سه اپلیکیشن Adobe Photoshop برای سیستم‌عامل iOS وجود دارد که هرکدام برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند؛ علی‌رغم تفاوت‌های اصلی در کاربری، این سه همدیگر را کامل می‌کنند. برای استفاده از مطالبی که در ادامه گفته می‌شود، نیاز به یک حساب کاربری Adobe Creative Cloud خواهید داشت.

ویرایش‌گر تصاویر: Adobe Photoshop Express 

اگر به دنبال یک ویرایش‌گر قدرتمند برای تصاویر خود هستید، می‌توانید از اپلیکیشن Photoshop Express استفاده کنید.

ویزگی هایی که Adobe در اختیار شما قرار می‌دهد :

Basic Editing: برش، چرخاندن و مرتب کردن تصاویر از کاربردهای این بخش است.

Light: تنظیم نوردهی، کنتراست، هایلایت، سایه و تنظیمات سفیدی و سیاهی تصاویر با کمک این بخش امکان‌پذیر است.

Color: تنظیم درجه حرارت، لرزش و اشباع رنگ‌ها را می‌توانید با کمک این بخش انجام دهید.

Effect: وضوح تصویر را تنظیم کنید. این ویژگی فقط برای کسانی که حساب کاربری Adobe Creative Cloud دارند در دسترس است.

Details: با کمک گزینه Sharpen عکس خود را شفاف‌تر کنید؛ کاربرانی که Adobe Creative Cloud را دارند می‌توانند میزان شفافیت را کم و زیاد کنند.

Corrections: با این ویژگی می‌توانید اصلاحاتی همچون از بین بردن قرمزی مردک چشم را انجام دهید. برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر در این زمینه به اپلیکیشن Photoshop fix مراجعه کنید.

Add Text: اگر حساب کاربری Adobe Creative Cloud داشته باشید، با استفاده از طرح‌بندی پیش‌فرض توسط Adobe می‌توانید متن را به تصویرتان اضافه کنید. این ویژگی برای ایجاد طرح‌های گرافیکی مورد استفاده در رسانه‌ اجتماعی مفید است و اگر دنبال یک اپلیکشن تکمیل کننده هستید می‌توانید از Photoshop Mix استفاده کنید.

Frames: از میان قاب های مختلف، لبه ها ورنگ‌بندی‌های مختلف را انتخاب کرده و به عکستان اضافه کنید.

Filter: برای ویرایش سریع‌تر عکس ها می‌توانید از ۴۵ فیلتر موجود هر موردی را تمایل دارید انتخاب کنید؛ بخصوص عکس‌هایی که پرتره (تصویر چهره) و مرتبط با طبیعت هستند.

File Formats : این اپلیکیشن از فایل‌های Raw و TIFF نیز پشتیبانی می‌کند.

Collage: این ویژگی بصورت خودکار توسط تصاویر ویرایش شده در اشکال و صورت‌های مختلف ساخته میشود. استیکر‌ها، حاشیه‌نویسی و پیش‌زمینه را خودتان به تصاویر اضافه کنید.

Social Media Sharing: با یک کلیک مستقیم از Photoshop Express به اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، فلیکر و واتس‌اپ عملیات اشتراک‌گذاری انجام می‌شود.

Watermarking: علائم و ضمیم‌های خود را با این ویژگی به تصاویر اضافه کنید.

Creative Cloud integration: تصاویر خود را در حساب Creative Cloud ذخیره کنید.

روتوش تصاویر: Photoshop Fix

اغلب کسانی که عکس پرتره می‌گیرند از اپلیکیشن Photoshop Fix استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن باعث روتوش بهتر تصاویر می‌شود؛ توجه داشته باشید برای استفاده از این برنامه نیز باید حساب کاربری  Adobe Creative Cloud داشته باشید.

Basic Editing: تنظیم کنتراست، نمایش، حرارت رنگ‌ها، اشباع، سایه و هایلایت را می‌توان با این بخش انجام داد.

Healing: می‌توانید ایرادات مختلف را با کمک ابزاری همچون Spot heal و Cloning stamp برطرف نمایید، ضمن اینکه با کمک این بخش می‌توانید مورادی همچون قرمزی درون چشم را نیز از بین ببرید.

Smooth and Sharpen: برای بالا بردن شفافیت تصویر انگشتتان را روی یک نقطه از عکس قرار دهید؛ دقت شود که سایز و دیگر ویژگی‌های قلم مورد استفاده قابل تنظیم است و می‌توان تغییراتی که ایجاد شده را با گزینه undo  به حالت اولیه بازگرداند.

Lighten and Darken: برای تیره‌تر شدن عکس، انگشتتان را روی یک بخش از آن بکشید و برای لغو تغییرات از گزینه undo  استفاده کنید.

Liquify: اگر قصد دارید تصاویرتان دارای کلیات متعادلی باشد از این گزینه استفاده کنید؛ این قابلیت می‌تواند ویژگی های خاصی را تحریک کند و در صورتی‌که بیش از اندازه مورد اسفتاده قرار گیرد، عحتی باعث تخریب کیفیت عکس نیز می‌شود.

Defocus: برای کار با این ویژگی، انگشت خود را روی نواحی که می‌خواهید خارج از فوکوس یا تاری باشد بکشید.

Saving and Sharing: تصاویر نهایی را در library یا Lightroom library ذخیره کنید. سپس آنها را در فیس‌بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

ترکیب و شبکه اجتماعی: Photoshop Mix

برای استفاده از Photoshop Mix نیز نیاز به حساب کاربری رایگان Creative Cloud دارید. این اپلیکیشن یک پیشنهاد فوق‌العاده برای کاربرانی است که به دنبال ساخت آسان یک کار گرافیکی برای شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری آنلاین آن هستند.

Add Text: می‌توانید به عکس‌های خود متن‌های مختلفی را نیز اضافه کنید، این متن‌ها با استفاده از فونت های بسیار زیادی که در این اپلیکیشن موجود است به زیبا شدن تصاویر بسیار کمک می‌کنند.

Combine Photos: به راحتی دو عکس را با هم ترکیب کنید.؛ این اپلیکیشن کمک می‌کند تا پس زمینه سفید را از یک تصویر پاک کرده و آن را به تصویر دوم اضافه کنید یا از ویژگی‌های ترکیبی Photoshops برای ترکیب دو عکس با هم استفاده کنید.

Remove Objects: یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن حذف موارد اضافی از روی تصویر است.

Basic Editing: تنظیم رنگ، کنتراست و سایر ویژگی‌های ظاهری با این بخش انجام می‌شود.

اگر در Photoshop به تصویر سازی علاقه‌مند هستید و ویرایش عکس برایتان در اولویت نیست، می‌توانید از اپلیکیشن iOS Photoshop Sketch استفاده کنید.