ویژگی‌ای که در این آموزش به آن می‌پردازیم ایجاد درخشندگی‌های زیبا در تصویر است. ذرات درخشانی که به عکستان جلوه‌ی زیبایی می‌بخشند. در ادامه‌ی مطلب ما را همراهی کنید.

 اضافه‌کردن افکت ذرات درخشنده و جذاب با فتوشاپ

با این ویژگی فتوشاپ شما می‌توانید کارت تبریک‌های خود را شخصی‌سازی کنید یا به عکس‌های فرزندانتان جلوه‌ی جادویی اضافه کنید. در کل ویژگی جذاب و سرگرم کننده‌ای است.

نکاتی‌که قبل از شروع کار باید به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • مطمئن شوید که عکستان در حالت ۸bit RGB قرار داشته باشد.
  • یک لایه با نام brush با حروف کوچک برای استفاده از ابزار brush ایجاد کنید.

اگر تابه‌حال با اکشن‌ها در فتوشاپ کار نکرده‌اید، باید آن‌ها را در فتوشاپ لود کنید. به پنل اکشن‌ها در فتوشاپ بروید. اگر برای شما قابل مشاهده نیست، برای نمایش آن به Window > Actions بروید. برای نصب یک اکشن، فایل ATN را دانلود کنید. پنل اکشن‌ها را باز کنید و Load Actions را از منوی کشویی انتخاب کنید. حالا اکشن‌ها برای شما قابل دسترسی هستند.

دانلود اکشن Sparkle برای فتوشاپ

عکسی که با آن اولین مثالمان را شروع می‌کنیم.

 

وقتی لایه را ساختید، با brush نواحی که دوست دارید ذرات درخشنده به وجود بیاید، نقاشی کنید. رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، همان رنگ‌های ذرات درخشنده خواهند بود. من رنگ‌هایی شبیه به پرهای پرنده برای جذابیت بهتر انتخاب می‌کنم.

 

همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید من در ادامه‌ی رنگ‌آمیزی، دو رنگ با شفافیت کم‌، پشت پرنده نقاشی کردم تا ذرات درخشنده ادامه پیدا کنند. action را اجرا کنید و نتیجه را ببینید.

 

حالا در عکس دوم کمی پیشرفته‌تر کار می‌کنیم. عکس اولیه را مشاهده کنید.

 

این‌بار من می‌خواهم افکت را روی عکس سیاه سفید اعمال کنم. چون در عکس سیاه سفید بهتر نمایش داده می‌شود. شما در عکس سیاه سفید هم باید مطمئن شوید که حالت تصویر روی RGB تنظیم شده باشد.

سعی کنید رنگ‌هایی که تیره‌تر هستند انتخاب کنید. چون بعد از اعمال افکت رنگشان روشن می‌شود.

 

اکشن را اجرا کنید.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اکشن از لایه‌های زیادی درست شده است. می‌توانید با تغییرات، افکت مورد نظر را در اکشن انتخاب کنید.

شفافیت Sparkles_Set  را کاهش دهید.

 

شفافیت لایه‌ی Wide Glow را هم کاهش دهید.

 

همچنین می‌توانید Blur Base را کاهش دهید. در نهایت به لایه‌ی Black Tint بروید. مقدار شفافیت آن ۰٪ است. می‌توانید برای ایجاد درخشندگی‌های سفید در لبه‌ها مقدار آن‌را افزایش دهید. این به عکسی که شما از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد.

 

 تنظیمات نهایی مانند contrast و brightness عکستان را انجام دهید.