یکی از راه‌های کاهش ترافیک مصرفی اینترنت در گوشی‌ها و تبلت‌های امروزی، این است که تنظیمات دانلود خودکار رسانه شامل عکس و تصویر متحرک یا گیف و همین‌طور ویدیوها و فایل‌های صوتی را تغییر دهیم و تنها مواردی که لازم است را با تپ کردن روی فایل به اشتراک گذاشته شده، به صورت دستی دانلود کنیم. خوشبختانه در واتس‌اپ هم مثل تلگرام و سایر اپ‌های پیام‌رسانی مدرن، می‌توان از دانلود خودکار عکس‌ها و ویدیوها جلوگیری کرد. در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

اپلیکیشن WhatsApp یکی از محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان در میان کاربران ایرانی است. در واتس‌اپ می‌توان فایل‌ها را به اشتراک گذاشت و به همین دلیل یکی از راه‌های اصلی برای به اشتراک گذاشتن عکس محسوب می‌شود. خوشبختانه تنظیماتی برای جلوگیری از دانلود خودکار عکس‌ها در این پیام‌رسان محبوب وجود دارد که به آن اشاره می‌کنیم.

ابتدا واتس‌اپ را اجرا کنید و سپس به Settings و بخش Data and storage usage مراجعه کنید.

در بخش Media auto-download، روی When using mobile data تپ کنید که تنظیمات مربوط به زمان استفاده از اینترنت سیم‌کارت را شامل می‌شود.

برای جلوگیری از دانلود خودکار عکس‌ها با استفاده از دیتای سیم‌کارت، تیک Photos را حذف کنید.

صفحه قبلی برگردید و اگر در اینترنت وای-فای نیز محدودیت دارید، روی When connected on Wi-Fi تپ کنید.

اکنون تیک گزینه‌ی Photos را حذف کنید تا زمانی که به وای-فای متصل هستید هم دانلود خودکار عکس‌ها انجام نشود.

برای جلوگیری از دانلود خودکار عکس‌ها در زمانی که به دکل دیگر اپراتورهای تلفن همراه متصل هستید هم روی گزینه‌ی When roaming تپ کنید و تیک Photos را حذف کنید.

توجه کنید که در واتس‌اپ برای جلوگیری از دانلود خودکار دیگر فایل‌ها شامل Video و Audio و Documents نیز گزینه‌های مجزا در نظر گرفته شده و می‌توان با حذف کردن تیک تمام گزینه‌ها در سه بخش اشاره شده، دانلود خودکار هر نوع فایلی را در تمام شرایط متوقف کرد.