در این بخش از آموزش‌های فتوشاپ می‌خواهیم نحوه‌ی تغییر رنگ آسمان را در چند مرحله‌ی ساده به شما آموزش دهیم. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

 آموزش تغییر رنگ آسمان با فتوشاپ

گاهی اوقات تصویری که باید با آن کار کنید، واقعا با متن و مقاله‌تان سازگار نیست. برای مثال، داستانی که در مورد بعضی از افراد ضعیف که ساکن در انبار قدیمی محروم هستند، نیاز به آسمان آفتابی ندارد. بنابراین مجبوریم با تغییرات، تصویرمان را متناسب با متن کنیم.

اولین مرحله برای تغییر حالت تصویر

تصویری که می‌خواهید رنگ آسمان آن را تاریک‌تر کنید، انتخاب کنید. باید کل تصویر را تاریک کنید. برای شروع، یک لایه‌ی جدید بسازید و آن را کاملا سیاه کنید.

سریع‌ترین راه برای این کار این است که کلیدهای Ctrl+Shift+N را فشار دهید و سپس کلید D را برای سیاه و سفید‌کردن صفحه فشار دهید. اکنون با فشردن Alt+ Backspace لایه را مشکی کنید. برای این لایه‌ی جدید blend mode را به soft light تغییر دهید. اگر حس می‌کنید شفافیت آن زیاد است می‌توانید آن‌را تنظیم کنید.

آسمان را تیره کنید

همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید، آسمان رنگ آبی روشن دارد و برای تغییر به رنگ تیره مناسب است. با استفاده از Majic Wand ، Select > Color Range فضای آسمان را انتخاب کنید.

روی Blue channel در Channels palette کلیک کنید و با عمل Drag and Drop آن را در آیکون Create New Channel بندازید. (این آیکون دقیقا مانند آیکون Create New Layer در Layers palette است). قرار نیست در Blue channel اصلی، شروع به کار کنید چون این کار ممکن است تصویرتان را خراب کند.

در این channel فعال، برای ایجاد ماسک از ابزارهای dodge & burn استفاده کنید. ابزار Dodge را انتخاب کنید، range را به Highlights تغییر دهید و مقدار exposure را ۵۰% کنید و فضای آسمان را با قلمو هایلایت کنید.سپس ابزار Burn را انتخاب کنید و Range را به Shadows تغییر و شروع به نقاشی‌کردن نواحی تاریک کنید.

حالا کارهایی که باید برای ابرها انجام دهید را توضیح می‌دهم. در Channels palette، یک چنل دیگر ایجاد کنید. با فشردن کلید D رنگ‌های پیش‌زمینه و پس‌زمینه را ریست کنید و Filter-Render-Clouds را انتخاب کنید. Ctrl را نگه دارید و روی چنل ابرها که قبلا ایجاد کرده‌اید کلیک کنید تا روشنایی آن‌ها انتخاب شود. این کار باعث انتخاب تمامی سطوح تیره‌ی چنل می‌شود.

روی چنل RGB در بالای صفحه کلیک کنید تا همه‌ی رنگ‌ها را به تصویر خود بازگردانید و به Layers palette برگردید. روی آیکون Create New Layer کلیک کنید و با انتخاب ابرها با فشردن کلید‌های Ctrl + V آن‌را در لایه‌ی جدید قرار دهید. از انتخاب خارج شوید و دوباره به Channels palette برگردید. با فشردن کلید Ctrl و کلیک کردن روی Blue copy channel یک انتخاب از این چنل ایجاد کنید. روی Select-Modify-Expand کلیک کنید و بر اساس سایز تصویرتان آن‌را مقداردهی کنید.

برای نشان‌دادن تمام رنگ‌ها به کانال RGB بروید و سپس لایه‌ی ابر را هایلایت کنید. روی آیکن Layer Mask که پایین پالت لایه هست برای ایجاد ماسک، کلیک کنید.

برای تغییر چشم‌انداز ابرها روی آیکون کوچک پیوند بین ابرها و لایه‌ی ماسک کلیک کنید و ارتباط بین آن‌ها را خاموش کنید.

 

با فشردن کلیدهای Ctrl + T ابزار Transform را باز کنید. داخل مستطیل راست کلیک کنید و یک Prespective از منو انتخاب کنید.

با کلیک راست روی مستطیل و انتخاب آن از منو، به Free Transform بروید. سپس لایه‌ی پایین ابرها را به بالا بکشید تا افکت ابرها را از بین ببرید.

یک لایه به نام Style به لایه‌ی ابرها اضافه کنید. Gradient Overlay را انتخاب کنید و از آبی تیره به آبی روشن بروید. سپس یک لایه‌ی دیگر به نام Drop Shadow ایجاد کنید. همچنین می توانید از استایل Bevel & Emboss با حالت Shadow Mode استفاده کنید. درنهایت لایه‌ی پس‌زمینه را انتخاب و لایه‌ی Hue/Saturation Adjustment را اضافه کنید. مقدار saturation را تنظیم کنید. عکس نهایی را مشاهده کنید.