ایجاد افکت‌های زیبا با نرم‌افزار فتوشاپ بسیار جذاب است. در این آموزش قصد داریم نحوه‌ی ایجاد افکت نئون را در چند مرحله‌ی ساده با فتوشاپ آموزش دهیم. امیدوارم از این آموزش لذت ببرید. در ادامه‌ی مطلب مارا همراهی کنید.

پیش از آغاز این قسمت از سری آموزش‌های فتوشاپ، از شما دعوت می‌کنیم آموزش افکت کروم، افکت شعله آتش و  افکت Paper Cut را نیز مطالعه بفرمایید.

ایجاد افکت نئون در چند مرحله‌ی ساده

شروع کار را با یک لایه‌ی ساده آغاز کنید و از Layer Styles یک Radial Gradient اضافه کنید. رنگ‌ها بسیار مهم هستند چون در طبیعی بنظر آمدن طراحیتان بسیار موثر هستند. نمی‌توانیم از رنگ بسیار تیره استفاده کنیم؛ بنابراین افکت Color Dodge برایمان مفید نخواهد بود. من برای رنگ آبی روشن از 330e4a# و برای خاکستری تیره از ۱۵۱۵۱۵‌# استفاده می کنم.

 

لوگوی مورد نظرتان را اضافه کنید. من از نسخه‌ی اصلی لوگوی Abduzeedo استفاده می‌کنم. نکته‌ی دیگری که برای طبیعی‌تر شدن طراحیتان باید به آن توجه کنید، ضخامت لوگویتان است.

 

برویم سراغ Layer Styles. چیز مهمی که فتوشاپ در اختیار ما قرار داده است، استفاده از چندین استایل باهم است. برای مثال، می‌توانید بیش از one Drop Shadow یا Inner Shadow داشته باشید. این ویژگی برای افکت‌هایی که با نور هستند بسیار مفید است.

مطلب مرتبط: آموزش ۴ روش مختلف برای بزرگنمایی (زوم) در فتوشاپ

اولین کاری که باید انجام دهیم اضافه‌کردن یک پوشش رنگ و استفاده از رنگ سفید است. اگر به تصویر نئون دقت کنید، مرکز لوله بسیار سفید است و در لبه‌ها رنگ قابل مشاهده است. این همان چیزیست که می‌خواهیم آن را ایجاد کنیم.

 

خب به تنظیمات Bevel & Emboss می‌رسیم. این‌بخش یک جلوه‌ی شیشه‌ای به فرم ما می‌دهد. طبق زیر تنظیمات را برای لوگویتان انجام دهید.

 

Inner Shadow طراحیمان را طبیعی‌تر می‌کند. Color Overlay که ما استفاده می‌کنیم رنگی است که می‌خواهیم نور نئون ما باشد. من از تنظیمات زیر برای رنگ استفاده می‌کنم.

 

Inner Glow هم عملکردی مشابه دارد و موجب تقویت ترکیب رنگ آبی و سفید می‌شود. تنظیمات زیر را مشاهده کنید.

 

Outer Glow یک افکت نور ایجاد می‌کند یا این‌که چگونگی تعامل نور با پس زمینه را نشان می‌دهد. می‌توانید ببینید که من با استفاده از حداکثر اندازه و Overlay برای Blend Mode با همان رنگ آبی تنظیمات را انجام دادم.

 

drop shadows مخلوطی از نورها را ایجاد می‌کند. می‌توانید این‌کار را با استفاده از Vivid Light یا Color Dodge انجام دهید.

مطلب مرتبط: آموزش طراحی موی طبیعی در فتوشاپ

من از دو Drop Shadows استفاده می‌کنم. اولی همانند outer glow عمل می‌کند و دومی نوری که در پس‌زمینه منعکس می‌شود را نشان خواهد داد. بسته به زاویه‌ای که می‌خواهید لوگو دیده شود، کمی پایین یا بالا قرار خواهد گرفت.

 

این‌هم نتیجه‌ی اولیه‌ی کار با Layer Style.

 

اکنون یک بافت مشکی و طبیعی برای پس‌زمینه ایجاد کنید.

 

در این‌بخش می‌توانید چند عنصر مانند پیچ یا سیم به تصویر اضافه کنید. این کار ساده است و جزییات زیادی ندارد.

 

برای اتصال سیم به نئون به چند عنصر برای نشان‌دادن فاصله‌ی بین نئون با دیوار داریم. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، من فقط یک مستطیل با  Layer Style اضافه کردم.

 

۲ چیز مهم دیگر برای جذاب‌تر شدن تصویرتان وجود دارد. پس از پایان طراحی، همه‌ی لایه‌ها را انتخاب کرده و آن‌ها را کپی کنید. آن‌ها را در یک لایه ادغام کنید و به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید. از مقدار بالاتر از ۲۰ استفاده کنید. این لایه را کپی کنید.

مطلب مرتبط:‌ آموزش ترفندهای پایه فوتوشاپ برای تازه کارها: تغییر سایز، برش و...

شما الان دو لایه خواهید داشت. یکی از لایه‌ها را برای Blend mode و overlay پایین دیگری قرار دهید و لایه‌ای که در بالای آن قرار دارد را با شفافیت ۵۰% تنظیم کنید. این‌کار یک افکت فوق‌العاده جذاب را به طراحیتان اضافه خواهد کرد.