یکی از مشکلات کاربران آیفون این است که روش دانلود کردن فایل‌هایی با پسوندهای مختلف، شبیه به اندروید یا ویندوز نیست و در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. به جز فایل‌های PDF که می‌توان مستقیماً دانلود کرد، برای دانلود سایر فایل‌ها می‌بایست صفحه‌ی وب را بوک‌مارک کرد یا به لیست مطالعه اضافه کرد تا دسترسی به فایل و دانلود کردن آن ممکن شود. اما راهکاری برای دانلود تمام انواع فایل‌ها در iOS وجود دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

توجه کنید که برای دانلود کردن انواع فایل‌ها در آیفون، به یک اپلیکیشن جانبی به اسم Downloader نیاز است که می‌توانید آن را از App Store اپل دانلود و نصب کنید. با نصب کردن این اپ، می‌توانید انواع فایل را دانلود کرده و در ادامه باز کنید یا برای دیگران ارسال کنید. و اما مراحل استفاده از این اپلیکیشن را در ادامه مرور می‌کنیم.

ابتدا اپ Downloader را اجرا کنید و سایتی که فایل موردنظر در آن قرار گرفته را باز کنید و روی فایل تپ کنید. به عنوان مثال اگر بخواهیم یک رینگتون را دانلود و استفاده کنیم، اگر روی دکمه‌ی دانلود تپ کنیم، پیام پخش کردن فایل نمایان می‌شود، درست مثل حالتی که از مرورگر Safari اپل برای پخش کردن این فایل استفاده کنیم.

قدم دوم این است که در پایین صفحه روی آیکون Download تپ کنید.

فایل‌های دانلود شده در فولدر Documents قرار می‌گیرند. با تپ کردن روی فایل، اپ مربوطه اجرا شده و فایل باز می‌شود و با تپ کردن روی آیکون i روبروی هر فایل، گزینه‌های مختلف مربوط به Share کردن فایل نمایان می‌شود و به علاوه می‌توان فایل را جابجا یا در محل دیگری ذخیره کرد. برای Share کردن روی آیکون شیر در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

در ادامه می‌توانید فایل را مستقیماً به کمک واتس‌اپ یا نرم‌افزارهای دیگر پیام‌رسانی و اشتراک فایل، برای دیگران ارسال کنید.

یکی از قابلیت‌های مفید و جالب اپلیکیشن دانلودر برای iOS، به اشتراک گذاشتن از طریق Wi-Fi است. با Wi-Fi Sharing می‌توان به راحتی فایل‌هایی که دانلود شده را برای اطرافیان فرستاد. به این منظور با حرکت جاروبی از سمت چپ صفحه، منو را بیرون بکشید و روی گزینه‌ی Wi-Fi تپ کنید. در ادامه روی سوییچ Sharing Enabled تپ کنید تا در حالت فعال قرار گیرد. یک IP Address روی صفحه نمایان می‌شود.

اکنون در کامپیوتر ویندوزی یا مک‌بوک خود یا دوستان نزدیک که به یک شبکه متصل هستند، آدرس آی‌پی ذکر شده را در مرورگر اینترنت مثل گوگل کروم یا Safari وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید. به این ترتیب لیستی از فایل‌های به اشتراک‌گذاری شده را مشاهده خواهید کرد. برای دانلود کردن هر فایل، کافی است روی آن کلیک کنید.