اپل معمولاً با معرفی هر آیفون جدید، یک ویژگی جدید در اپ دوربین اضافه می‌کند. ویژگی Live Photo نیز یکی از قابلیت‌های مفید اپلیکیشن دوربین iOS است که شامل ۱.۵ ثانیه ویدیو، عکس و سپس ۱.۵ ثانیه‌ی دیگر ویدیو می‌شود. در نهایت عکس زنده یا لایو فوتو به نظر مثل یک عکس عادی است ولیکن اگر روی آن تپ کنیم، ۳ ثانیه ویدیو پخش می‌شود. شاید این قابلیت برای همه‌ی کاربران مفید نباشد و علاقه‌ای به ثبت خودکار ۳ ثانیه ویدیو نداشته باشند. در این مقاله به روش غیرفعال کردن Live Photo در آیفون می‌پردازیم.

در اپلیکیشن دوربین آیفون، آیکون مربوط به تصاویر زنده یا Live Photo به شکل سه دایره‌ی هم‌مرکز در بالای صفحه قرار گرفته است. اگر این آیکون زرد مایل به طلایی باشد، قابلیت لایو فوتو در حال حاضر فعال است و البته می‌توان آن را غیرفعال کرد. برای غیرفعال کردن Live Photo کافی است روی آیکون موردبحث تپ کنید. برای فعالسازی آن نیز کافی است یک بار دیگر روی آیکون موردبحث تپ کنید. اما در نهایت اگر اپلیکیشن Camera را ببندید و از نو اجرا کنید، Live Photo مثل قبل فعال می‌شود!

برای غیرفعال کردن دائمی این ویژگی اپ دوربین، می‌بایست از اپلیکیشن Settings آیفون استفاده کنید و تنظیمات مربوط به دوربین را تغییر دهید. بنابراین وارد تنظیمات آیفون یا در حقیقت اپ ستینگس شوید و روی Camera تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی روی Preserve Settings تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی نیز سوییچ گزینه‌ی Live Photo‌ را در حالت فعال قرار دهید. با فعال کردن این گزینه، وضعیت فعال یا غیرفعال بودن Live Photo پس از بستن و باز کردن اپ، حفظ می‌شود و به عبارت دیگر مجدداً فعال نمی‌شود.

توجه کنید که سوییچ موردبحث در iOS 10.2‌ و نسخه‌های بعدی موجود است. بنابراین ممکن است به بروز کردن سیستم عامل نیاز داشته باشید:

آموزش بروزرسانی آیفون و آیپد، چگونه سیستم عامل iOS را بروز کنیم؟

قابلیت دیگری که در اپ دوربین فراهم شده، غیرفعال کردن ویدیو و همین‌طور صداست. برای غیرفعال کردن ویدیو یا صدای آن، ابتدا تصویر زنده‌ی موردنظر را باز کنید و سپس روی Edit تپ کنید. در ادامه برای حذف بخش ویدیویی یک Live Photo، روی آیکون Live Photo در بالای صفحه تپ کنید. اگر صرفاً حذف کردن صدا موردنظر است، روی آیکون اسپیکر در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.