برخی کاربران ترجیح می‌دهند که فولدری روی داک گوشی خود داشته باشند. منظور از داک بخش پایین صفحه خانه است که آیکون اپ‌های بسیار مهم مثل اپ تماس تلفنی و مخاطبین روی آن چیده می‌شود. می‌توان روی داک آیفون نیز فولدر قرار داد تا تعداد آیتم‌های بیشتری در این بخش از صفحه قرار گیرد. در ادامه به روش اضافه کردن فولدر در پایین صفحه خانه‌ی آیفون و همین‌طور داک آیپد می‌پردازیم. با ما باشید.

در آیپد می‌توان ۸ آیکون مختلف روی داک قرار داد که تعداد نسبتاً خوبی است و نیاز اغلب کاربران را برطرف می‌کند اما در آیفون این تعداد به ۴ مورد کاهش پیدا کرده چرا که عرض صفحه نمایش کمتر است. به همین علت است که برخی کاربران که از اپ‌های بسیاری استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند که فولدر یا چند فولدر در این بخش قرار دهند و در هر فولدر تعداد زیادی اپ و ... را جای دهند.

در داک آیفون نمی‌توان مثل داک اندروید مستقیماً فولدر ایجاد کرد اما نگران نباشید چرا که راهکاری ساده برای ایجاد فولدر در صفحات خانه وجود دارد و در ادامه می‌توان فولدری از صفحه‌ی خانه را درگ کرد و روی داک رها کرد. مشکل اصلی این است که اگر آیکون اپی را روی آیکون اپی دیگر در داک رها کنید، فولدر ایجاد نمی‌شود بلکه آیکون دو اپلیکیشن جابجا می‌شود!

بنابراین مراحل زیر را انجام دهید:

برای ایجاد فولدر در iOS، ابتدا روی آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها که در صفحه‌ی خانه قرار گرفته، تپ کنید و مکث کنید. توجه کنید که لمس محکم برای فعال کردن تاچ سه‌بعدی، با لمس و مکث متفاوت است!

زمانی که آیکون‌ها حالت لرزان پیدا کردند، آیکونی که روی آن تپ و مکث کرده‌اید را درگ کنید و روی آیکون دیگری که می‌خواهید در یک فولدر کنار هم قرار گیرند، رها کنید. به این ترتیب فولدری حاوی دو آیکون خواهید داشت.

اکنون روی فولدر ایجاد شده تپ و مکث کنید و زمانی که لرزش آیکون‌ها شروع شد، آن را درگ کرده و به موقعیت دلخواه روی داک ببرید و رها کنید. نتیجه این است که آیکون قبلی از داک آیفون به صفحه‌ی خانه فرستاده می‌شود و فولدر موردبحث جای آن را می‌گیرد.

برای اجرا کردن یکی از اپ‌ها که در فولدری روی داک قرار گرفته، می‌توان مثل همیشه ابتدا روی فولدر تپ کرد تا بزرگ شود و محتویات آن نمایش داده شود و سپس روی آیکون موردنظر تپ کرد.

جالب است بدانید که این روش در نسخه‌های اخیر iOS و حتی نسخه‌های قدیمی‌تر قابل استفاده است اما اغلب کاربران آیفون از آن آگاه نیستند.