زمانی که از استوری‌های ایسنتاگرام اسکرین‌شات می‌گیریم، نوتیفیکیشنی برای کاربری که استوری را منتشر کرده، ارسال می‌شود. این قابلیت در مرحله‌ی آزمایشی است اما ممکن است برای همیشه در اینستاگرام باقی بماند. در این مقاله به روش عکس گرفتن از استوری‌های اینستاگرام بدون آنکه کاربر با نوتیفیکیشنی متوجه شود، می‌پردازیم.

اینستاگرام قابلیت نمایش نوتیفیکیشن در صورت تشخیص اسکرین‌شات گرفتن از استوری‌ها را برای برخی کاربران فعال کرده و به صورت آزمایشی آن را بررسی می‌کند. ممکن است این ویژگی به زودی عمومی شود و فعلاً به Story محدود می‌شود. در واقع اگر از پست‌های اینستاگرام یکی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی عکس بگیرید، نوتیفیکیشنی در کار نخواهد بود.

اینستاگرام تقریباً تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های Snapchat را کپی کرده که نمونه‌ی آن استوری‌ها و فیلترهای مخصوص چهره است و اکنون نوبت به نوتیفیکیشن اسکریت‌شات رسیده است. قبلاً در Direct Message اینستاگرام نیز این قابلیت اضافه شده بود و اگر از گفت‌وگوها عکس می‌گرفتید، نوتیفیکیشنی برای کاربر دیگر ارسال می‌شد.

علاوه بر این اینستاگرام در کنار نام کاربری که استوری را تماشا کرده و اسکرین‌شات گرفته است، آیکون خاصی نمایش می‌دهد:

روش‌های اسکرین‌شات گرفتن از اینستاگرام بدون آنکه کسی متوجه شود

برای این کار چهار روش مختلف وجود دارد:

  • فعال کردن حالت Airplane Mode گوشی
  • استفاده از اپلیکیشن تحت وب اینستاگرام
  • استفاده از اپ‌های جانبی که با این هدف طراحی شده‌اند
  • استفاده از یک گوشی دیگر

در ادامه تک‌تک روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

اسکرین‌شات گرفتن از استوری‌ها به صورت مخفیانه با فعال کردن Airplane Mode

این روش قدیمی و معروف را کاربران اسنپ‌چت نیز استفاده می‌کنند ولیکن در حال حاضر در اسنپ‌چت پاسخ‌گو نیست ولیکن در اینستاگرام کار می‌کند:

قدم اول این است که اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و استوری موردنظر خود را باز کنید. صبر کنید تا استوری کاملاً بارگذاری شود.

قدم دوم این است که از تنظیمات گوشی خود، حالت Airplane یا در حقیقت تمام روش‌های ارتباط با اینترنت مثل وای-فای و دیتای سیم‌کارت را غیرفعال کنید.

قدم سوم این است که در حالتی که اینترنت کاملاً قطع شده، به اپلیکیشن اینستاگرام مراجعه کنید و روی استوری موردنظر که قبلاً بارگذاری شده، تپ کنید. اسکرین‌شات گرفتن را انجام دهید.

قدم آخر این است که از اپلیکیشن اینستاگرام خارج شوید و پس از چند ثانیه، حالت Airplane Mode را غیرفعال کنید تا اتصال به اینترنت مجدداً برقرار شود.

عکس گرفتن مخفیانه از استوری‌های اینستاگرام در مرورگر

راهکار دوم برای عکس گرفتن مخفیانه از استوری‌های اینستاگرام این است که از مرورگر خود استفاده کنید و مستقیماً وب‌سایت اینستاگرام را باز کنید. در وب‌سایت اینستاگرام امکانات محدود است ولیکن با ترفندی که قبلاً توضیح دادیم، حتی می‌توان عکس آپلود کرد.

روش آپلود عکس در اینستاگرام از کامپیوتر و مک با نرم‌افزاری ساده

مراحل کار بسیار ساده است، کافی است استوری موردنظر خود را پیدا کرده و تماشا کنید و اسکرین‌شات بگیرید! نوتفیکیشنی برای کاربر ارسال نمی‌شود!

اسکرین‌شات گرفتن مخفیانه از استوری‌های اینستاگرام به کمک اپ‌های جانبی

در حال حاضر تعدادی اپلیکیشن برای ذخیره کردن استوری‌های اینستاگرام روی گوگل پلی و اپ استور اپل قرار گرفته که کاربران اندروید و همین‌طور آیفون می‌توانند از آن برای ذخیره کردن استوری‌ها استفاده کنند. این اپلیکیشن‌ها مخصوص اسکرین‌شات گرفتن نیستند اما استوری‌ها را به صورت کامل ذخیره می‌کنند. بنابراین بد نیست به جای اسکرین‌شات گرفتن، یکی از این اپلیکیشن‌ها را نصب و استفاده کنید. خوشبختانه نوتیفکیشنی نیز نمایش داده نمی‌شود.

دانلود StorySaver از گوگل پلی

دانلود Story Saver for Instagram - Story Assistant از گوگل پلی

دانلود Story Save for Instagram از گوگل پلی

و برای کاربران آیفون:

دانلود Story Reposter for Instagram از اپ استور

دانلود Repost Story for Instagram از اپ استور

اسکرین‌شات‌گیری پنهانی از استوری‌های اینستاگرام به کمک یک گوشی دیگر

 

این روش ساده و عجیب، موردپسند کاربران مبتدی است. کافی است استوری موردنظر را باز کرده و از صفحه‌ی گوشی خود عکس بگیرید!