کاربران مک‌بوک‌های اپل شاهد تغییرات و اضافه شدن ویژگی‌های چشمگیری در برنامه Notes سیستم‌عامل مکینتاش هستند. این ویژگی‌های شامل رمزگذاری برای حفاظت یادداشت‌ها، اضافه کردن تصاویر، جدول‌ها، چک‌لیست و... می‌باشد. لازم به ذکر است همتای این برنامه که برای آیفون و آيپد در سیستم‌عامل iOS عرضه می‌شود دارای همین تغییرات است. اما ویژگی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، قابلیت پین کردن یک جمله در بالای صفحه است. با ما همراه باشید.

چگونه یک یادداشت را پین کنیم؟

برای دسترسی به این ویژگی و استفاده از آن ابتدا برنامه یادداشت را اجرا کنید و یکی از یادداشت‌های خود را انتخاب کنید. با استفاده از نوار منو که بالای صفحه قرار دارد، به سراغ تب Windows بروید؛ در این تب گزینه Float Selected Note را انتخاب کنید.

این گزینه یادداشت موردنظر را به بالای پنجره منتقل می‌کند و در بالای همه پنجره‌های باز شده قرار می‌دهد. گفتنی است اگر یک پنجره از برنامه دیگری را باز کنید، این پنجره نمی‌تواند یادداشت شما را پشت سر بگذارد و این یادداشت در بالای صفحه ثابت است. اگر روی یک یادداشت در برنامه دوبار کلیک کنید، آن را به یک پنجره جداگانه منتقل خواهد کرد اما در بالای صفحه پین نخواهد کرد.

گفتنی است هیچ کلید میانبر یا ژستی برای پین کردن یک یادداشت در بالای صفحه وجود ندارد. برای بازگرداندن یادداشت از حالت پین، کافی است همان مراحل گفته شده برای پین کردن را دنبال کنید و تیک مربوط به گزینه Float Selected Note را بردارید. لازم به ذکر است پس از پین شدن یادداشت می‌توانید آن را به نقاط مختلف صفحه منتقل کنید؛ بعلاوه اینکه می‌توانید اندازه یادداشت را به میزانی که دلخواهتان است روی صفحه تنظیم کنید.