اینستاگرام بعنوان یکی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی، یک سرویس خدماتی با شرایط بسیار واضحی است؛ هیچ‌گونه بداخلاقی، آزار و اذیت، برهنگی، خشونت و نقض قانون کپی‌رایت را نمی‌پذیرد؛ هرچند صفحه‌های زیادی در این حوزه‌ها شاید فعالیت کنند اما به محض اینکه این صفحات یا پست‌ها توسط کاربران ریپورت شوند، توسط اینستاگرام مسدود می‌شوند. برای بررسی چگونگی گزارش دادن یک پست نامناسب با ما همراه باشید.

چگونه یک پست نامناسب را گزارش کنیم؟

سیستم اینگونه نیست که با هر گزارشی پست حذف یا صفحه مسدود شود؛ بلکه پس از هر گزارشی تیم بازبینی اینستاگرام آن پست را بررسی می‌کنند و درصورت اتفاق نظر با کاربران مبنی‌بر نامناسب بودن پست، آن را حذف می‌کنند. برای گزارش کردن کافی است به پست موردنظر مراجعه کنید و سپس روی آیکون سه نقطه افقی در iOS و سه نقطه عمودی در Android که در بالای پست و سمت راست قرار دارد تپ کنید.

با تپ کردن روی این آیکون چند گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد که یکی از آنها گزینه Report است. دو گزینه It’s Spam و It’s inappropriate به شما پیشنهاد می‌شود.

اگر گزینه دوم یعنی it’s inappropriate را انتخاب کنید، لیستی از دلایل انتخاب دریافت خواهید کرد. یکی از آنها را با توجه به محتوای پست موردنظر انتخاب کنید و روی ریپورت تپ کنید.

لازم به ذکر است گزینه‌ای نیز برای بلاک کردن حساب اینستاگرام صفحه موردنظر وجود دارد، البته هر زمان که نظرتان راجع‌به مطالب‌ آن عوض شد می‌توانید به حالت قبل بازگردید. درنهایت باید گفت هر سرویس اجتماعی که در جامعه فعالیت می‌کند متعلق به تک‌تک افراد با سلایق مختلف است؛ پس اگر احساس کردین وجود صفحات با پست‌های ناهنجار می‌تواند به سلامت جامعه آسیب وارد کن می‌توانید به راحتی آن را گزارش کنید، تیم بازبینی اینستاگرام برای همین مواقع تشکیل شده است و به‌خوبی این مطالب را پوشش خواهد داد.