چندی پیش در مورد کاهش سرعت آیفون‌هایی که باتری فرسوده دارند، صحبت کردیم. اپل در نسخه‌ی 11.3 سیستم عامل iOS، این امکان را فراهم کرده که کاهش سرعت و روشنایی نمایشگر و ... را متوقف کنیم و حتی با باتری خراب هم آیفون مثل قبل کار کند. در ادامه با روش غیرفعال کردن کاهش استفاده از باتری در iOS 11.3 آشنا می‌شویم.

برای بررسی اینکه آیفون شما از نظر سرعت و عملکرد شبیه به آیفونی با باتری نو است، به مقاله‌ای که قبلاً تهیه کردیم مراجعه فرمایید و توجه کنید که نسخه‌ی iOS نیز مهم است و باید نتایج را با آیفونی که از همان نسخه‌ی iOS بهره می‌برد و همین‌طور نو است، مقایسه کرد.

تشخیص خرابی باتری آیفون با تست سرعت در سایت SlowApple

 اپل برای جبران کاهش سرعتی که بدون مطلع کردن مشتریان خویش اعمال کرده بود، طرح تعویض باتری را با هزینه‌ی ۲۹ دلار به جای ۷۹ دلار آغاز کرد و به این ترتیب مشتریان اپل می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی کمتر، باتری جدیدی در گوشی خود داشته باشند و بدون افت سرعت پردازنده و گرافیک، کاهش روشنایی نمایشگر و کاهش بلندی صدا از گوشی خود استفاده کنند.

اکنون در iOS 11.3 این امکان فراهم شده که حتی با وجود باتری فرسوده، افت سرعت گوشی یا روشنایی نمایشگر و موارد دیگر، اعمال نشود.

چگونه از افت سرعت آیفونی که باتری فرسوده و ضعیف دارد، جلوگیری کنیم؟

غیرفعال کردن کاهش سرعت به صورت یک سوییچ فعال و غیرفعال کردن نیست. در واقع میزان فرسایش باتری باید بیش از حد معمول باشد و ظرفیت مفید باتری به کمتر از ۸۰ درصد ظرفیت باتری سالم برسد تا بتوان این ویژگی را فعال یا غیرفعال کرد.

 ابتدا اپلیکیشن Settings آیفون را اجرا کنید و روی گزینه‌ی Battery تپ کنید. گزینه‌ی جدیدی به اسم Battery Health را مشاهده خواهید کرد که فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی (بتا) قرار دارد. روی آن تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی به Maximum Capacity توجه کنید. عددی که در این بخش نوشته شده، ظرفیت باتری نسبت به باتری سالم است و اگر زیر ۸۰ درصد باشد، می‌توانید کاهش سرعت را فعال یا غیرفعال کنید. در این صورت پیامی نمایش داده می‌شود که به فرسوده بودن باتری اشاره می‌کند و لینکی با عنوان Disable نیز مشاهده خواهید کرد. با تپ کردن روی Disable، قابلیت افت عملکرد و روشنایی نمایشگر غیرفعال می‌شود.

اگر گوشی در اثر مشکلات باتری به صورت ناگهانی خاموش شود، قابلیت بهینه‌سازی مصرف باتری مجدداً فعال می‌شود.