همانند خیلی از صفحه کلیدهای موجود در بازار، صفحه کلید مک نیز دارای تنوع زیادی از آيکون‌های خاص است که برای کاربردهای متفاوتی نیاز می‌شوند. در این مقاله به بررسی آیکون‌ها، کاراکترها و نمادهای خاص موجود در صفحه کلید مک‌بوک می‌پردازیم. گفتنی است این موارد همگی در ظاهر صفحه کلید موجود نیستند و باید آنها را بصورت نرم‌افزاری از حالت پنهان خارج کرد؛ با ما همراه باشید.

از میان‌برها و کلید‌های ترکیبی پایه استفاده کنید

ابتدا کار را با آیکون‌هایی که متداول و پرمصرف هستند اما در ظاهر صفحه کلید موجود نیستند شروع کنیم:

نماد ©

در حالت عادی اگر بخواهیم از این نماد در یک متن یا پیام استفاده کنیم، باید آن را در گوگل سرچ کنیم و با کپی پیست آن را داخل متن خود قرار دهیم؛ اما خیلی ساده می‌توان با استفاده از کلیدهای ترکیبی موجود این نماد را به متن اضافه کرد. کافی است از کلیدهای ترکیبی Option + G استفاده کنید تا نماد © به متن شما اضافه شود.

نماد ®

برای قرار دادن این نماد در یک متن کافی است از کلیدهای ترکیبی Option + R استفاده کنید.

نماد °

شاید تنها سختی برای اضافه کردن این نماد نسبت به دو نماد قبلی استفاده از سه کلید بصورت ترکیبی است؛ برای اینکه نماد درجه را به متن خود اضافه کنید کافی است از کلیدهای ترکیبی Option + Shift + 8 یا Option + 0 استفاده کنید.

نماد ™

در بین نمادهای دیگر این نماد کمترین میزان استفاده را دارا است؛‌ اما برای اضافه کردن آن به متن خود کافی است از کلیدهای ترکیبی Option + 2 استفاده کنید.

از صفحه کلید مجازی استفاده کنید

با توجه به نیاز هر کاربر، لوگوها و نمادهای مختلفی وجود دارد؛ علاوه‌بر چهار نماد اشاره شده در بالا، هنوز هم می‌توانید با رفتن به صفحه کلید مجازی، الگوها و نمادهای مختلفی و جالبی را مشاهده کنید. قبل از هر چیزی نیاز خواهید داشت تا صفحه کلید را از نوار منو فعال کنید؛ به System Preferences بروید و Show viewers for Keyboard, emoji, and symbol in the menu bar را انتخاب کنید.

سپس روی آیکون صفحه کلید که در نوار منو صفحه اصلی موجود است کلیک کنید و گزینه Show Keyboard Viewer را انتخاب نمایید.

با این کار یک صفحه کلید مجازی در صفحه ظاهر می‌شود؛ می‌توانید کلیدهای پشتیبانی Option ،Shift و Command را که متفاوت هستند را ببینید.

با استفاده از character Viewer نمادها و کاراکترهای بیشتری را در اختیار داشته باشید

برای استفاده از این حالت باید روی آیکون صفحه کلید موجود در نوار منو کلیک کنید و این بار گزینه Show Emoji & Symbols را انتخاب کنید. البته برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Control + Command + Space نیز استفاده کنید. در حالت Character Viewer آیکون‌ها، ایموجی‌ها و همه نمادها به سادگی در دسترس هستند؛‌کافی از نوار سمت چپ، تب مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تمامی آیکون‌ها و نمادهای موجود در مجموعه مربوطه را مشاهده کنید. برای مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با انتخاب مجموعه نمادهای ریاضی تمامی نمادهایی که در ریاضیات قابل استفاده هستند موجود می‌باشند. همچنین می‌توانید با کلیک روی هر نمادی و استفاده از گزینه Add to Favorites، نماد مورد نظر را به بخش مورد علاقه‌ها اضافه کنید. گفتنی است برای اضافه کردن نماد یا ایموجی دلخواهتان به متن، تنها یک بار روی آن کلیک کنید تا مستقیماً به متن اضافه شود.