کیبورد پیش‌فرض iOS یکی از بهترین کیبوردهاست اما نمی‌توان اندازه‌ی کلیدها را بزرگ‌تر کرد. کاربرانی که از آیفون‌های کوچک‌تر اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند با نصب کردن یک کیبورد جانبی، حروف کیبورد را در ابعادی درشت‌تر مشاهده کنند. اپلیکیشن Big Keys به همین منظور طراحی شده که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

در iOS می‌توان اندازه‌ی حروف را بزرگ کرد تا خواندن متون ریز برای کسانی که ضعف بینایی دارند، ساده شود اما در مورد کیبورد تنظیمات خاصی وجود ندارد. برای درشت‌تر کردن حروف کیبورد، می‌توان از اپلیکیشن‌های جانبی مثل Big Keys استفاده کرد. این اپلیکیشن با قیمت ۲.۹۹ دلار در اختیار عموم قرار می‌گیرد اما در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است. به کمک Big Keys می‌توان ابعاد کلیدهای کیبورد را بزرگ‌تر کرد، به خصوص اگر کیبورد در حالت افقی قرار گرفته باشد. در آیپد نیز با توجه به اینکه صفحه نمایش بزرگ‌تر است، مزیت Big Keys محسوس‌تر است ولیکن در آیفون هم حروف کیبورد را کمی ضمخت‌تر و درشت‌تر می‌کند، حتی زمانی که صفحه نمایش تصویر را به صورت عمودی نشان می‌دهد و کیبورد کوچک‌تر است.

و اما روش استفاده از این اپلیکیشن:

ابتدا اپلیکیشن Big Keys را از اپ استور اپل دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد را اجرا کنید.

روی General و سپس Keyboard تپ کنید و سپس کیبورد جدیدی اضافه کنید.

در لیست کیبوردها کیبورد Big Keys را انتخاب کنید.

اکنون کیبورد جدید به کیبوردهای قابل‌استفاده در اپ‌های مختلف اضافه شده است و برای استفاده از آن می‌توان روی کلید تغییر کیبورد که به شکل آیکون کره‌ی زمین است، تپ کرد و بین کیبوردهای فعال، سوییچ کرد.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، کلیدهای کیبورد Big Keys نسبت به کیبورد اصلی iOS کمی درشت‌تر است و فواصل بین دکمه‌ها کمتر است و همین‌طور حروف بزرگ‌تر طراحی شده است. خوشبختانه بزرگ‌تر بودن کلیدها به گونه‌ای نیست که دقت تایپ پایین آمده باشد.

در تنظیمات کیبورد Big Keys می‌توان کنتراست را با انتخاب تم‌های مختلف افزایش داد تا خوانایی بهتر شود. برای تغییر دادن تم در پایین صفحه حرکت جاروبی انجام دهید و با تپ کردن روی هر آیتم، یکی از تم‌ها را امتحان کنید. برای تغییر دادن اندازه‌ی کلیدها، اپ Big Keys را اجرا کنید و از اسلایدر Font Size استفاده کنید. اسلایدر دیگری برای تنظیم ابعاد ایموجی‌ها در نظر گرفته شده که نام آن Emoji Size است. 

توجه کنید که برای تایپ کردن ویرگول می‌توان دو مرتبه روی کلید اسپیس تپ کرد. به علاوه اولین حرف از جملات، با حرف بزرگ تایپ می‌شود. می‌توان این دو مورد را نیز به صورت دلخواه تنظیم کرد. به این منظور در اپلیکیشن بیگ کیز روی settings تپ کنید.