اپلیکیشن اینستاگرام یک حالت جدید عکاسی به نام Focus Mode را به موارد قبلی اضافه کرده است. این ویژگی در بخش دوربین استوری فعال است و کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس می‌توانند از آن استفاده کنند. برای آشنایی با حالت فوکوس مود اینستاگرام و آموزش نحوه‌ی استفاده از آن با ۷۲۴پرس همراه باشید.

آنچه در ابتدا باید بدانید این است که حالت عکاسی Focus Mode اینستاگرام برای همه دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس قرار ندارد. کاربرانی که تلفن‌های همراه اپل استفاده می‌کنند برای استفاده از این ویژگی باید مدل‌های 6S/6S Plus و بالاتر را داشته باشند؛ ضمن اینکه برای گوشی‌های اندرویدی لیست قطعی وجود ندارد، اما مسلماً آخرین محصولات همانند Galaxy S9 می‌توانند از این ویژگی در استوری‌های خود استفاده کنند.

مطلب مرتبط: آموزش ۱۵ ویژگی پنهان اینستاگرام که هر کسی باید بداند - نوتیفیکشن، پاک کردن تاریخچه و ...

نحوه استفاده از فوکوس در استوری

اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و سپس روی آیکون دوربین که در بالای صفحه سمت چپ قرار دارد تپ کنید یا اینکه صفحه را لمس کنید و به سمت راست بکشید؛ تمامی حالات ممکن که تلفن همراه شما پشتیبانی می‌کنند در ردیفی در پایین صفحه حاضر هستند. برای جابجایی مودها می‌توانید انگشت خود را روی یکی از آنها گذاشته و به طرف راست و چپ حرکت کنید. مدهای اصلی شامل Live ،Boomerang و... می‌شود. درصورتی که تلفن همراه شما جزو تلفن‌هایی باشد که مد فوکوس پشتیبانی می‌کنند، این حالت در لیست مدها در پایین صفحه ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید که محل قرار گرفتن آن هم بین مدهای Rewind و Boomerang است. این حالت به دنبال چهره افراد است، زیرا در اصل برای دوربین سلفی طراحی شده؛ اما درباره اشیاء نیز به‌خوبی عمل می‌کند. این حالت زمانی که چهره فرد را شناسایی کند، فوکوس را بر روی صورت او قرار می‌دهد و هر چیز دیگری که پشت سر فرد قرار دارد را تار می‌کند.

وری

گفتنی است این حالت در دوربین عقب نیز تعبیه شده است و همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، ماشین اسباب‌بازی را بعنوان مورد اصلی تشخیص داده و اشیاء پشت سر آن که فرش و گربه هستند را تار کرده است.