تا قبل از ورود آیفون ۶، تلفن‌های همراه اپل صفحه نمایش‌های کوچکی داشتند؛ اما بعد از آیفون ۶ صفحه نمایش محصولات اپل بزرگ و بزرگ‌تر شد. تا جایی که صفحه نمایش iPhone 7 به اندازه ۴.۷ اینچ رسید. با بزرگ شدن صفحه نمایش امکان تایپ با یک دست تا حدودی برای کاربران سخت‌تر شد؛ به همین مناسبت در نسخه ۱۱ سیستم‌عامل iOS، اپل صفحه کلید با قابلیت تایپ با یک دست را نیز اضافه کرد. برای بررسی چگونگی کار با این صفحه کلید با ما همراه باشید...

چگونه این چیدمان را فعال کنیم؟

دتنظیمات را باز کنید و به General > Keyboards بروید. روی گزینه One handed keyboard تپ کنید. در صفحه جدید یکی از دو نوع لی‌اوت را انتخاب کنید. دو گزینه‌ای که به شما این امکان را می‌دهد صفحه کلید را برای دست چپ یا دست راست انتخاب کنید.

اما راه سریع‌تر برای فعال کردن این ویژگی استفاده از خود صفحه کلید است. در هنگام چت یا نوشتن پیام، روی آیکون ایموجی‌ها تپ کنید و انگشت خود را نگه دارید؛ در منوی کوچکی که ظاهر می‌شود، می‌توانید لی‌اوت موردنظر خود را انتخاب کنید.

کدام طرح‌بندی را انتخاب کنیم؟ لی‌اوت چپ یا راست؟

انتخاب اینکه صفحه کلید به سمت راست یا چپ صفحه منتقل شود و بتوانید با یک دست تایپ کنید، وابسته به اینکه است شما چپ‌دست یا راست‌دست هستید. بدین‌ترتیب کلیدها بدون تغییر در جایشان برای راحتی کار شما به یکی از این دو طرف پوش داده می‌شوند. زمانی که صفحه کلید مختص کار با یک دست شود، مشاهده می‌کنید فضای خالی در طرف دیگر صفحه ایجاد خواهد شد که درصورت تمایل به بازگشت به حالت استاندارد صفحه کلید، می‌توانید روی فلش موجود در کنار صفحه کلید تپ کنید.

گفتنی است برای این تبدیل صفحه کلید به صفحه کلیدی با قابلیت تایپ با یک دست اپلیکیشن‌های سوم شخص زیادی وجود دارد، اما اپل بسیاری از آنها را محدود می‌کند تا کاربران به استفاده از حالت پیش‌فرض در صفحه کلید استاندارد آی‌او‌اس روی آورند.