امروز با یکی از آموزش‌های جالب و کاربردی فتوشاپ در خدمت شما هستیم. می‌خواهیم بعضی از راه‌های حذف لوگوها را به شما آموزش دهم. در ادامه‌ی مطلب ما را همراهی کنید.

حذف لوگوها با استفاده از فتوشاپ

قصد داریم به نمونه‌های مختلفی بپردازیم و چند تکنیک را که برای سناریوهای مختلف در این مورد مفید هست، پوشش دهیم. موارد زیادی ممکن است پیش بیاید که شما نیاز به حذف بعضی چیزها از عکس مورد نظرتان در فتوشاپ داشته باشید. بنابراین به هر دلیلی که بخواهید بعضی چیزها را از عکس مورد نظرتان حذف کنید، با استفاده از ابزارهایی مانند Clone Stamp این کار را انجام می‌دهیم.

خب شروع کنیم! تصاویری که می‌خواهم امروز از آن‌ها در آموزش استفاده کنم را مشاهده می‌کنید.

 

 

 

خب اولین چیزی که می‌خواهم به آن بپردازم لوگوی کفش است که در بالا مشاهده می‌کنید.

مطابق شکل زیر یک لایه ایجاد کنید.

 

برای کار با جزییات بیشتر تصویر نیاز به زوم روی عکس دارم. شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl  با + و  صفحه‌کلید این‌کار را انجام دهید. پس با استفاده از Ctrl با + شروع به زوم کنید.

اگر شما موقعیت مورد نظرتان در عکس را از دست دادید، می‌توانید با استفاده از نگه‌داشتن کلید Space و کلیک‌کردن بر روی صفحه و درگ‌کردن با موس به‌سادگی در صفحه حرکت کنید و موقعیت دلخواه را تنظیم کنید. هرگاه تنظیمات را انجام دادید، می‌توانید با استفاده از کلیدهای Ctrl با از زوم خارج شوید.

روی لایه‌ی جدید کلیک کنید. لایه‌ی جدید در سمت راست، در پنل لایه‌ها قرار دارد. همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، در پنل لایه‌ها یک Background و یک لایه‌ی خالی داریم. شما باید لایه‌ی خالی را فعال کنید. بنابراین روی آن لایه کلیک کنید.

 

اکنون ابزار Clone را فعال کنید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید شما می‌توانید این ابزار را از نوار ابزار سمت چپ و یا با فشردن کلید S از صفحه‌کلید، فعال کنید.

 

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، سه گزینه در Sample وجود دارد. با کلیک بر روی  All Layers نمونه‌ای از تمام لایه‌ها در پنل لایه‌ها نشان می‌دهد.

اگر بر روی Current Layer کلیک کنید، از لایه‌ای که بر روی آن کلیک کردید نمونه‌برداری می‌کند و اگر  Current and Below را کلیک کنیم، لایه‌ی فعلی و زیرینش را نمونه‌برداری خواهد کرد.

حالا ما می‌خواهیم از لایه نمونه بگیریم و نقاشی با آن‌را آغاز کنیم، استفاده از ابزار brush به جای نقاشی‌کردن با رنگ‌ها، مشابه است. این ابزار نمونه‌های واقعی از تصویر خود می‌گیرد و با آن رنگ آمیزی می‌کند. خب برای این‌کار شما باید کلید Alt را نگه‌دارید و سپس با موس روی نواحی دلخواه کلیک کنید.

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید قسمتی از لوگو را خذف کردم.

این کار کمی زمان و دقت می‌خواهد. ممکن است چند بار اشتباه کنید و مجبور به بازگشت به نقطه‌ی اول شوید. اگر اشتباه کردید می‌توانید با استفاده از ابزار e‌aser که با شورت‌کات E فعال می‌شود، نواحی مورد نظرتان را پاک کنید.

تصویر زیر طی چند ثانیه کار روی عکس به دست آمده ولیکن می‌توان بیشتر حوصله کرد و نتیجه‌ی بهتری گرفت.

خب برای مرتب‌کردن و تمیز‌کاری من از ابزاری که در بالا درباره‌ی آن توضیح دادم، استفاده می‌کنم. بهم‌خوردگی اطراف لبه‌ها را حذف می‌کنم. بعد از این‌کار تصویرمان جلوه‌ی بهتری خواهد داشت.

خب ما لوگو را از یک کفش پاک کردیم. اما در تصویر دو کفش داریم! کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که دقیقا مثل کفش قبلی همان روال را طی کنیم که وقت‌گیر است یا با استفاده از Duplicate Layer لایه‌مان را تکثیر کنیم و به نحوی در طرف دیگر از تطابق استفاده کنیم. طبق تصویر زیر بر روی Layer کلیک کنید و Duplicate Layer را انتخاب کنید.

 

مشاهده می‌کنید که یک کپی از لایه گرفته شد.

 

کار بعدی که باید انجام دهید این است که روی لایه‌ی جدید ساخته شده کلیک کنید و مسیر زیر را دنبال کنید.

Edit > Transform > Flip Horizontal

 

زمانی‌که این‌کار را انجام دادید، Ctrl + T را برای باز‌کردن گزینه‌های Free transform فشار دهید. این بدان معنیست که شما می‌توانید تصویر را در حال حاضر دست‌کاری کنید.

 

زمانی‌که به موقعیت دلخواه خود دست یافتید، می‌توانید مثل قبل از ابزار پاک‌کن برای مرتب‌کردن استفاده کنید.

 

می‌توانیم در صورت نیاز از افکت بلور هم استفاده کنیم. این‌کار را جهت طبیعی‌تر شدن عکس انجام خواهم داد.

 

 

برای تطابق رنگ دلخواه نیز می‌توانیم از Hue و Saturation استفاده کنیم.

 

 

در نهایت با انجام دستورات به عکس نهایی زیر می‌رسیم.

 

خلاصه‌ی آن‌چه که ما انجام دادیم، استفاده از ابزار clone stamp و Free Transformed برای کاهش اتلاف وقت بود.

خب کار بعدی که می‌خواهیم انجام دهیم، حذف لوگو از سوییشرت در عکس زیر است. اگر بادقت به سوییشرت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بافت زیادی برای کار و مانور وجود ندارد و فقط از یک رنگ می‌توان استفاده کرد. ما در این مواقع از ابزار Brush استفاده می‌کنیم. شاید فکر کنید که این ابزار، ابزار مناسبی برای این کار نیست و ابزار ساده ایست اما بعضی اوقات ما متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم.

شما باید با اعمال بعضی تغییرات در ابزار Brush کاری کنید که آن فقط یک ابزار Brush نباشد و کارهای بیشتری بتواند انجام دهد. خوشبختانه کار با این ابزار برای همه‌ی کاربران ساده است. پس در این مثال ما از ابزار Brush استفاده خواهیم کرد.

 

شما لوگو را مشاهده می‌کنید. اولین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم ایجاد یک لایه‌ی جدید است. حالا ابزار Brush را فعال کنید. می‌توانید برای این کار از شورت‌کات B هم استفاده کنید.

 

در آن ناحیه‌ای که می‌خواهید لوگو را حذف کنید، زوم کنید. برای فعال‌کردن نمونه یا Sample،کلید Alt را نگه دارید. در ناحیه‌ای که می‌خواهید از آن نمونه‌گیری کنید، کلیک‌کنید و نقاشی‌کردن بر روی لوگو را شروع کنید. زمانی‌که مشغول این‌کار هستید، دقت‌کنید که از اولین Brush در منوی آن استفاده کنید.

 

سپس بادقت شروع به نقاشی‌کردن آن‌ناحیه روی لایه‌ی جدید کنید. یادتان باشد که سایز قلم خود را وقتی مجدداً نمونه‌برداری کردید، تغییر دهید. این‌کار را ممکن است چندین بار در حین کار انجام دهید.

 

حالا بر روی بافت مورد نظر کمی بیشتر زوم کنید و به Filter > Noise > Add Noise بروید.

از Slider برای تغییر سطح noise استفاده کنید. نیازی نیست خیلی دقیق این‌کار را انجام دهید، چون هیچ‌کس انقدر زوم نمی‌کند.

قدم بعدی مرتب و تمیزکاری است که من با استفاده از ترکیب ابزار eraser و clone stamp انجام می‌دهم. برای لبه‌های حساس‌تر من از ترکیب ابزار Lasso و Polygonal برای امکان انتخاب‌های بیشتر در ناحیه استفاده خواهم کرد و در آخر با فشردن کلید delete به کار خود پایان دهید.

در نهایت، عکس ویرایش شده را می‌بینید.

خب برای آخرین قسمت از آموزش، می‌خواهم لوگوی این کلاه که در عکس می‌بینید را حذف کنم. برای این‌کار من از ترکیب هر چیزی‌ که در آموزش‌های قبلی گفتم، استفاده خواهم کرد.

 

اولین کاری‌ که می‌خواهم انجام دهم، ایجاد خط وسط کلاه که در عکس مشاهده می‌کنید است. برای این‌کار از ابزار Clone Stamp در لایه‌ی جدید استفاده خواهم کرد. ممکن است در حین انجام کار اشتباهاتی صورت گیرد و کمی کارم تمیز نشود. به همین علت برای تمیزکاری به آن نواحی برمی‌گردم. با استفاده از ابزار Polygonal لبه‌ها را تمیز خواهم کرد.

 

به خاطر داشته باشید به دلیل این‌که در بالا‌ترین لایه قرار دارید، هر عملی که انجام می‌دهید در تصویرتان قابل مشاهده است. حالا من می‌خواهم دو طرف کلاه را پاک کنم. هر طرف آن سختی‌های خاص خودش را دارد اما تقریباً مثل هم هستند. از ابزار Clone Stamp استفاده می‌کنم. نمونه‌گیری می‌کنم و کار را شروع می‌کنم.

 

سپس noise را اضافه می‌کنیم و مقدار آن را ۱ قرار می‌دهیم.

 

سپس بخشی از آن ناحیه را انتخاب می‌کنیم، این‌کار سخت است اما با زوم‌کردن می‌توانید این‌کار را راحت‌تر کنید. با استفاده از copy merged که همه‌ی لایه‌ها را جمع‌آوری می‌کند عمل کپی را انجام می‌دهم.

 

برای آن طرف کلاه از مسیر Edit > Transform > Flip Horizontal اقدام کنید. 

از ابزار eraser برای تمیزکردن استفاده می‌کنم و با استفاده از ابزار transform می‌توانم کمی تصویر را کشیده‌تر کرده و آن‌را بسط دهم. من چندین بار برای زیبایی بیشتر و شباهت بیشتر به واقعیت، در نواحی مختلف برگشتم و بعضی از اشتباهات و بیرون‌ زدگی‌ها را تصحیح کردم. حال شما با ذوق هنریتان و سلیقه بهترین‌ها را در عکستان اعمال کنید.

 

دست‌کاری دیگری که در عکس باید انجام دهم این است که برگردم به عقب و آن خطی که در کلاه بود و ادامه داده بودم را با ابزار clone تمیز کنم.

سپس شفافیت را برای جلوه‌ی بهتر کاهش می‌دهم.

درنهایت نتیجه را در عکس زیر مشاهده می‌کنید.