دستیار صوتی آیفون یا همان Siri معروف، در تلفظ نام و نام خانوادگی چندان ماهر نیست، به خصوص اسامی که به زبان‌های غیرانگلیسی هستند. اما می‌توان تلفظ کلمات را به سیری یاد داد و همین‌طور می‌توان از فونتیک برای نوشتن تلفظ صحیح نام‌ها استفاده کرد. در ادامه به روش استفاده از فونیتک برای نوشتن تلفظ صحیح نام‌ها در آیفون می‌پردازیم.

قبلاً به موضوع تلفظ صحیح اسامی پرداختیم و با روش تلفظ کردن و استفاده از گفتار صحیح، تلفظ درست را به Siri آموختیم:

آموزش تلفظ صحیح نام‌ها به Siri در آیفون و آیپد

روش دیگر برای آموزش تلفظ درست نام‌ها این است که از علایم نوشتار تلفظ یا فونتیک استفاده کنیم. به عنوان مثال تلفظ کلمه‌ی Eabha که یک نام نسبتاً عجیب است،‌ Ay-va است و می‌توان این تلفظ را با استفاده از فونتیک برای سیری نوشت تا آن را به درستی تلفظ کند.

در iOS مراحل ساده‌ای برای اضافه کردن تلفظ صحیح نام و نام خانوادگی کانتکت‌ها یا همان مخاطبین وجود دارد. مراحل زیر را انجام دهید:

اپلیکیشن Contacts یا مخاطبین اپل را اجرا کنید. مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن تپ کنید. روش دیگر این است که در اپلیکیشن تماس تلفنی، صفحه‌ی مخاطب موردنظر را باز کنید.

در گوشه‌ی بالای صفحه روی Edit تپ کنید. اسکرول کنید تا به گزینه‌ی add field در پایین صفحه برسید و روی آن تپ کنید.

گزینه‌ی Phonetic First Name را برای وارد کردن فونتیک نام و گزینه‌ی Phonetic Last Name را برای وارد کردن فونتیک نام خانوادگی انتخاب کنید. فیلد خالی مربوطه اضافه می‌شود و می‌توانید روی آن تپ کنید.

پس از تپ کردن روی هر فیلد جدید، می‌توان تلفظ را به شکلی که به نظر می‌رسد صحیح است، تایپ کرد.

برای نام و نام خانوادگی، تلفظی که احتمالاً صحیح است را وارد کنید و در نهایت روی Done تپ کنید تا تغییرات ذخیره شود. اگر از این پس اعلام نام یا نام خانوادگی اشتباه صورت گرفت، مراحل را تکرار کنید و فونتیک متفاوتی را تایپ کنید تا پس از چند بار تلاش، بالاخره تلفظ نام یا نام خانوادگی موردبحث، صحیح و دقیق شود.