مادامی که شما در مکان روشنی هستید قدر صفحه‌کلیدهای دارای نور پس‌زمینه را نخواهید دانست و زیاد به این موضوع توجه نخواهید کرد. به هر حال در تاریکی، یا در محلی با نور کم، نور پس‌زمینه‌ی کیبورد باعث می‌شود به راحتی تایپ کنید. نور پس‌زمینه کیبوردها همیشه روشن نمی‌ماند. معمولا اگر بین ۵ تا ۱۰ دقیقه با کیبورد یا صفحه لمسی خود کار نکنید، این نور خاموش می‌شود. برای روشن کردن دوباره‌ی آن، مجبورید کلیدی را زده یا تاچ‌پد را لمس کنید. اگر این خاموش شدن برخلاف میل شماست، می‌توانید تنظیمات آن را در حالت همواره روشن قرار دهید. این قابلیت محدودیت‌های خود را دارد که در درجه اول به نوع لپتاپ شما بستگی دارد.

ویندوز گزینه‌‌ی تنظیم نور پس‌زمینه کیبورد را در خود ندارد. تعبیه کردن این ویژگی بر عهده‌ سازنده‌ این دستگاه است. اگر سازنده گزینه‌ای مبنی بر روشن کردن دائمی نور پس‌زمینه برای شما قرار نداده باشد، دیگر نمی‌توان این کار را انجام داد. در لپتاپ‌های Dell و HP، شما می‌توانید نور کیبورد را در حالت همواره روشن قرار دهید. اگر لپتاپ Dell دارید، حتی می‌توانید زمان تایم‌آوت را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

مطلب مرتبط: چگونه کیبورد لمسی و کیبورد روی صفحه را در ویندوز ۱۰ فعال و کوچک و بزرگ کنیم؟

HP

نور پس‌زمینه صفحه‌کلید در یک لپتاپ HP دارای ۳ حالت است: خاموش، time-out و همواره روشن؛ شما می‌توانید با استفاده از کلید نور در صفحه کلید، حالت آن را عوض کنید. تصویر آن را در زیر می‌بینید. وقتی این کلید را بزنید، بین این ۳ حالت تغییر وضعیت می‌دهد. البته تنها راه برای تشخیص اینکه روی کدام حالت قرار دارد این ات که صبر کنید تا ببینید آیا با گذشت زمان خاموش می‌شود یا نه.

در بعضی از لپتاپ‌های HP، می‌توانید به BIOS رفته و تنظیمات را تغییر دهید. HP BIOS  را باز کرده و گزینه Advanced Setting را انتخاب کنید. در صورتی که منویی برای انتخاب در این دستگاه تعبیه شده باشد، می‌توانید تنظیمات کیبورد را یافته و نور پس‌زمینه کیبورد را روی حالت همیشه روشن قرار دهید.

Dell

لپتاپ‌های Dell به شما این امکان را نمی‌دهند که نور پس‌زمینه کیبورد را در حالت همواره روشن قرار دهید. Dell دارای یک درایور اختصاصی است که شما می‌توانید با نصب آن بر نور پس‌زمینه کیبوردتان کنترل داشته باشید. نام این اپلیکیشن Dell Feature Enhancement Pack است و شما می‌توانید آن را از سایت Dell دانلود نمایید. نیازی نیست که همه اجزای این درایور را نصب کنید. گزینه Custom install را انتخاب کرده و فقط قسمت Keyboard and Devices را نصب کنید.

به محض نصب شدن، کنترل پنل را باز کرده و به Hardware and Sound بروید. در اینجا گزینه‌ Dell Keyboard Backlight Settings را خواهید دید. روی آن کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، به تب Backlight بروید. در اینجا شما می‌توانید مدت زمان تایم‌اوت را تغییر دهید، یا اینکه با انتخاب گزینه Never آن را برای همیشه روشن کنید.

درجه تنظیم میزان نور که در پایین صفحه قرار دارد، ممکن است کار نکند. احتمالاً این قابلیت فقط در برخی از لپتاپ‌ها فعال است.