دلایل مختلفی برای ذخیره یک تماس تلفنی وجود دارد، البته در ابتدا باید ببینیم آیا این کار اصولی و قانونی است؟ هرچند خیلی از تماس‌هایی که نیاز به ضبط شدن دارند، جنبه آموزشی و کاری در آنها وجود دارد. با ما همراه باشید.

مشکل ضبط تماس در آیفون

اگر یک گوشی اندرویدی در اختیار داشته باشید، کار ساده‌تری برای ضبط مکالمات خواهید داشت اما در iOS این کار دارای محدودیت‌های خاص خود است. بخصوص اینکه اپلیکیشن‌های سوم شخص نمی‌توانند بطور همزمان به میکروفون و Phone دسترسی داشته باشند.

ضبط تماس با کمک Google Voice

اگر بدنبال یک راهکار رایگان برای ضبط تماس هستید، حتماً Google Voice را امتحان کنید؛ استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است اما در متأسفانه تنها توانایی ضبط تماس‌های دریافتی را دارد. لازم به ذکر است اگر حساب کاربری گوگل ندارید، می‌توانید بصورت رایگان این حساب را ایجاد کنید و با یک شماره تلفن که شماره اصلی شما نیست این حساب را تنظیم کنید. همچنین گفتنی است نیازی به اپلیکیشن کامل Google Voice روی آیفون خود نخواهید داشت؛ با این حال استفاده مستقیم از سرویس گوگل روی آیفون می‌تواند عملیات ضبط را ساده‌تر کند. قبل از شروع کار با این ویژگی باید آن را فعال کنید. برای این کار از طریق کامپیوتر به Voice.google.com بروید و روی گزینه More که در سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.

سپس تنظیمات را انتخاب کنید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Incoming Call Options را مشاهده کنید. حال این گزینه را فعال کنید تا ویژگی ضبط تماس برایتان آماده شود.

هر زمان که یک تماس صوتی دریافت کردید، تماس را پاسخ دهید و سپس از طریق صفحه کلید روی عدد ۴ تپ کنید. بعد از این کار به شما و طرف مقابل اعلام می‌شود که تماس در حال ضبط شدن است. پس از قطع شدن تماس، ضبط آن پایان می‌پذیرد و فایل مربوطه در حساب Google Voice شما ذخیره می‌شود.

ضبط تماس با کمک TapeACall

اگر یکسری از محدودیت‌ها و نواقص موجود در Google Voice برایتان آزاردهنده است، می‌توانید از سایر جایگزین‌های آن استفاده کنید؛ TapeACall بهترین برنامه برای ضبط تماس‌های صوتی است، که ویژگی‌های جالب توجهی نیز دارد. این اپلیکیشن در دو نسخه Lite و Pro عرضه می‌شود. البته توجه داشته باشید مشکل اصلی نسخه Lite این است که تنها امکان گوش دادن به ۶۰ ثانیه اول تماس را برای کاربر فراهم می‌کند و شما برای اینکه بتوانید به تمامی لحظه‌های تماس دسترسی داشته باشید باید نسخه ۹.۹۹ دلاری Pro را خریداری نمایید.

البته این مبلغ بصورت حق اشتراک سالانه در نظر گرفته می‌شود. این اپلیکیشن تحت یک پروتکل سه طرفه کار می‌کند؛ یک طرف قضیه شما، طرف دیگر فرد پشت خط و طرف سوم نیز خطی است که به‌منظور ضبط توسط اپلیکیشن TapACall مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار باید روی گزینه Merge Calls تپ کنید تا این ارتباط سه طرفه برقرار شود. اپلیکشین شروع به کار می‌کند اما این تعلل پیش آمده خیلی کار حرفه‌ای و جالبی نیست؛ زیرا شخصی که پشت خط قرار دارد احساس خوبی نخواهد داشت. به‌علاوه اینکه هزینه اشتراک این اپلیکیشن هم باید در نظر گرفت. اگر قصد دارید بدون هزینه و نگرانی از حریم خصوصی یک تماس را ذخیره کنید، می‌توانید از پست صوتی خود استفاده کنید. راهکار این روش نیز همانند استفاده از TapeACall است؛ برای ضبط تماس به این روش کافی است هنگام برقراری تماس روی گزینه Add Call تپ کنید و پس از انتخاب شماره فردی که با او تماس برقرار کرده‌اید روی گزینه Merge Calls تپ کنید. پس از پایان تماس در Phone به بخش Voicemail رفته و صبر کنید تا مکالمه ضبط شده در این صفحه نمایش داده شود. البته استفاده از این روش به این بستگی دارد که اپراتور سیم‌کارت شما از آن پشتیبانی کند یا خیر.

استفاده از اسپیکر و رکوردر صدا بعنوان ساده‌ترین روش

شاید کمی ساده و پیش‌پا افتاده باشد، اما می‌توان گفت استفاده از یک ضبط‌کننده صدا و اسپیکر آیفون یک روش مطمئن و بدون دردسر برای ضبط تماس‌ها با آیفون است.

برای این کار کافی است پس از برقراری تماس اسپیکر گوشی خود را فعال کنید و ضبط‌کننده صدا را در نزدیک‌ترین جا به بلندگو قرار دهید.