هر زمان که نرم‌افزار ورد را اجرا می‌کنید، لیستی از آخرین اسناد باز شده توسط این برنامه در سمت چپ صفحه آن ظاهر می‌شود؛‌ اگر در تحت هر شرایطی تمایلی به مشاهده این لیست ندارید، می‌توانید آن را پاک یا غیرفعال کنید. در این مقاله به بررسی چگونگی حدف لیست یا غیرفعال کردن آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

پاک کردن لیست اسناد قدیمی

پاک کردن این لیست بسیار ساده است؛ کافی است هنگامی که نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، روی بخش Recent کلیک راست کنید و در منو ظاهر شده روی گزینه Clear unpinned Documents کلیک کنید.

اکنون با یک کادر مواجه می‌شوید که از شما درباره اطمینان برای پاک کردن لیست سوال می‌پرسد.

این کار باعث پاک شدن تمام اسناد قدیمی که در لیست پین نشده‌اند می‌شود. روی گزینه Yes کلیک کنید تا اسناد پاک شوند. درصورتی که تمایل به حفظ لیست دارید اما در این بین تمایل به حذف مورد بعضی از سندها دارید، کافی است روی هر سند کلیک راست کرده و گزینه Remove from list را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن لیست اسناد قدیمی

غیرفعال کردن این لیست همانند پاک کردن آن بسیار ساده است؛ کافی است پس از اجرای برنامه، در کادر آبی رنگ سمت چپ روی گزینه Open Other Documents یا پس از ورود به صفحه نوشتن در نوار منو روی گزینه File کلیک کنید.

سپس روی گزینه Options که در سمت چپ و پایین صفحه قرار گرفته است کلیک کنید.

اکنون در منو Word Options به سراغ تب Advanced رفته و روی آن کلیک کنید.

در صفحه مربوط به این تب و در بخش Display، گزینه Show this number of Recent Documents را مشاهده می‌کنید؛ برای غیرفعال کردن لیست اسنادی که اخیراً توسط ورد باز کرده‌اید کافی است عدد مقابل این گزینه را به صفر برسانید و درنهایت روی OK کلیک کنید.

حالا اگر دوباره برنامه را اجرا کنید مشاهده خواهید کرد دیگر لیستی از سندهای قبلی در صفحه اول موجود نیست.

اگر می‌خواهید در دفعات بعدی دوباره سندهای قبلی را مشاهده کنید، کافی است مراحل قبل را تکرار کنید و آن گزینه را با عددی غیر از صفر جایگزین کنید. گفتنی است حداکثر عددی که می‌توان برای لیست تعیین کرد، ۵۰ سند است.