با توجه به اینکه اینستاگرام روزانه حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، story به عنوان یکی از بخش‌های محبوب این رسانه اجتماعی شناخته شده است. موضوع قابل توجه در story این است که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید میشود و میتوان با استفاده از  trendy face filter ،cool stickers و گیف‌ها به جذابیت آن افزود.  در این متن، به بررسی چگونگی ارسال ویدیویی با مدت زمان بیش از 15 ثانیه در سیستم‌عامل‌های Android  و iOS می‌پردازیم.

به‌نظر می‌رسد تنها مشکلی که در این میان وجود دارد این است که نمی‌توان ویدیویی با مدت زمان بیش از ۱۵ ثانیه را استوری کرد، ضمن اینکه عدم امکان اضافه نودن موسیقی به استوری‌های اینستاگرام یکی دیگر از نواقص این بخش از این شبکه اجتماعی است. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که سبب برطرف شدن محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای ویدیو می‌شوند.

کار آنها به این صورت است که ویدیو را به بخش‌های 10 الی 15 ثانیه تقسیم میکند و این بخش ها به صورت چند کلیپ پشت سر هم در استوری شما قرار می‌گیرند.

سیستم‌عامل  Android

 استفاده از اپلیکیشن Story Cutter    

کاری که نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن انجام می‌دهد این است که ویدیوها را به  بازه‌های زمانی 10 ثانیه‌ای تقسیم می‌کند.

از این اپلیکیشن هم میتوان برای فیلم‌های ذخیره شده در حافظه گوشی و هم برای ویدیوهای Live استفاده کرد.

چگونه از این اپلیکیشن استفاده کنیم؟

قدم اول: اپلیکیشن را اجرا کرده و یکی از گزینه‌های record یا gallery را انتخاب کنید.

در ادامه‌ روند کار ویدیو موردنظر را انتخاب کنید تا پروسه تکمیل شود.

قدم دوم: بعد از انجام پروسه، می‌توانید بخش‌های ویدیو را به صورت story مشاهده کنید.

در آخر می‌توان بدون هیچ مشکلی ویدیو را در story اینستاگرام آپلود کرد.

سیستم عامل ios:

استفاده از اپلیکیشن cutstory

در سیستم‌عامل ios از اپلیکیشن cutstory استفاده می‌کنیم که همانند اپلیکیشن معرفی شده برای اندروید، ویدیوها را به بخش‌هایی در بازه زمانی 15 ثانیه تقسیم می‌کند. تنها تفاوت این اپلیکیشن با story cutter در این است که محدود به اینستاگرام نمی‌شود و در فیسوک، واتساپ و... نیز کاربرد دارد.

چگونه از cutstory استفاده کنیم؟

قدم اول: بعد از اجرای اپلیکیشن، روی گزینه Camera roll یا Camera option تپ کنید، ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید تا در cutstory بارگیری شود.

قدم دوم: در ادامه روند کار کلید ذخیره را انتخاب کنید تا پردازش ویدیو شروع شود.

 قدم سوم: در آخر، ویدیو به بخش‌های 15 ثانیه تبدیل شده و در Photos ذخیره می‌شود؛ حالا می‌توانید بعد از بازبینی ویدیوها آنها را در اینستاگرام آپلود کنید.

در این مطلب، چگونگی ارسال ویدیو با مدت زمان بیش از 15 ثانیه را برای Android و iOS در استوری اینستاگرام با دو اپلیکیشن یاد شده انجام گرفت؛ شما‌ می‌توانید از سایر اپلیکیشن‌های موجود برای این کار با توجه به سیستم‌عامل گوشی خود استفاده کنید.