تمایز مهم هنگام ایجاد و ویرایش تصاویر در فتوشاپ، تمایز بین لایه‌ها و تصاویر است. بسیاری از ابزارهای موجود در فتوشاپ، مخصوصاً آن‌هایی که اندازه یا جهت را تغییر می دهند، روی کل تصویر تاثیر می‌گذارند. برای ادامه‌ی آموزش و تغییر سایز لایه‌ها در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

چگونه سایز لایه‌ها را در فتوشاپ تغییر دهیم؟

ما قرار است در مورد قرینه کردن و چرخش لایه‌ها در فتوشاپ کمی صحبت کنیم، اما هردوی آن‌ها لایه را در همان سایز اولیه تغییر می‌دهند. به جای تغییر اندازه‌ی کل تصویر، لایه‌ی انتخاب شده را در حالی‌که بقیه‌ی تصویر مثل قبل است، کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید. وقتی می‌خواهید اندازه‌ی لایه را نسبت به بقیه‌ی تصویر خود تغییر دهید، از این ویژگی استفاده کنید.

تنظیم سایز لایه در فتوشاپ

این سخت است اگر بخواهیم با حدس بگوییم اندازه‌ی عناصر تصویر چقدر بزرگ است، مخصوصاً زمانی‌که یک عنصر را از یک تصویر دیگر کپی کنیم. اندازه‌ی تصویرهای مختلف و پیکسل در هر اینچ نیز می‌توانند بر روی سایز عنصر اثرگذار باشند و شما را مجبور به تغییر اندازه کند. استفاده از لایه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که آن عناصری که می‌خواهید در اندازه‌های کوچک‌تر با آن‌ها کار کنید و به طور مستقل از یکدیگر ویرایش کنید، جدا کنید.

تغییر اندازه‌ی لایه‌‌ها را در فتوشاپ با بازکردن تصویر حاوی لایه‌ای که می‌خواهید آن را تغییر اندازه دهید شروع کنید.

روی لایه‌ای که می‌خواهید اندازه‌ی آن را تغییر دهید از پنل لایه‌ها در سمت راست پنجره کلیک کنید. اگر پنل لایه‌ها قابل مشاهده نیست، F7 را روی صفحه‌کلید خود فشار دهید تا آن‌را نمایش دهد.

 

روی Edit در بالای پنجره کلیک کنید، روی Transform کلیک کنید، سپس روی Scale کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید Ctrl + T را روی صفحه‌کلید خود فشار دهید تا ابزارهای Transform ظاهر شوند.

 

نوار ابزار در بالای پنجره‌ی شما تغییر خواهد کرد به‌طوری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

.

مقادیر X و Y نشان‌دهنده‌ی مرکز لایه است. اگر مقادیر این فیلدها را تنظیم کنید، لایه‌ی شما به نقطه‌ی مرکزی جدیدی که شما تعریف کرده‌اید منتقل می‌شود. مقادیر پیش‌فرض برای این زمینه‌ها مرکز لایه را در مرکز بوم قرار می‌دهد.

مقادیر W و H آن‌هایی هستند که شما برای تغییر اندازه لایه‌ی خود استفاده می‌کنید. برای حفظ تصویر در مقیاس مناسب و دلخواه، شما باید مقادیر را با همان اندازه که میخواهید، تغییر دهید. برای مثال، در تصویر زیر، تنظیمات خودم را اعمال کرده‌ام، مقدار W را ۵۰٪ و مقدار H هم ۵۰٪ تنظیم کردم.

 

توجه داشته باشید که مربع‌های کوچکی اطراف و گوشه‌های تصویر وجود دارد. اگر روی آن‌ها کلیک کرده و بکشید، می‌توانید اندازه‌ی لایه‌ها را تغییر دهید. اغلب برای تنظیم به صورت دستی از این روش استفاده می‌شود، سپس مقادیر W و H را تنظیم کنید تا تصویر در مقیاس دلخواه خودتان باشد.

زمانی‌که تغییر اندازه‌ی لایه را انجام دادید، کلید Enter را در صفحه‌کلید خود فشار دهید تا تغییرات اعمال شود. اگر از تغییر اندازه‌ی لایه راضی نیستید، با فشردن کلیدهای Ctrl + Z تغییرات را به عقب بازگردانید.