فرض‌کنید می‌خواهید یک شی را به‌صورت نیمه‌سیاه نشان‌ دهید. چگونه این‌کار را انجام خواهید داد؟ در این آموزش از سری آموزش‌های فتوشاپ با یک مثال این‌ موضوع را به شما نشان‌ خواهیم داد. در ادامه‌ی مطلب با‌ما همراه باشید.

آموزش جابه‌جایی یک انتخاب (selection) از یک tab به tab دیگر

می‌خواهم یک ساعت را با استفاده از ابزار Quick Selection انتخاب کنم. برای انتقال این انتخاب نیاز به یک فضای خالی دارم. برای این کار انتخابم را به tab جدید منتقل می‌کنم. از عکس زیر استفاده خواهم کرد.

 

 عکس ساعت را در فتوشاپ باز می‌کنم. یک tab خالی ایجاد می‌کنم و با استفاده از ابزار Quick Selection ساعت را انتخاب می‌کنم.

اگر در انتخاب دچار اشتباه شدید، با استفاده از نگه‌داشتن کلید Alt آن‌ها را پاک کنید. در عکس زیر انتخاب ساعت را مشاهده کنید.

 

حالا می‌خواهم انتخابم را به tab دیگر منتقل کنم. برای شروع باید روی یکی از ابزارهای marquee tools کلیک کنید. من از Elliptical Marquee Tool استفاده می‌کنم. سپس باید مطمئن شوید که New Selection در options bar فعال است. این گزینه به من این امکان را می‌دهد که بتوانم انتخابم را راحت جابه‌جا کنم.

 

سرانجام با استفاده از drag کردن انتخابم را به tab مورد نظر منتقل می‌کنم. توجه داشته باشید که در هنگام drag کردن، دستتان را از کلیک موس برندارید.

مطلب مرتبط: آموزش نحوه ساخت جعبه دستمال کاغذی با استفاده از منوی Transform در فتوشاپ

در زیر عکس انتخابمان در tab جدید را مشاهده می‌کنید.

 

کاری که الان باید انجام دهید پر کردن انتخابتان است که کار ساده ایست. برای این کار باید یک لایه‌ی جدید در Layers panel ایجاد کنیم. این لایه‌ی جدید بالای لایه‌ی پس‌زمینه قرار می‌گیرد. سپس مطمئن شوید که ابزار marquee tool کماکان فعال باشد. در داخل انتخاب کلیک راست کنید تا منوی زیر باز شود.

 

از منوی باز شده Fill را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه Fill dialog box باز خواهد شد.

 

از نوار کشویی contents گزینه‌ی Black را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید تا پنجره بسته شود و انتخابتان با رنگ مشکی پر شود. تنها کاری که باید انجام دهید Deselect کردن شی است. برای این کار به Select > Deselect بروید.

 

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید یک نیمه از ساعت را مشکی کردم. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.