در این آموزش قصد داریم نحوه‌ی ایجاد افکت شعله آتش را روی لوگو بررسی و آموزش دهیم. شما می‌توانید از لوگوی مورد نظرتان استفاده کنید و افکت را روی آن طراحی کنید. برای آموزش در ادامه‌ی مطلب مارا همراهی کنید.

ایجاد افکت شعله‌ی آتش روی لوگو

برای شروع من از عکس پس زمینه‌ی زیر استفاده می‌کنم.

 

این‌جا من عکسی برای پس‌زمینه انتخاب می‌کنم که لوگوی من واقعی به نظر برسد. فقط blend mode را به Soft Light تغییر داده و از ماسک‌کردن هم استفاده کنید.

مطلب مرتبط: آموزش ایجاد افکت Chrome با فتوشاپ

 

من فقط آرم Abduzeedo را اضافه کردم و مستقیم به Layer Styles رفتم.

 

در تصویر زیر تنظیمات layer styles را برای عکس مشاهده می‌کنید. یک ویژگی خوب که در فتوشاپ وجود دارد، استفاده از چندین Style است. مثلا بیش از یک Gradient Overlay و یا سایه‌ می‌توان استفاده کرد. برای این عکس من از این ویژگی استفاده کردم. به تنظیمات زیر دقت کنید.

 

 

 

 

برای این‌که تصویر جلوه‌ی طبیعی‌تر به خود بگیرد، شعله را اضافه میکنم. به Edit>Transform>Warp بروید و تغییرات را ایجاد کنید.

 

یک لایه‌ی جدید از کپی ادغام شده از تمام لایه‌های دیگر ایجاد کردم. می‌توانید از میانبر Command+Option+Shift+E استفاده کنید. سپس از Gaussian Blur با شعاع ۱۰ پیکسل استفاده کنید و Blend Mode را به Soft Light با شفافیت ۶۰% تغییر دهید.

 

لایه‌ی مشابه را کپی کنید و از بلور بیشتری استفاده کنید. Blend mode را به Screen با مقدار ۸۰% تغییر دهید.

مطلب مرتبط: چگونه فایل‌های در حال ویرایش فتوشاپ را بازیابی کنیم؟ آشنایی با Auto-Save‌ فتوشاپ

همچنین از ماسک برای نمایان‌شدن بیشتر مرکز استفاده کنید. فقط دقت‌کنید که رنگ اطراف باید مشکی باشد.

 

می‌خواهم یک فیلتر به عکس اضافه کنم. به Layer>New Adjustment Layer>Photo Filter بروید. من از Colling Filter با شماره ۸۲ استفاده کردم تا کمی رنگ آبی به تصویر اضافه کنم.

 

کار با استایل‌های مختلف فتوشاپ، بسیار جذاب است. عکس نهایی را مشاهده کنید.