سرویس دانش و فناوری

چگونه اطلاعات حساس را در فتوشاپ بلور (Blur) کنیم؟

بلور کردن عکس در فتوشاپ

چگونه اطلاعات حساس را در فتوشاپ بلور (Blur) کنیم؟

اگر شما می‌خواهید قسمتی از عکستان را بلور کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Marquee Tool را باز کنید (با شورت‌کات M) به طور پیش‌فرض یک مستطیل است، اما شما می‌توانید آن‌را به یک بیضی، یک ردیف یا یک ستون تغییر دهید.
  • ابزار Marquee Tool را اطراف بخشی از تصویری که می‌خواهید تار یا بلور شود بکشید.
  • به Filter > Blur بروید و ۱۰ نوع بلورهای مختلف خواهید دید. بعضی از گزینه‌های بلور به صورت پایه هستند، در حالی‌که گزینه‌های دیگر به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از اسلایدر میزان بلور را تعیین کنید.

اگر می‌خواهید چهره‌ی کسی را بلور کنید، می‌توانید از Lens Blur استفاده کنید. همانطور که در مثال زیر مشاهده می‌کنید چهره‌ی گربه را با استفاده از این روش، بلور کردیم.

اگر می‌خواهید مکان یا متنی از نقشه را بلور کنید، می‌توانید Gaussian Blur را انتخاب کنید. با Gaussian blur، هرچه Radius در تنظیمات بالاتر باشد، تصویر تارتر می شود. گزینه‌ی اشتباه یا درست وجود ندارد. هرکدام از آن‌ها را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

شما می‌توانید از گزینه‌ی دیگری برای پنهان‌کردن اطلاعات حساس استفاده کنید. به Filter > Pixelate > Mosaic بروید.

اگر می‌خواهید تمام تصویرتان را تار کنید، دو مرحله‌ی اول را رها کنید و فقط به گزینه Filter بروید و نوع بلوری را که می‌خواهید اعمال کنید انتخاب کنید.

چگونه روی عکس‌ها افکت بلور (Blur) ایجاد کنیم؟

اگر می‌خواهید قسمتی از عکستان و یا سطحی از آن‌را بلور کنید، ابزارهای مختلفی برای این کار در فتوشاپ وجود دارد. راه آسان برای انجام این کار این است که عکس خود را در فتوشاپ باز کنید و به Filter > Blur Gallery بروید. در آن‌جا پنج گزینه برای ویرایش عکس مشاهده خواهید کرد:

Field Blur: این گزینه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما می‌خواهید پس زمینه را بلور کنید. هنگامی‌که شما برای اولین بار این گزینه را انتخاب می‌کنید، در جایی که بلور می‌خواهد ایجاد شود یک پین قرار می‌گیرد.  شما می‌توانید یک پین دیگر اضافه کنید و میزان بلور را به صفر برسانید. اشیاء، درون شعاع پین اول بلور می‌شوند، اما اشیاء در شعاع پین دوم در فوکوس قرار می‌گیرند.

Iris Blur: شما یک دایره را برای اینکه در فوکوس باقی بمانید انتخاب می‌کنید تا بقیه‌ی تصویر بلور شود. شما می‌توانید شکل و اندازه‌ی دایره و میزان تاری را تنظیم نمایید. مثال زیر را مشاهده کنید.

Tilt-Shift Blur: شبیه‌سازی سبک دوربین های Tilt –shift است، این استایل خارج از بالا و پایین عکستان را بلور می‌کند. این ویژگی اغلب برای ایجاد صحنه‌های مینیاتور ساختگی استفاده می‌شود. می‌توانید اندازه‌ی ناحیه‌های بلوری را تنظیم کنید و آن‌ها را بچرخانید و همچنین میزان بلور آن‌ را تنظیم کنید.

Path Blur: شما می‌توانید در امتداد مسیر خاصی از بلور استفاده کنید. این گزینه یک حرکت خیالی را در یک عکس ساکن ایجاد می‌کند.

Spin-Blur: ناحیه‌ی بلور شده توسط یک دایره مشخص می‌شود و شبیه‌سازی از حرکت یک شیئی در حال چرخش، در هنگام گرفتن عکس است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید