یکی از اشکالاتی که ممکن است کاربران آیفون ۱۰ با آن مواجه شوند، خالی و ثابت شدن صفحه‌ی قفل است. آیفون X اپل از نظر پردازنده، سریع‌ترین پردازنده‌ی اصلی را در میان گوشی‌ها دارد اما سیستم عامل آن که iOS 11 است، هنوز هم باگ‌های عجیبی دارد که برطرف نشده و نتیجه‌ی آن، مشکلاتی مثل خالی شدن صفحه‌ی Lock Screen است. شاید تصور کنید که آیتم‌های صفحه‌ی قفل دیر بارگذاری می‌شوند اما در حقیقت ممکن است لاک اسکرین خالی بماند! در ادامه به روش حل مشکل می‌پردازیم.

اپل مرتباً بروزرسانی‌های جدیدی برای iOS 11 منتشر می‌کند و باگ‌هایی که عموم کاربران گزارش می‌کنند را به سرعت برطرف می‌کند. بنابراین بهترین راه برای حفظ امنیت و ثبات عملکرد گوشی و حل کردن مشکلات موجود، بروزرسانی آیفون است. این کار از طریق iTunes و به کمک کامپیوتر ویندوزی یا مک و همین‌طور مستقیماً از طریق گوشی یا تبلت صورت می‌گیرد.

آموزش بروزرسانی آیفون و آیپد، چگونه سیستم عامل iOS را بروز کنیم؟

اگر در مراحل بروزرسانی با مشکلات خاص مواجه شدید، برای هر مشکل راهکار ساده‌ای وجود دارد، مثل غیرفعال کردن اینترنت سیم‌کارت:

روش‌های حل مشکل Unable to install update حین بروزرسانی آیفون و آیپد

و اما به مشکل خالی بودن صفحه‌ی قفل نگاهی بیاندازید، آیفون ایکس سمت چپ که در صفحه‌ی قفل آن، نمایش ساعت و تاریخ در کار نیست، گرفتار این باگ نرم‌افزاری است:

متأسفانه با وجود بروز کردن آیفون ایکس به آخرین نسخه‌ی iOS در چند ماه اخیر، هنوز این مشکل برقرار است و برطرف نشده است. سه راه حل ساده برای رفع کردن موقتی مشکل به صورت زیر است:

ری‌استارت کردن آیفون ایکس

معمولاً ری‌استارت کردن سیستم عامل موجب حل شدن مشکل صفحه قفل می‌شود. برای ری‌استارت کردن، آیفون ایکس را خاموش و سپس روشن کنید.

چگونه آیفون ۱۰ اپل را خاموش کنیم؟ با استفاده از دکمه‌ها و بدون دکمه‌های گوشی

ریست کردن نرم‌افزار آیفون

برای ری‌استارت کردن نرم‌افزاری آیفون ایکس که یکی از راه‌حل‌های ممکن برای مشکلات عجیب است، می‌بایست ابتدا کلید ولوم بالا را فشار داده و سپس به سرعت کلید ولوم پایین را فشار داده و رها کنید و سپس دکمه‌ی کناری یا Side Button را فشار دهید و نگه دارید. به این ترتیب گوشی ری‌استارت می‌شود و سیستم عامل از نوع اجرا می‌شود.

ری‌استور کردن آیفون ایکس به کمک بکاپ‌های قبلی

اگر با استفاده از دو راه حل قبلی به نتیجه نرسیده‌اید و به محض روشن شدن گوشی یا پس از مدت زمان کوتاهی مجدداً صفحه‌ی قفل خالی می‌شود، بهتر است آیفون را با استفاده از بکاپ‌های قبلی که به کمک iTunes گرفته‌اید، Restore کنید. با ری‌استور کردن آیفون، اپ‌ها و فایل‌های اخیر از بین می‌رود. لذا ابتدا فایل‌ها و اپلیکیشن‌های خود را در محل دیگری مثل کامپیوتر ذخیره کنید.