دنیا به شدت نسبت به چپ ‌دستان سخت‌گیر است. همه چیز از نیمکت‌های دانشگاه گرفته تا لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه با توجه به نیاز راست ‌دست‌ها طراحی شده‌اند. نوار اسکرول در مرورگرها نیز در سمت راست صفحه قرار دارد؛ چرا که اینگونه برای افراد راست‌ دست راحت‌تر است. در لپتاپ‌ها، کاربران می‌توانند موس را برای استفاده با دست چپ تنظیم نمایند. برای انجام این کار، شما نیازمند برنامه‌ای به نام Moure هستید. با ما همراه باشید.

کلیک‌های موس را برای استفاده افراد چپ دست جابجا کنید

Moure اپلیکیشنی نیست که به طور گسترده به شما امکان تنظیمات مجدد کلیدهای یک موس را بدهد. اگر شما یک موس مخصوص بازی داشته باشید و می‌خواهید که آن را برای استفاده با دست چپ تنظیم کنید، این اپلیکیشن نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این برنامه یک کار ساده انجام می‌دهد؛ فقط می‌تواند جای دکمه‌های موس را برای استفاده چپ دستان با هم عوض کند. در اصل، کلیک چپ که به طور پیش‌فرض می‌تواند فایل‌ها یا آیتم‌ها را انتخاب و یا اجرا کند، وادار می‌شود مانند کلیک راست عمل کند. یعنی دسترسی به منوها و تنظیمات دیگر را به شما می‌دهد. کلیک راست هم دقیقا به همین ترتیب تبدیل به کلیک چپ می‌شود. یعنی وظایف کلیک چپ را برعهده می‌گیرد.

مطلب مرتبط: چگونه در تاچ‌پدها کلید وسط موس را تعریف و استفاده کنیم؟

Moure را نصب و راه‌اندازی کنید. این نرم‌افزار به‌طور اتوماتیک تمامی وسایل جانبی که به سیستم شما متصل هستند تشخیص خواهد داد. همچنین می‌تواند ترک‌پد و هرگونه موس متصل شده توسط USB و یا بی‌سیم را شناسایی کند. هر وسیله‌‌ای از طریق کد مخصوص به خودش مورد شناسایی قرار می‌گیرد. زیر نام موس مورد نظر گزینه Swap Buttons را تیک بزنید و از برنامه خارج شوید. جای کلیدهای موس عوض خواهد شد.  

وسیله خود را شناسایی کنید

وسایل اشاره‌گر مانند درایوها یا USBها دارای اسم نیستند. درعوض این وسایل را می‌توان با ID سخت‌افزار شناسایی کرد. برای یافتن ID سخت‌افزار، مثلا در این مورد، باید به منوی Device Manager (مدیریت دستگاه) بروید. روی Mice and other pointing devices کلیک کنید. موس مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا وارد جزئیات آن شوید. در پنجره جزییات، Details را انتخاب کنید. حال نام وسیله فیزیکی را انتخاب کنید بدین‌ترتیب Moure موس شما را شناسایی می‌کند.

از این اطلاعات برای انتخاب موس مورد نظر که قصد دارید جای دکمه‌هایش را عوض کنید، استفاده کنید. برای بازگرداندن موس به حالت اولیه نیز به سادگی مجدداً برنامه را باز کرده و تیکی که روی گزینه Swap Buttons زده بودید را بردارید.