توان آن‌ها را انتخاب نمود. اگر زیر نوار، کلیک راست کنم، یک نشانگر رنگ اضافی ظاهر می‌شود که من باز می‌توانم با دوبار کلیک کردن رنگ‌ها را اضافه کنم. برای ایجاد چرخش در شیب، روی ابزار angle tool که در قسمت پایین، سمت راست پالت قرار دارد، کلیک کنید.

 

هنگامی که به ویرایش دلخواهم رسیدم با زدن کلید Enter تغییرات را اعمال می‌کنم. عکس نهایی را مشاهده کنید.