واتس‌اپ یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است که به دلایل مختلف مثل طراحی و استفاده‌ی ساده، پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف و رمزگذاری ارتباط، معروف و محبوب شده است. در WhatsApp می‌توان گروه ایجاد کرد و گفت‌وگوهای گروهی راه انداخت، درست مثل تلگرام و برخی مسنجرهای محبوب دیگر. در ادامه به روش ایجاد گروه در واتس‌اپ می‌پردازیم.

واتس‌اپ یکی از چند مسنجر برتر برای اندروید و iOS است که قابلیت ایجاد گروه را نیز دارد. در یک گروه می‌توان افراد مختلف که از اندروید یا iOS استفاده می‌کنند را اضافه کرد و در کنار پیام‌رسانی، تبادل فایل نیز انجام داد. کسی که در یک گروه Admin است، می‌تواند اعضای بیشتری را اضافه کند.

دقت کنید که لیست مخابره یا Broadcast را با Group اشتباه نگیرید. گروه محیطی آنلاین برای گفت‌وگو و به اشتراک‌گذاری محتواست اما لیست مخابره، چیزی شبیه به کانال تلگرام است و شما به کمک آن می‌توانید پیامی را به ۱۰۰ نفر ارسال کنید و این ارسال به صورت خصوصی صورت می‌گیرد. طبعاً مخاطب می‌تواند به پیام شما به صورت خصوصی پاسخ دهد، چیزی که در حال حاضر در کانال‌های تلگرام معمولی وجود ندارد.

مراحل ساخت Group در WhatsApp

ابتدا اپلیکیشن واتس‌اپ را اجرا کنید.

در نسخه‌ی اندرویدی روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

گزینه‌ی New group را در منو انتخاب کنید.

مرحله‌ی بعدی افزودن عضو است. یک یا چند نفر از دوستان و مخاطبین خود را با تپ کردن روی نام و یا شماره‌ی تلفن آنها انتخاب کنید و در نهایت روی آیکون فلش که در گوشه‌ی پایین صفحه قرار گرفته تپ کنید تا به گروه جدید اضافه شوند.

قدم بعدی انتخاب کردن نام یا موضوع گروه است. عنوان مناسبی انتخاب کنید. در صورت نیاز می‌توانید روی آیکون عکس نیز تپ کنید و عکسی برای گروه انتخاب کنید.

در نهایت روی تیک سبزرنگ تپ کنید تا ساخت گروه نهایی شود.

چگونه اعضای گروه را در واتس‌اپ حذف یا اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن اعضای بیشتر و جدید به گروهی که قبلاً در واتس‌اپ ساخته شده، ابتدا روی گروه موردبحث تپ کنید و سپس روی بالاترین بخش صفحه تپ کنید تا اطلاعات گروه نمایان شود. اکنون اسکرول کنید و در پایین صفحه روی Add participants تپ کنید. حال می‌توانید اعضای جدید را انتخاب کنید. در نهایت روی OK تپ کنید تا به گروه اضافه شوند.

برای حذف کردن اعضای یک گروه نیز ابتدا روی گروه موردنظر تپ کنید و سپس روی بالاترین بخش صفحه تپ کنید. در ادامه اسکرول کنید و در لیست مخاطبین، روی مخاطبی که می‌خواهید از گروه کنار بگذارید تپ کنید و در پنجره‌ی پاپ‌آپی که نمایان شده روی Remove ... تپ کنید.