گاهی جستجو در بین فونت‌های مختلف و زیادی که در کامپیوتر خود داریم وقت‌گیر و اذیت‌کننده است؛ اما اگر بتوان از راهی دیگر یک پیش‌نمایش از فونت‌ها داشته باشیم که بتوان راحت‌تر یک فونت را برای طرحی که داریم انتخاب کنیم، بسیار دلپذیر خواهد بود. ابزار آنلاین موجود در سایت WordMark.it این کار را برای ما انجام می‌دهد و یک پیش‌نمایش از تمامی فونت‌های موجود در کامپیوتر شما ایجاد می‌کند.

چگونه از این ابزار استفاده کنیم؟

هنگامی که وارد سایت شدید کافی است در باکس مربوطه یک کلمه، جلمه و... را بنویسید و سپس دکمه Enter را بزنید. اما شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چگونه این ابزار فونت‌های شما را شناسایی می‌کند که در پاسخ باید گفت برای چنین کاری نیاز به نصب و فعال بودن Adobe Flash در سیستم شما است.

فونت‌ها را فیلتر و ذخیره کنید

می‌توانید روی هر کدام از فونت‌ها کلیک کنید و روی گزینه Filter کلیک کنید تا گزینه‌هایی از جمله ذخیره متن، پرینت گرفتن، بزرگنمایی و... در اختیارتان قرار بگیرد.

گفتنی است زمانی که روی گزینه ذخیره کلیک می‌کنید متن بصورت یک عکس با فرمت PNG ذخیره می‌شود. البته برای خیلی از این موارد باید یک حساب کاربری در سایت ایجاد کنید.

طبقه‌بندی فونت‌ها با برچسب‌ها

برای اضافه کردن تگ‌ها، تمام فونت‌هایی که مدنظر دارید تگ شوند را انتخاب کنید و سپس Filter Selected را انتخاب کنید. سک منو در بالای فونت‌ها ظاهر خواهد شد؛ سپس روی گزینه تگ کلیک کنید و نام دلخواهتان را وارد کنید. WordMark.it به شما اجازه می‌دهد چندین تگ را به هر فونت اضافه کنید. گفتنی است تگ کردن فونت‌ها بیشتر برای کارهای تجاری یا شخصی (طبقه‌بندی موارد) استفاده می‌شود.

چرا چنین ابزاری مفید است؟

این ابزار برای کارهای طراحی بسیار مفید است؛ بخصوص افرادی که سعی در مقایسه بین فونت‌ها برای طراحی هرچه زیباتر و شکیل‌تر دارند. از سیستم برچسب‌گذاری در این ابزار نیز می‌توان برای دفعات بعدی استفاده کرد، بدین گونه که در طرح‌های مشابه شما یک فونت تگ شده خواهید داشت و می‌توانید به‌سرعت به سراغ فونت موردنظرتان بروید. از ویژگی‌های دیگر این ابزار می‌توان به رابط کاربری فوق‌العاده آسان و روان اشاره کرد.