سرویس دانش و فناوری

آشنایی با مهم‌ترین تغییرات iOS 11.3 و watchOS 4.3‌ و tvOS 11.3 اپل

تغییرات سیستم عامل آیفون و آیپد و ساعت اپل

تغییرات مهم iOS 11.3

اپل در iOS 11 ویژگی‌ها و امکانات جدید و متنوعی اضافه کرد که در مجموع تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد اما مشکلاتی نیز در آن وجود داشته است. در iOS 11.3 طبق معمول باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری متعددی برطرف شده است.

از جمله قابلیت‌های جدید می‌توان به بخش Battery Health در تنظیمات آیفون اشاره کرد که توضیحاتی در مورد وضعیت و سلامت باتری به کاربر می‌دهد. حتی اگر گوشی به دلیل ضعیف بودن باتری و فرسایش آن، توان الکتریکی کافی در مواقع کارکرد سنگین دریافت نکند و خاموش شود، به کاربر یادآوری می‌شود.

در صورتی که باتری فرسوده باشد، تنظیماتی با عنوان کلی performance management یا مدیریت عملکرد اعمال می‌شود تا گوشی ناگهان خاموش نشود. البته می‌توان performance management را غیرفعال کرد و از کند شدن گوشی جلوگیری کرد ولیکن ممکن است با مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی گوشی یا خالی شدن سریع شارژ مواجه شوید.

در iOS 11.3 از ARKit 1.5 اپل نیز استفاده شده که با دقت بالاتری سطوحی با اشکال پیچیده و نامنظم را نقشه‌برداری می‌کند. به علاوه تشخیص تصاویر و اشیاء نیز در آن وجود دارد و می‌توان اجسام مجازی را روی سطوح عمودی قرار داد.

در ایالات متحده‌ی آمریکا، بروزرسانی جدید به همراه قابلیت Health Records که پرونده‌ای از سلامتی و فاکتورهای مربوط به سلامتی است، منتشر می‌شود. در این نسخه از اپلیکیشن پیام‌رسانی خاصی به اسم Business Chat نیز استفاده شده که برای ارایه کردن خدمات پشتیبانی مشتریان استفاده می‌شود.

در آپدیت جدید iOS از ۴ ایموجی یا در حقیقت Animoji (ایموجی انیمیشنی) جدید استفاده شده است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

شایان ذکر است که بروزرسانی جدید یعنی iOS 11.3 برای آیفون 5s و مدل‌های جدیدتر، آیپد ایر و مدل‌های جدیدتر، آیپد مینی ۲ و نسخه‌های بعدی و همین‌طور ششمین نسل از iPod Touch منتشر می‌شود.

تغییرات مهم در watchOS 4.3

در آپدیت جدید سیستم عامل ساعت هوشمند اپل نیز یکی از تغییرات مهم، رفع مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری است. به جز این موارد، حالت Nightstand بهینه شده که در حالتی که اپل واچ به صورت عمودی یا پرتره قرار داده شده، فعال می‌شود در حالی که قبلاً فقط زمانی فعال می‌شد که ساعت روی لبه‌ها قرار می‌گیرد.

پخش موسیقی توسط آیفون مجدداً از طریق اپل واچ قابل کنترل است، چیزی که با انتشار نسخه‌ی ۴ واچ‌او‌اس به دلایلی کنار گذاشته شده بود. اکنون می‌توان پخش موسیقی و بلندی صدای HomePod (اسپیکر هوشمند اپل) را نیز کنترل کرد.

انیمیشن جدید برای حالت شارژ و انیمیشن جدید برای بارگذاری اپلیکیشن‌ها و همین‌طور نمایش فعالیت‌ها در صفحه‌ی Siri نیز از جمله تغییرات مهم و جدید است.

تغییرات tvOS 11.3 اپل

در بروزرسانی جدید سیستم عامل اپل تی‌وی نیز تغییرات مهمی وجود دارد. اکنون تغییر فریم‌ریت به صورت خودکار انجام می‌شود و حین پخش ویدیوها به کمک AirPlay نیز مد پخش به صورت خودکار تغییر می‌کند. بهینه‌سازی‌هایی در بخش Match Content صورت گرفته است. این بروزرسانی برای نسخه‌ی ۴ و ۵ اپل تی‌وی منتشر می‌شود.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید