ایرپادهای اپل در حقیقت هدفون‌های بلوتوثی هستند که با آیفون، آیپدها و مک‌های اپل کار می‌کنند اما می‌توان آنها را با کامپیوترهای ویندوزی و همین‌طور گوشی‌های اندروید جفت کرد یا به عبارت دیگر، متصل کرد. شاید فرآیند Pair کردن این هدفون بلوتوث خاص با محصولاتی مثل گوشی‌های اندرویدی، کمی پیچیده‌تر از هدفون‌های بلوتوثی معمولی باشد اما به هر حال این امکان وجود دارد. در این مقاله به روش متصل کردن AirPod اپل با محصولات مختلف می‌پردازیم.

جفت کردن وسایل بلوتوثی معمولاً ساده است اما کیفیت ارتباط بی‌سیم بسته به شرایط مختلف، ممکن است بالا یا پایین باشد. AirPods اپل در حقیقت یک جفت ایرفون بلوتوثی است و طبعاً می‌توان آن را به وسایل دیگر متصل کرد و استفاده کرد. اگر آیپد یا مک‌بوک داشته باشید، فرآیند Pairing ساده‌تر است و اگر از وسایل دیگر استفاده کنید، جفت کردن کمی پیچیده‌تر است.

چگونه AirPod را به مک یا آیپد متصل کنیم؟

اگر قبلاً ایرپادهای اپل را با آیفون خود جفت کرده و استفاده کرده‌اید و در آیفون وارد حساب کاربری خود در iCloud شده باشید، وضعیت همگام‌سازی می‌شود و در دیگر محصولات اپل که به همان حساب کاربری وارد شده‌اند نیز ایرپادها به سادگی جفت می‌شوند. بنابراین با یک Apple ID یکتا در آیفون و آیپد و مک‌بوک‌ها وارد حساب خود شوید. توجه کنید که در مورد مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها، می‌بایست قابلیت مفید Handoff فعال باشد.

چگونه از Handoff اپل برای ادامه کار در مک‌بوک یا آیفون استفاده کنیم + نحوه غیرفعال کردن هندآف

در مورد مک‌های قدیمی که از قابلیت هندآف پشتیبانی نمی‌کنند، نمی‌توان ایرپاد را به سرعت جفت کرد و باید مثل یک وسیله‌ی بلوتوثی معمولی، مراحل جفت کردن را طی کرد. در مورد Apple TV نیز وضعیت به همین صورت است.

و اما مراحل استفاده از ایرپادهای اپل برای شنیدن صداهای مک، آیپد و اپل تی‌وی:

ابتدا توجه کنید که کیس ایرپاد باز شده باشد و ایرپادها در خارج از کیس قرار گرفته باشند و یا آنها را در گوشتان قرار داده باشید. طبعاً اگر ایرپاد در کیس بسته‌ی خود قرار گرفته باشد، شناخته نمی‌شود و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

قدم بعدی این است که در آیپد بخش Control Center را باز کنید و روی آیکون موج صوتی در گوشه‌ی راست و بالای بخش کنترل موسیقی تپ کنید و یا روی کنترل‌های موسیقی تپ و مکث کنید و سپس روی آیکون سوییچ کردن ابزار صوتی تپ کنید. در ادامه می‌توانید AirPods را در لیست وسایل پخش صدا مشاهده و انتخاب کنید.

در مورد Mac نیز قدم بعدی این است که روی آیکون صدا در نوار منوی مک‌او‌اس کلیک کنید و در لیست وسایل صوتی موجود، AirPods را انتخاب کنید. روش دیگر این است که روی آیکون منوی اپل کلیک کنید و System Preferences را انتخاب کرده و در بخش Sound نیز گزینه‌ی AirPods را انتخاب کنید. توجه کنید که اگر آیکون بلندگو در نوار منو دیده نمی‌شود، در همین بخش با فعال کردن گزینه‌ی Show volume in menu bar می‌توانید آن را فعال کنید.

 

چگونه AirPods اپل را به اندروید و ویندوز و اپل تی‌وی و ... متصل کنیم؟

برای جفت کردن ایرپادهای اپل با دیگر وسایل و از جمله گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، می‌بایست ابتدا مراحل Pairing را انجام دهید. به این منظور ابتدا به پشت کیس ایرپادهای خود نگاهی بیاندازید. دکمه‌ی نقره‌ای کم‌رنگی در بخش پایین و کنار پورت لایتنینگ وجود دارد که در حقیقت دکمه‌ی ستاپ است. برای جفت کردن می‌بایست از این دکمه استفاده کرد. مراحل جفت کردن به این صورت است:

ایرپادهای خود را در کیس شارژ قرار دهید. در کیس را باز کنید. چراغ شارژ روشن می‌شود.

دکمه‌ی کوچک پشت کیس ایرپاد را فشار داده و نگه دارید. چراغ داخل کیس به صورت چشمک‌زن با رنگ سفید روشن می‌شود و این یعنی ایرپاد آماده‌ی جفت کردن است. به عبارت دیگر در گوشی‌های اندرویدی، ویندوز ۷، ویندوز ۸ یا ۱۰، مک‌های قدیمی و همین‌طور اپل تی‌وی، می‌توان با جست‌وجو کردن وسایل بلوتوث اطراف، آن را پیدا کرد و به آن متصل شد.

و مرحله‌ی بعدی بسته به اینکه بخواهید از چه وسیله‌ای استفاده کنید، متفاوت است. در مورد سیستم عامل‌ها و وسایل مختلف، از روش‌های زیر استفاده کنید:

وصل کردن AirPods به اندروید: به Settings گوشی یا تبلت مراجعه کرده و در بخش Wireless & networks روی Buetooth تپ کنید. بلوتوث گوشی یا تبلت را روشن کنید و منتظر شوید تا اسکن انجام شود و ایرپادها در لیست وسایل بلوتوث اطراف دیده شوند. اکنون می‌توانید روی گزینه‌ی ایرپادها تپ کنید تا ارتباط بی‌سیم برقرار شود.

اتصال AirPodهای اپل به کامپیوترهای ویندوز ۱۰: با کلید ترکیبی Windows + I اپلیکیشن Settings را اجرا کنید. سپس به مسیر زیر مراجعه کنید:

Devices > Bluetooth & other devices > Add Bluetooth or other device > Bluetooth

و در این بخش در لیست وسایل بلوتوثی اطراف، AirPods را انتخاب کنید.

جفت کردن ایرپادهای اپل با کامپیوتر مجهز به ویندوز ۷: از منوی استارت Control Panel‌ را اجرا کنید و به مسیر زیر مراجعه کنید:

Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers > Add a device

در ادامه ایرپادها را انتخاب کنید.

اتصال ایرپاد به مک‌های اپل: روی منوی اپل یا سیب در مکینتاش کلیک کنید و گزینه‌ی System Preferences را انتخاب کرده و در پنجره‌ی تنظیمات سیستم، روی Bluetooth کلیک کنید. در ادامه AirPods را انتخاب کرده و روی Pair کلیک کنید.

نحوه اتصال ایرپاد به Apple TV: به مسیر زیر در تنظیمات اپل تی‌وی خود مراجعه کنید:

Settings > Remotes and Devices > Bluetooth

در این بخش ایرپادها را انتخاب کنید.

در سایر محصولاتی که از ارتباط بی‌سیم با پروتکل بلوتوث پشتیبانی می‌کنند، معمولاً کافی است در بخش تنظیمات گزینه‌ی Bluetooth انتخاب شود و پس از چند لحظه اسکن کردن، AirPods در لیست وسایل بلوتوثی اطراف دیده می‌شود و می‌توان فرآیند جفت کردن را انجام داد.

توجه کنید که اگر در پیدا کردن تنظیمات بلوتوث و بخش اسکن، سریع عمل نکنید، ممکن است حالت چراغ چشمک‌زن ایرپادها غیرفعال شود. طبعاً در این حالت ایرپاد توسط وسایل بلوتوثی تشخیص داده نمی‌شود و باید یک بار دیگر دکمه‌ی کم‌رنگ مخصوص ستاپ را فشار داد و نگه داشت تا چراغ چشمک‌زن فعال شود.

پس از تکمیل اتصال ایرپاد به وسایل مختلف، استفاده کردن از آن مثل دیگر هدفون‌ها و هدست‌های بلوتوثی خواهد بود.

چگونه ایرپاد متصل شده به وسایل دیگر را مجدداً به آیفون یا آیپد متصل کنیم؟

هدست بلوتوث AirPods اپل در صورت جفت شدن با دیگر محصولاتی که محصول اپل نیستند، از آیفون یا آیپد به کلی جدا می‌شود. برای اتصال مجدد ایرپادها به آیفون، می‌بایست فرآیند جفت کردن را یک بار دیگر انجام داد.

به این منظور ایرپادها را در کیسشان قرار دهید. به صفحه‌ی خانه‌ی آیفون خود مراجعه کنید و سپس در کیس ایرپادها را باز کنید و آن را نزدیک آیفون قرار دهید. در مورد آیپد هم روش اتصال مجدد به همین صورت است. در این شرایط پیام Not Your AirPods روی صفحه نمایش دیده می‌شود. روی دکمه‌ی Connect تپ کنید. از شما خواسته می‌شود که دکمه‌ی دایره‌ای ستاپ را فشار داده و نگه دارید. نگه داشتن دکمه‌ی ستاپ را تا زمانی که پیام Connecting نمایان شود، ادامه دهید.

به این ترتیب ایرپادها مجدداً به وسایل iOSی شما متصل می‌شوند.