اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایل‌محور است و برای استفاده کردن از آن در کامپیوترهای ویندوزی، مک و لینوکس، تا چند ماه پیش اپلیکیشن کامل و جامعی وجود نداشته در حالی که این روزها چند نرم‌افزار جالب و کاربردی برای کار با Instagram در محیط ویندوز، طراحی و منتشر شده است. در این مقاله می‌خواهیم با سه نرم‌افزار مفید برای استفاده از اینستاگرام در ویندوز آشنا شویم و امکانات مفیدشان را معرفی کنیم. با ما باشید.

وب‌سایت اینستاگرام در هر مرورگری باز می‌شود اما به عنوان یک وب‌سایت، امکانات کاملی که در اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. البته می‌توان به کمک قابلیت‌های طراحی وب که در Google Chrome یا Mozilla Firefox پیش‌بینی شده، نمایش وب‌سایت اینستاگرام در کامپیوترهای ویندوزی و همین‌طور مک‌او‌اس یا لینوکس را به حالت موبایلی تبدیل کرد. در این صورت قابلیت‌ها بیشتر می‌شود. قبلاً مقاله‌ای جامع در این مورد منتشر کردیم:

روش آپلود عکس در اینستاگرام از کامپیوتر و مک با نرم‌افزاری ساده

و در ادامه به معرفی ۳ نرم‌افزار برتر برای استفاده از اینستاگرام می‌پردازیم.

آپلود در اینستاگرام با نرم‌افزار Gramblr

این نرم‌افزار رایگان مستقیماً از API اینستاگرام استفاده می‌کند. آپلود کردن عکس و ویدیو از طریق ویندوز، تنها قابلیت این نرم‌افزار نیست بلکه چند ابزار مفید برای افزایش فالوئرها و تعامل بهتر نیز وجود دارد. زمانی که می‌خواهید عکس یا ویدیویی را آپلود کنید، ویرایش عکس برای بهبود غلظت رنگ‌ها، تغییر گرمای رنگ و ته‌رنگ تصاویر و محو شدن، امکان‌پذیر است. به عبارت دیگر Gamblr فیلترهایی شبیه به اپ اینستاگرام و حتی مفیدتر از آن دارد و تغییرات جالب مثل افزایش وضوح و یا برعکس، تغییر فوکوس و تار کردن عکس نیز در آن ممکن است.

به جز ویرایش بصری عکس، می‌توان کپشن یا توضیح و همین‌طور مختصات مکانی و هشتگ نیز اضافه کرد. پس از آپلود کردن عکس می‌توان ۶۰ لایک از کاربران واقعی نیز برای عکس آپلود شده اضافه کرد!

قابلیت دیگری Gamblr این است که می‌توان پست‌ها را به صورت زمان‌بندی‌شده نیز منتشر کرد. شاید برای این مهم، اپلیکیشن‌های مختلفی در فضای وب منتشر شده باشد اما اغلب اپ‌ها و سرویس‌های تحت وب، به درستی این کار را انجام نمی‌دهند و کاربر در نهایت باید از روش دستی برای آپلود عکس‌ها و پست گذاشتن استفاده کند. مشکل این است که اینستاگرام برای جلوگیری از افزایش پست‌ها و امور خودکار، محدودیت‌های مختلفی پیش‌بینی کرده است. در Gamblr این نقص وجود ندارد و به خوبی از پس اتوماسیون پست‌ها در اینستاگرام برمی‌آید چرا که مستقیماً از همان API اصلی اینستاگرام در طراحی نرم‌افزار استفاده شده است.

قابلیت دیگر Gamblr که به آن اشاره کردیم، لایک خودکار یا Autolike است. با این ابزار می‌توان پست‌های موجود در اینستاگرام را به صورت خودکار لایک کرد و توجه کاربران جدید را به پروفایل خویش جلب کرد. می‌توان عکس‌هایی که هشتگ خاصی دارند را لایک کرد و به این ترتیب همواره مخاطبین خاصی که به موضوعی علاقه‌مند هستند را هدف قرار داد. زمانی که Gamblr اجرا شده، روی دکمه‌ی auto-like کلیک کنید، تا زمانی که این نرم‌افزار را نبندید، لایک خودکار فعالیت می‌کند.

برای خرید لایک‌های بیشتر، می‌توان از سکه استفاده کرد. خرید سکه به صورت مستقیم و با پرداخت پول و کسب سکه‌های بیشتر به روش‌های مختلف، امکان‌پذیر است و Gamblr ادعا می‌کند که لایک‌ها به کاربران واقعی مربوط می‌شوند. شما با لایک کردن پست‌های دیگران، ۵ سکه دریافت می‌کنید و با پرداخت ۱۰ سکه، یک لایک می‌خرید! نسبت ۵ به ۱!

این نگرانی وجود دارد که استفاده‌ی سنگین از Gamblr منجر به محدود شدن حساب کاربری شود چرا که بنابر قوانین اینستاگرام، لایک خودکار و موارد خودکار دیگر، ممنوع است. ولیکن با توجه به اینکه Gamblr از API‌ اصلی بهره می‌گیرد، ممکن است هیچ مشکلی ایجاد نشود.

نقص و ویژگی منفی بعدی، وجود نداشتن قابلیت ارسال استوری و همین‌طور ارسال پیام برای کاربران دیگر است.

برای دانلود این نرم‌افزار جالب به وب‌سایت Gambler.com مراجعه فرمایید.

اپلیکیشن اینستاگرام را از فروشگاه اپ مایکروسافت دریافت کنید

در ویندوز ۱۰ می‌توان از اپلیکیشن ویندوزی اینستاگرام که در فروشگاه مایکروسافت برای دانلود قرار داده شده نیز استفاده کرد. در این اپ می‌توان اغلب قابلیت‌های اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام را تجربه کرد. به علاوه رایگان و سبک است.

نمایش نوتیفیکیشن‌ها در اکشن سنتر و همین‌طور گوشه‌ی تسک‌بار ویندوز، یکی از ویژگی‌های مفید این اپ است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ظاهر و چیدمان گزینه‌ها درست شبیه به اپ Instagram‌ برای اندروید یا iOS است. می‌توان از قابلیت ارسال پیام مستقیم و همین‌طور آپلود عکس و ویدیو به صورت استوری نیز استفاده کرد.

در پایین صفحه نیز گزینه‌هایی برای دسترسی به صفحه‌ی خانه، مشاهده کرده لایک‌های اخیر، جست‌وجو در اینستاگرام و دیدن پروفایل کاربری خویش وجود دارد.

برای اضافه کردن عکس یا عکس از دوربین، می‌توان روی آیکون اپ در تسک‌بار راست‌کلیک کرد و مستقیماً از گزینه‌های New Post و Camera استفاده کرد. البته اگر سیستم شما مجهز به دوربین نباشد، بهتر است در اپ اینستاگرام روی Camera Roll‌ بالای صفحه کلیک کنید و سپس عکس و ویدیوهای موجود روی سیستم خود را انتخاب کنید.

از جمله مشکلات این اپ، کند شدن گاه و بیگاه آن است. در واقع همواره مثل اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، سریع عمل نمی‌کند. گاهی حتی در صفحه‌ی شروع و لاگین نیز عملیات کند صورت می‌گیرد. ممکن است پس از وارد کردن پسورد، اتفاقی نیافتد و نتوان همان لحظه وارد اینستاگرام شد.

استفاده از اینستاگرام با نرم‌افزار Ramme

نرم‌افزار Ramme نیز یکی از اپلیکیشن‌های دستاپی سبک است که از نظر طراحی درست شبیه به نسخه‌ی iOS اپلیکیشن اینستاگرام است. در این اپلیکیشن نیز تمام قابلیت‌های اپلیکیشن موبایل اینستاگرام موجود است، حتی قابلیت آپلود عکس، استوری و پیام مستقیم.

به علاوه این نرم‌افزار به صورت پرتابل طراحی شده و این یعنی فقط باید فایل exe که از گیت‌هاب دانلود شده را اجرا کرد و نصب کردن در کار نیست. بنابراین می‌توان Ramme را روی یک فلش‌درایو USB نیز کپی کرد و در کامپیوترهای دیگر نیز آن را اجرا و استفاده کرد.

Ramme بسیار سبک و بهینه طراحی شده و اجرای روانی دارد و در حقیقت به ندرت با مشکلات عملکردی روبرو می‌شوید.

تغییر دادن اندازه‌ی پنجره‌ی Ramme نیز امکان‌پذیر است و محتویات اپ مثل عکس‌ها نیز به صورت روان و سریع، تغییر اندازه می‌دهند. برای آپلود کردن عکس روی آیکون + در پایین صفحه کلیک کنید و عکس یا ویدیوی موردنظر را انتخاب کنید.

ویژگی منفی و نقص خاصی در اپلیکیشن Ramme وجود ندارد و شاید تنها مسأله این باشد که توسط اینستاگرام به صورت یک نرم‌افزار رسمی طراحی و منتشر نشده است.

برای دانلود Ramme به وب‌سایت گیت‌هاب مراجعه فرمایید.