سیری دستیار هوشمند محصولات اپل است که می‌تواند در کارهای زیادی مفید واقع شود؛ خیلی از این وظایف، بسیار مهم و برخی دیگر کارهای پیش پا افتاده‌ای هستند. نحوه کار این برنامه اینگونه است که کاربر با دادن فرمان‌های صوتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. ویژگی قابل توجه این برنامه که توسط سازندگان به آن اشاره شده، این است که، سیری نه تنها می‌تواند بفهمد شما چه چیزی می‌گویید، بلکه با توجه به هوشمندی فوق‌العاده می‌تواند منظور شما را نیز حدس بزند؛ در این مقاله قصد داریم نحوه گرفتن عکس سلفی را با این برنامه بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه با سیری سلفی بگیریم؟

برای اینکه با Siri ارتباط برقرار کنید باید دکمه Home را نگه دارید یا با عبارت hey Siri این دستیار صوتی را فراخوانی کنید. شاید در ابتدا تصور کنید باید دستور خاصی برای گرفتن سلفی به سیری بدهید، اما کافی است تنها عبارت Take a Selfie را بکار ببرید.

با این کار برنامه دوربین آیفون اجرا می‌شود و دوربین جلو نیز آماده گرفتن عکس سلفی خواهد بود. در ادامه به معرفی چند دستور مفید دیگر برای کار با دوربین گوشی می‌پردازیم.

دیگر دستورات دوربین در سیری

شما می‌توانید با بیان عبارات و دستورات دیگری که برای سیری تعریف شده است، برنامه دوربین دستگاه خود را برای هدف خاصی اجرا کنید.در زیر می‌توانید چند دستور متداول دوربین در سیری را مشاهده کنید:

Take a square picture

Take a panoramic picture

Take a square selfie

دستورات و مهارت سیری در زمینه کار با دوربین آیفون تنها به گرفتن عکس محدود نمی‌شود و این دستیار هوشمند می‌تواند بخش ویدیو دوربین را نیز کنترل کند و شما می‌توانید با دستورات خاصی از آنها استفاده کنید.

Take a video

Take a slow motion video

Take a time-lapse video

اگر در اوایل کار با این دستورات مشکلی ایجاد شد، کافی است مهارت خود در بیان دستورات و کار با دستیار صوتی سیری را بالاتر ببرید.