مایکروسافت در حال کار بر روی ویژگی فوق‌العاده‌ای بنام Sets است؛ این ویژگی می‌تواند تب‌هایی را در پنجره File Explorer ویندوز ایجاد کند تا کاربران بتوانند تنها با یک کلیک بین فایل‌ها جابجا شوند. این ویژگی به همراه چندین اپلیکیشن و ویژگی دیگر در آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ بصورت رسمی معرفی خواهند شد. اما در مورد ویژگی تب‌ها، می‌توانید از همین حالا آنها را فعال کنید. با ما همراه باشید...

اپلیکیشن Groupy را دانلود کنید

شرکت Stardock به‌تازگی از اپلیکیشنی رونمایی کرد که می‌تواند ویژگی‌های جدیدی را به ویندوز اضافه کند؛ این اپلیکیشن که Groupy نام دارد می‌تواند، می‌تواند برای مدت یک ماه بصورت رایگان ویژگی همانند ایجاد تب در فایل اکسپلورر را در اختیار شما قرار دهد.

البته درصورتی که بخواهید می‌توانید با پرداخت ۱۰ دلار این اپلیکیشن را برای همیشه فعال کنید. همانند ویژگی درنظر گرفته شده برای ویندوز توسط طراحان مایکروسافت، این ویژگی می‌تواند تب‌های مختلف را در پنجره اکسپلورر ایجاد کند. همچنین می‌توانید تب‌های چند اپلیکیشن را با هم ادغام کنید و همه را در یک پنجره قرار دهید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تب‌ها را از هم جدا کنید و یک پنجره جدید برای هر تب ایجاد کنید. با این کار پنجره فایل اکسپلورر به چیزی همانند مرورگر اینترنت تبدیل می‌شود. نکته مثبت این اپلیکیشن سازگاری آن با ویندوزهای ۷ و ۸.۱ است. گفتنی است که ویژگی SmartScreen مایکروسافت این اپلیکیشن را در لیست بلاک خود قرار داده و اگر هنگام دانلود آن مشاهده کردید این ابزار نسبت به دانلود آن واکنش نشان داد، از گزینه it’s safe استفاده کنید.

از File Explorer جایگزین استفاده کنید

بجای استفاده از برنامه‌ای که تب‌ها را در سیستم اضافه کند، می‌توانید از فایل اکپسلوررهای دیگری که این کار را با تغییرات دیگری انجام می‌دهند، استفاده کنید. خیلی از برنامه‌های مدیریت فایل ساخته شده، همانند File Explorer خود ویدوز کار می‌کنند و برخی از آنها سعی کرده‌اند تب‌ها را نیز به ویژگی‌های خود اضافه کنند، اما تا حد ممکن سعی دارند استانداردهای مدنظر مایکروسافت را نیز رعایت کنند تا همانند Groupy در بلک لیست مایکروسافت قرار نگیرند. یکی از برنامه‌های که محبوبیت خوبی نیز در بین کاربران دارد، ++Explorer است.

این اپلیکیشن با نسخه‌های ۷ به بعد ویندوز سازگاری دارد؛ ++Explorer ویژگی‌های قابل توجهی دارد که تب‌ها جز ویژگی‌های مورد علاقه ما هستند. گفتنی است، کلیدهای ترکیبی که در مروگر اینترنت برای تب‌ها کاربرد دارند، در ++Explorer نیز برای کار با تب‌ها استفاده می‌شود. می‌توانید از کلید ترکیبی Ctrl+T برای باز کردن تب‌ها، Ctrl+W برای بستن تب موجود و همچنین Ctrl+Tab برای جابجایی بین تب‌ها استفاده کنید.