عکس‌هایی که در اپلیکیشن واتس‌اپ بارگذاری شده، روی حافظه‌ی داخلی گوشی اندرویدی ذخیره می‌شوند و ممکن است در گذر زمان، چندین گیگابایت فضا به تصاویر فروارد شده اختصاص پیدا کند و با مشکل کمبود حافظه‌ی داخلی مواجه شویم. برای پاکسازی این عکس‌ها چند راهکار مختلف وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

پاک کردن فایل‌های عکس مربوط به اپ WhatsApp به صورت دستی، کار ساده‌ای نیست. بهتر است قبل از آنکه حافظه‌ی داخلی در اشغال هزاران عکس درآید، قابلیت دانلود خودکار عکس‌ها را غیرفعال کنید و تنها مواردی که نیاز است را به صورت دستی دانلود و مشاهده کنید. اما این روش هم عالی نیست چرا که ممکن است بعضی از تصاویر مهم را از دست بدهید. بهترین راه حل برای مشکل پر شدن حافظه توسط فایل‌های عکس مربوط به پیام‌رسان واتس‌اپ این است که از اپ‌های جانبی که فایل‌های دانلود شده را پاک می‌کنند استفاده کنید. در ادامه دو اپلیکیشن مفید و جالب را معرفی می‌کنیم.

پاکسازی عکس‌های دانلود شده توسط واتس‌اپ با Siftr Magic Cleaner

اولین اپلیکیشن، Siftr Magic Cleaner است. اپلیکیشنی که به کمک هوش مصنوعی و تشخیص محتوای عکس‌ها، موارد تکراری را شناسایی می‌کند و حتی عکس‌هایی با محتوای خوشامدگویی، طنز و ... را نیز در گروه‌های مختلف قرار می‌دهد.

استفاده کردن از این اپلیکیشن بسیار ساده است. کافی است اپ را اجرا کرده و آنالیزور آن را فعال کنید تا عکس‌ها گروه‌بندی شوند.

ممکن است ۵ دقیقه و حتی ۱۵ دقیقه و بیشتر برای آنالیز کردن تمام فایل‌ها زمان لازم باشد. می‌توانید از اپ‌های دیگر استفاده کنید، پردازش مربوطه در پس‌زمینه ادامه پیدا می‌کند. در نهایت گزارش مختصری نمایش داده می‌شود. دسته‌ها و عکس‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید و سپس روی آیکون سطل زباله تپ کنید تا پاکسازی انجام شود.

دانلود اپلیکیشن Siftr Magic Cleaner از گوگل پلی

پاک کردن عکس‌های واتس‌اپ با Stash Junk Photo and Video Cleaner

دومین اپلیکیشنی که پاک کردن تصاویر مربوط به واتس‌اپ را به خوبی انجام می‌دهد، Stash Junk Photo and Video Cleaner است. این اپلیکیشن نیز هوش مصنوعی خوبی و سریعی دارد و عکس‌ها را به سرعت بررسی کرده و دسته‌بندی می‌کند.

برای پاکسازی فایل‌ها، اپ را اجرا کنید و روی دکمه‌ی Clean WhatsApp Junk تپ کنید.

پس از مدتی تحلیل و بررسی، عکس‌ها لیست می‌شوند و می‌توانید موارد دلخواه را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه‌ی DELETE SELECTED PHOTOS در پایین صفحه تپ کنید. با یک پاکسازی کامل، ۵۰۰ سکه به دست می‌آورید و می‌توانید با مصرف کردن ۵۰ سکه، فایل‌های تکراری را شناسایی و حذف کنید. به همین ترتیب در انواع بررسی‌ها، سکه مصرف می‌شود. 

از قابلیت‌های مفید این اپلیکیشن می‌توان به بازگردانی عکس‌هایی که اشتباهاً دیلیت شده اشاره کرد چرا که تا ۱۰ روز پس از حذف کردن فایل‌ها، عکس‌ها نگهداری می‌شوند و راهی برای بازگشت وجود دارد. برای بازگردانی کافی است روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید و گزینه‌ی Trash را انتخاب کنید تا عکس‌های دیلیت‌شده را مشاهده و در صورت نیاز بازیابی کنید.

دانلود Stash Junk Photo and Video Cleaner از گوگل پلی