در ابتدا باید بدانید اپل آیدی شناسه یا حساب کاربری شما در شرکت اپل است و به‌نوعی برقراری ارتباط شما با موسیقی‌ها، اپلیکیشن‌ها، کتاب‌های صوتی و هر چیز دیگری که در iCloud ذخیر می‌شود توسط اپل آیدی انجام می‌پذیرد. به هر دلیلی ممکن است بخواهید در ایفون یا آیپد خود از یک اپل آیدی دیگر نیز استفاده کنید؛ در این مطلب به چگونگی تغییر Apple ID در iPhone یا iPad خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تغییر و مدیریت حساب‌های کاربری Apple ID

اگر قصد تغییر اپل آیدی خود را دارید و یا قصد دارید برای مدتی مشخص از یک اپل آیدی دیگر در آیفون خود استفاده کنید باید اتفاقات زیر را درنظر بگیرید:

چه اتفاقی برای محتوای موجود بعد از تغییر اپل آیدی رخ می‌دهد؟

خروج از اپل آیدی فعلی

لاگین شدن با اپل آیدی دیگر

بررسی مورد اول:

بسته به این موضوع که آيا شما محتوایی را در آیفون یا آیپد خود نگه می‌دارید یا آنها را بعد از ذخیره در iCloud از حافظه دستگاه پاک می‌کنید، امکان دارد برخی از اطلاعات در دستگاه باقی بماند. برای مثال مخاطبین، عکس‌ها و اتفاقات موجود در تقویم با اینکه می‌توانند در iCloud ذخیره شوند؛ در تلفن همراه شما باقی می‌مانند.

پیشنهادی: نمایندگی اپل

لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌ها، موزیک‌ها، کتاب‌ها و پادکست‌ها نیز همچنین باقی خواهند ماند اما درصورت تغییر آدرس اپل آیدی و آپدیت هر یک از موارد ذکر شده مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. هنگام وارد شدن با یک اپل آیدی دیگر، می‌توانید محتوای موجود را با آیدی جدید ادغام کنید؛ بدین صورت که اگر مخاطبانی را روی آیفون خود دارید و قصد دارید آنها را در آی‌کلود ذخیره کنید، می‌توانید بعد از ورود با شناسه جدید آنها را در این ابزار ذخیره کنید.

بررسی مورد دوم:

برای خروج از اپل آیدی موجود، ابتدا به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید؛ سپس روی Apple ID banner که در بالای صفحه نمایشقرار دارد تپ کنید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Sign Out را مشاهده کنید. روی این گزینه تپ کنید. اکنون اگر با حساب‌های کاربری مختلفی در iCloud، iTunes و App Stores وارد می‌شوید، روی گزینه Sign out of iCloud تپ کنید؛ در غیر اینصورت رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید و روی گزینه Turn Off تپ کنید

Category را برای هر یک از دیتاهای موجود که می‌خواهید در گوشی ذخیره شود، روشن کنید. توجه داشته باشید، زمانی که حساب‌ها را تغییر می‌دهید، دیتا موجود در آیفون با دیتا اپل آیدی جدید ادغام می‌شود. در نهایت روی Sign Out تپ کنید. برای تأیید عملیات یک‌بار دیگر روی خرج تپ کنید.

بررسی مورد سوم:

حالا وقت آن است که اپل آیدی جدید خود را وارد کنید؛ دوباره به تنظیمات بروید و روی گزینه Sign in to your iPhone تپ کنید.

آدرس ایمیل جدید خود را در باکس مربوطه وارد کنید و سپس رمز عبور را نیز وارد کنید. اگر قصد دارید دیتا موجود در آیفون یا آیپد با دیتا موجود در اپل آیدی جدید ادغام شود روی گزینه Merge تپ کنید.

مسلماً باید برای جلوگیری از عدم ادغام روی گزینه Don’t Merge تپ کنید.