سیستم‌عامل مکینتاش دارای ویژگی مفیدی به نام Energy Saver یا صرفه‌جویی در انرژی است؛ این ویژگی باعث می‌شود صفحه نمایش مک بعد از یک دوره عدم فعالیت خاموش شود. این که این ویژگی لپ‌تاپ بعد از چه مدت فعال شود را می‌توانید تنظیم کنید. لازم به ذکر است، با استفاده از این ویژگی می‌توانید هارد دیسک را نیز در حالت اسلیپ یا خواب قرار دهید. با ما همراه باشید...

چگونه می‌توان مک را برای رفتن به حالات مختلف استراحت تنظیم کرد؟

در مکینتاش می‌توانید، سیستم را به نوعی تنظیم کنید که در هر بازه‌ای از روز یا هفته بصورت خودکار به حالت خواب، خاموشی یا ری‌استارت برود. برای این کار ابتدا می‌بایست به تنظیمات سیستم بروید؛ در پنل اصلی، روی گزینه Energy Saver کلیک کنید. گفتنی است آیکون آن، یک لامپ است که در ردیف دوم صفحه قرار دارد.

در صفحه Energy Saver روی گزینه Schedule که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

با این کار یک پنجره بصورت پاپ‌آپ ظاهر خواهد شد که می‌توانید از طریق آن برنامه روزانه و هفتگی خاموش یا روشن شدن و به حالت خواب رفتن سیستم را تعیین کنید. دو گزینه پیش روی شما خواهد بود؛ گزینه اول Start up or Wake و گزینه دوم Sleep است.

هرکدام از گزینه‌ها را که می‌خواهید فعال کنید و سپس از گزینه‌های پیش رو زمان و ساعت اجرای برنامه را نیز تنظیم کنید. لازم به ذکر است می‌توانید مک را بصورت برنامه‌ریزی شده هر روز در یک ساعت خاموش کنید. لازم به ذکر است می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که مک در ساعتی مشخص روشن شود، البته این ویژگی زمانی کار خواهد کرد که دستگاه در شارژ باشد.