سرویس دانش و فناوری

چگونه در گوشی‌های آیفون از Hotspot استفاده کنیم؟

هات‌اسپات آیفون

Mobile Hotspot چیست؟

هات‌اسپات همراه راهی برای اشتراک‌گذاری اینترنت تلفن همراه با سایر دستگاه‌ها است.

عبارت Hotspot عموماً به اتصال Wi-Fi بازمی‌گردد؛ اما در این مقاله ما اتصال توسط بلوتوث و USB را نیز پوشش خواهیم داد. در گوشی‌های اپل این ویژگی با عبارت Personal Hotspot که در قسمت پایین منوی تنظیمات قرار دارد، ارائه شده است.

مطلب مرتبط: نحوه حل مشکل به اشتراک‌گذاری اینترنت آیفون در iOS 10 و iOS 11

چگونه هات‌اسپات یک گوشی آیفون را فعال کنیم؟

به Setting و سپس Personal Hotspot رفته و گزینه On را لمس کنید تا هات‌ اسپات فعال شود. ممکن است شما این گزینه را در تنظیمات گوشی خود پیدا نکنید؛ در این صورت لازم است که دوباره اتصال اینترنت خود را چک کرده و یا دوباره به بخش Carrier بروید.

همچنین ممکن است گزینه Set Up Personal Hotspot که وظیفه‌اش فعال کردن همین ویژگی است را ببینید اما با مشکل تداخل روبرو شوید. به علاوه این امکان وجود دارد که بتوانید هات‌اسپات را فعال کنید، اما هیچ دستگاهی نتواند به آن متصل شود. (یا اینکه نام آیفون شما در لیست شبکه‌های قابل اتصال برای آن دستگاه متصل شونده نباشد)

متأسفانه حتی امکان رخداد مشکلات دیگری نیز در طول استفاده از هات‌اسپات وجود دارد. اگر بخواهم از تجربیات شخصی خود بگویم، من مشکلی در خصوص Carrier داشتم که دسترسی مرا مختل می‌کرد؛ مشکلی که هفته‌ها زمان صرف برطرف کردن آن شد. اگر در مورد علت مشکل خود شک دارید، سراغ Carrier بروید.

چگونه به هات‌اسپات یک آیفون متصل شویم

به منظور اتصال به هات‌اسپات یک گوشی آیفون توسط Wi-Fi:

در گوشی خود به منوی تنظیمات و سپس Personal Hotspot بروید.

در لپتاپ خود و یا هر وسیله همراه دیگر، نام آیفونتان را در لیست شبکه‌های در دسترس برای اتصال پیدا کرده و انتخاب کنید.

کلمه عبور را که در آیفونتان در صفحه Personal Hotspot نمایش داده شده است را وارد کنید.

به محض اینکه متصل شوید، یک نوار آبی در بالای صفحه خواهید دید؛ به منظور قطع و وصل کردن اتصال این نوار را لمس کنید.

برای اتصال به هات‌اسپات یک گوشی آیفون به وسیله بلوتوث:

Personal Hotspot را در منوی تنظیمات فعال کنید.

در Setting به قسمت Bluetooth رفته و اطمینان حاصل کنید که بلوتوث روشن و قابل رویت است.

در لپتاپ یا دستگاه دیگر خود با جستجوی دستگاه‌های بلوتوث قابل اتصال سعی کنید که به آیفون مورد نظر متصل شوید.

به محض اتصال، به تنظیمات شبکه کامپیوتر خود رفته تا آن گوشی را در لیست شبکه‌های رابط ببنید.

با فرض اینکه این تنها اتصال شماست، کامپیوتر شما باید به طور خودکار متصل شود.

به منظور اتصال به هات‌اسپات آیفون از طریق USB (فقط برای لپتاپ‌ها و کامپیوترها):

Personal Hotspot را فعال کنید.

با استفاده از یک کابل USB رایانه و گوشی را به هم وصل کنید.

در کامپیوتر خود، به تنظیمات Network رفته و نام آیفون را در لیست شبکه‌های USB پیدا کنید (ممکن است ویندوز بخواهد ابتدا درایور مورد نیاز را نصب کند).

با این فرض که این تنها اتصال شماست، کامپیوتر شما می‌بایست به طور اتوماتیک وصل شود.

عموماً وای‌فای آسان‌ترین راه برای اتصال است، در حال که USB مطمئن‌ترین راه است. من تابحال موفق به اتصال مک‌بوک‌پرو به آیفون از طریق بلوتوث نشده‌ام (احتمالا نیاز به یک کارت dodgy Bluetooth است).

اگر می‌خواهید از روش USB استفاده کنید، کامپیوتر شما گوشیتان را شارژ هم خواهد کرد. به خاطر داشته باشید، در صورتی که با استفاده از نیروی باتری لپتاپ خود کار می‌کنید، اشتراک‌گذاری اتصال اینترنت توسط Wi-Fi می‌تواند باتری گوشی شما را کاملا خالی کند. همچنین دقت داشته باشید که هرچه به دستگاه‌های بیشتری متصل شوید، توان بیشتری استفاده خواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه کامپیوتر خود را به یک پخش کننده وای-فای و کابلی تبدیل کنیم؟

Hotspot چه مقدار دیتا استفاده می‌کند؟

میزان دیتای مصرفی شما در هنگام پوشش دهی اینترنت دقیقا به میزان استفاده شما بستگی دارد. آپدیت‌ها (به روزرسانی‌ها) و پشتیبان‌گیری‌ها (بک‌آپ‌ها) واقعاً حجم دیتا را تخلیه می‌کنند؛ پس بهتر است از پیش بدانیم کامپیوتر ما حداقل چقدر حجم مصرفی نیاز دارد تا بتوانیم استفاده از حجم مصرفی را مدیریت کنیم.

اگر شما مرتباً از هات‌اسپات آیفون خود استفاده می‌کنید، ممکن است مایل باشید برنامه‌هایی را که به اینترنت شما دسترسی دارند محدود کنید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از نرم‌افزار firewall انجام دهید؛ اما راه ساده‌تر این است که به جای آن از برنامه ‌Trip Mode استفاده کنید.

‌Trip Mode یک اپلیکیشن سودمند است که بصورت خاص برای حفظ حجم دیتای شما در هنگام استفاده از هات‌اسپات طراحی شده است. این نرم‌افزار هنگام اتصال هات‌اسپات شما فعال شده و اتصال برنامه‌هایی را که در لیست مجاز قرار ندارند را غیرفعال می‌کند. لازم به ذکر است برای استفاده از این اپلیکیشن باید هزینه‌ای حدود ۸ دلار پرداخت نمایید.

این برنامه به شما اجازه‌ی کار با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر Safari و Slack را می‌دهد؛ در حالی که سرویس آپدیت‌های پس‌زمینه از قبیل iCloud backups ،torrent clients و Cloud storage را غیرفعال می‌کند. شما حتی می‌توانید پروفایل‌هایی با قوانین متفاوت برای اتصالات مختلف خود طراحی کرده و در هنگان نیاز آن‌ها را جایگزین کنید. این به نوعی یک وسیله برای بهره‌وری پنهان است؛ زیرا در حالی که دسترسی برنامه‌هایی را که از حجم اینترنت شما استفاده می‌کنند محدود می‌کند، می‌تواند عوامل مخرب را نیز از میان بردارد.

آیا استفاده از هات‌اسپات شخصی امنیت دارد؟

اگر در مکان‌های عمومی از هات‌اسپات خود توسط وای‌فای استفاده می‌کنید، باید نگران امنیت این کار باشید.

مطلب مرتبط: آیا آیفون و آیپد آنتی‌ویروس نیاز دارد؟ چطور امنیت iOS را افزایش دهیم؟

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که شما در حال اشتراک‌گذاری اطلاعات آیفون خود نیستید. در حقیقت گوشی شما در حال فعالیت به عنوان واسطه‌ای برای استفاده از یک پهنای اینترنت وسیع‌تر است. حتی اگر رمز عبور هات‌اسپات خود را به کسی بدهید هم اطلاعات داخل گوشی شما برای او قابل دسترسی نیستند.

شما همواره می‌توانید با نیم‌نگاه به گوشی خود ببینید چند دستگاه به شما متصل هستند. اگر در حال اشتراک‌گذاری اتصال خود هستید، یک نوار آبی در بالای صفحه ظاهر خواهد شد که شما را آگاه می‌کند. شما می‌توانید همه افراد متصل را خارج کرده و پس از خاموش کردن هات‌اسپات از مسیر Personal Hotspot Setting > ، رمز عبور خود را تغییر دهید.

به خاطر داشته باشید که هرکسی که به هات‌اسپات شما دسترسی دارد می‌تواند از دیتای شما استفاده کند؛ پس ممکن است تقاضا کردن از آن‌ها برای عدم دانلود فایل‌های حجیم یا ویدئو‌های سنگین، وضع را بدتر کند. شما می‌توانید نام هات‌اسپات خود را با تغییر نام گوشیتان بدین ترتیب تغییر دهید:

Setting > General > About > Name

با استفاده از آیفون خود در هر مکان به اینترنت دسترسی داشته باشید

توانایی حمل لپتاپ و تبلت به هر مکان و اتصال آن‌ها به اینترنت توسط گوشی‌های هوشمند، امری فوق‌العاده است. اتصالات سلولی سریع‌تر بر روی کار، سفرها و حتی بازی کردن‌های ما تاثیر دارند. اینترنت نسل 5 هم برای تسریع این امور در راه است. برای ذخیره‌ی دیتای همراه، باید همیشه حواستان به وای‌فای‌های رایگان باشد تا بجای هات‌اسپات از آن‌ها استفاده کنید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید