زمان زیادی بود که با متن با بافت آب کار کرده بودم. در حال بررسی بعضی از کارهای هنری در Behance و Pinterest بودم که بعضی از مثال‌ها، شوق در من به‌وجود آورد که بعضی چیزها را در مورد فتوشاپ و جابجایی فیلترها یاد بگیرم و به عنوان مثال ایجاد افکت زیبا روی آب با استفاده از فتوشاپ را تمرین کنم. در ادامه‌ی مطلب ما را همراهی کنید.

ایجاد افکت زیبا روی آب با استفاده از فتوشاپ

برای این آموزش به شما چگونگی ایجاد یک افکت زیبا روی متنی در آب با استفاده از ویژگی جابجایی فیلترها نشان خواهم داد.

فتوشاپ را باز کنید و یک سند جدید ایجاد کنید. من از ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ پیکسل استفاده می‌کنم. پس از آن رنگ پس زمینه‌ی لایه‌تان را سیاه کنید.

 

ما به یک عکس زیبا از آب مواج دریا برای پس‌زمینه احتیاج داریم. زمانی‌که عکس مورد نظرتان را انتخاب کردید، درصد شفافیت (Opacity) لایه را به ۶۰% تغییر دهید.

 

به Layer>New Adjustment Layer>Hue and Saturation بروید. مقدار Hue را به ۰، Saturation را به ۷۱- و lightness را به ۰ تغییر دهید.

به Layer>New Adjustment Layer>Levels بروید و مقدار ۰، ۰.۵ و ۲۵۵ را طبق نمونه وارد کنید.

 

به Layer>New Adjustment Layer>Brightness and Contrast بروید. مقدار Brightness را ۰ و مقدار Contrast را ۳۵- قرار دهید.

یک لایه‌ی جدید بالای همه‌ی لایه‌ها ایجاد کنید. رنگ این لایه را سیاه کنید و Blend Mode را به Multiply تغییر دهید. با استفاده از ابزار Brush (شورت‌کات آن B هست)، از یک براش نازک و سفید برای مرکز عکستان استفاده کنید. این ایده منجر به ایجاد یک افکت زیبا در عکس شما می‌شود. پس از این کارها، این سند را با نام Displace.psd ذخیره کنید.

 

لوگوی مورد نظرتان را برای طراحی اضافه کنید.

 

در لایه‌ای که لولگو را در آن وجود دارد به FIlter>Distort>Displace بروید. از مقادیری که در عکس زیر می‌بینید استفاده کنید. بعد از این‌که مقادیر را تنظیم کردید از فایل Displace.psd استفاده کنید.

 

این نتیجه‌ای است که تاکنون داشته‌اید. این نتیجه به آن عکسی که شما برای Displace filter استفاده می‌کنید بسیار وابسته است. پس برای رسیدن به نتیجه‌ی نهایی دلخواه تغییراتی را اعمال کنید.

 

به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید. مقدار ۳ پیکسل را برای Radius قرار دهید. پس از اعمال تنظیمات شما می‌توانید از بلور Tilt-Shift برای بلورکردن لبه‌ها استفاده کنید.

 

ماسک را به نماد اضافه کنید. با استفاده از ابزار Brush و براش بسیار نازک با رنگ سیاه، شروع به نقاشی‌کردن بالا و پایین لبه‌های نماد کنید. این‌کار آن قسمت‌ها را تیره‌تر از قسمت‌هایی که زیر آب هستند می‌کند.

 

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که فقط تصویر آب اصلی را کپی کنید و آن‌را در بالای تمام لایه‌های دیگر قرار دهید، سپس حالت Blend Mode را به Overlay تغییر دهید. کل فرآیند کاملاً ساده است و نتیجه‌ی نهایی زیباست.