در این مقاله می‌خواهم لوگوی Abduzeedo را با افکت Chrome به شما آموزش دهم. برای این کار از Photoshop CC استفاده خواهم کرد. شما هر ورژن از فتوشاپ که در اختیار دارید، استفاده کنید، فرقی ندارد. در ادامه‌ی مطلب مارا همراهی کنید.

ایجاد افکت Chrome با استفاده از فتوشاپ

در این آموزش به شما نشان خواهم داد که چگونه با استفاده از لایه‌ها، یک افکت کروم با فتوشاپ ایجاد کنید. کل فرآیند بسیار ساده است، اما ممکن است نیاز به کمی ریزه‌کاری و گذاشتن زمان داشته باشد.

مطلب مرتبط: رفع چند مشکل متداول فتوشاپ: ناپدید شدن موس، پنل اصلی و توقف ناگهانی ابزارها و ...

یک سند جدید در فتوشاپ ایجاد کنید. من از سایز ۱۸۰۰*۲۸۸۰ را به دلیل متناسب بودن با صفحه‌ نمایش لپ‌تاپم، استفاده می‌کنم. سپس نمادی که می‌خواهید افکت Chrome را روی آن اعمال کنید، اضافه کنید.

 

یک لایه‌ی جدید اضافه کنید و با استفاده از ابزار Paint Bucket آن‌را با رنگ سیاه پر کنید. سپس به Filter>Noise>Add Noise رفته و از مقدار ۱۲.۵% استفاده کنید. Gaussian را انتخاب و تیک Monochromativ را بزنید.

 

لایه را کپی کنید و برای دیگری که در بالا آن قرار دارد به Edit> Transform> Flip Horizontal بروید. بعد از آن Blend Mode را به  Screenat ٪۴۰ تغییر دهید.

 

دو لایه را در یک گروه قرار بدهید و برایشان layer style اعمال کنید. Gradient Overlay را انتخاب کنید. برای شعاع (Radial) از رنگ خاکستری روشن و برای لبه‌ها از رنگ سیاه استفاده کنید.

 

لوگو را انتخاب کنید، سپس به Layer> Layer Style> Blending Options بروید. مانند شکل تنظیمات را انجام دهید. دقت داشته باشید که تنظیمات وابسته به نوع و اندازه‌ی لوگوی شما است؛ بنابراین مقادیر را دست‌کاری کنید تا بهترین نتیجه، حاصل شود. این بهترین تنظیمات برای نماد Abduzeedo است.

 

 

 

 

 

این‌جا من نوع لوگو را مشخص کردم و اثر کروم مشابهی روی آن اعمال کردم.

همه‌ی لایه‌ها را انتخاب کنید و از آن ها کپی بگیرید. تمام لایه‌های کپی‌شده‌ی جدید را روی یک لایه قرار دهید و به Filter> Blur> Gaussian Blur بروید. از مقدار ۱۵ استفاده کنید. پس از آن حالت Blend Mode را به Screen با مقدار ۵۰٪ تغییر دهید و به Layer> Add Layer Mask بروید. با استفاده از ابزار Brush تنها ناحیه‌ی  لوگو را قابل رویت بگذارید. بنابراین این لایه نوعی افکت درخشش را ایجاد خواهد کرد.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تصویر نهایی جلوه‌ای زیبا به خود گرفته است. قبلا اشاره کردم، این نتیجه بسته به لوگوی شما و تنظیماتی که انجام می‌دهید متفاوت است.