تگ کردن افراد در استوری‌های اینستاگرام نیز امکان‌پذیر شده است! این قابلیت کاربردهای مختلفی برای کاربران معمولی و پروفایل‌های مشاغل دارد. به هر حال استوری‌ها محبوب‌تر و مهم‌تر از پست‌های معمولی هستند. اگر تاکنون تگ کردن در استوری‌ها را به کار نبرده‌اید، ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید تا با روش ساده‌ی تگ کردن افراد در استوری‌ها آشنا شویم.

در اسنپ‌چت که اینستاگرام معمولاً از آن تقلید می‌کند، این قابلیت فراهم نشده بود و می‌توان گفت که اینستاگرام بالاخره قابلیتی مخصوص خود ارایه می‌کند.

و اما مراحل تگ کردن افراد در استوری‌های اینستاگرام:

ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید و روی آیکون اضافه کردن استوری که تصویر پروفایل شما روی آن دیده می‌شود تپ کنید.

تصویری از گالری تصاویر گوشی یا تبلت خود انتخاب کنید و یا روی آیکون دوربین تپ کنید و عکسی بگیرید. سپس روی آیکون Aa در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

برای تگ کردن، عبارت @name را تایپ کنید و البته به جای name از نام پروفایل کاربری شخص یا سازمان موردنظر خود استفاده کنید.

در گوشه‌ی بالای صفحه روی Done تپ کنید تا ویرایش و آماده‌سازی تکمیل شود و سپس روی Save تپ کنید تا استوری ذخیره شود.

و لیست اتفاقاتی که می‌افتد و گزارشاتی که برای کاربران ارسال می‌شود:

  • کاربری که وی را تگ کرده‌اید، نوتیفیکشنی دریافت می‌کند که مضمون آن تگ شدن در یک استوری توسط شخص دیگری است. اگر شخصی را تگ کرده‌اید که در لیست فالوئرهای شماست، وی نوتیفیکیشنی دریافت می‌کند که در آن پیش‌نمایشی از استوری شما به شکل پیام مستقیم یا Direct Message وجود دارد. اگر وی از فالوئرهای شما نباشد، می‌بایست ابتدا دریافت پیام را بپذیرد و سپس تگ را مشاهده کند.
  • به خاطر داشته باشید که استوری‌هایی که تگ دارند، در تب تصاویر دارای تگ نمایش داده نمی‌شوند چرا که اصولاً عکس نیستند.
  • کسی که وی را تگ کرده‌اید، نمی‌تواند تگ را از استوری حذف کند. همه می‌توانند تگ را ببینند و روی آن کلیک یا تپ کنند تا پروفایل شخص دیگر را مشاهده کنند اما حذف تگ ممکن نیست و این یکی از ویژگی‌های منفی تگ استوری‌ها در اینستاگرام است چرا که شاید نخواهید دیگران پروفایل شما را تگ کنند.

و برخی سوالات مهم و متداول:

آیا اخیراً قابلیت مشابهی در اینستاگرام اضافه شده است؟

بله، اضافه کردن لینک به پست‌ها در استوری‌های اینستاگرام نیز قابلیت جدید و مفیدی است. برخی امکانات جدید اینستاگرام نیز به صورت عمومی رونمایی نشده است و به زودی نهایی می‌شود. ۷۲۴ پرس را دنبال کنید تا از امکانات جدید اینستاگرام، مطلع شوید.

نمی‌توانم در استوری‌ها تگ اضافه کنم. مشکل چگونه برطرف می‌شود؟

چند راهکار ساده برای این مشکل وجود دارد. اگر اپلیکیشن اینستاگرام را  نکرده‌اید، ممکن است امکانات جدید در دسترس شما نباشد. بنابراین اپ اینستاگرام را بروزرسانی کنید. قبل از نام پروفایل کاربری که می‌خواهید تگ کنید، حتماً از @‌ استفاده کنید.