دغدغه اصلی کاربران تلفن‌های همراه میزان مصرف باتری و حجم دیتا سیم‌کارت است؛ اپلیکیشن‌ای زیادی امروزه وابسته به اینترنت هستند و برای کار با آنها حتماً باید به اینترنت وصل شد؛ iCloud یک ویژگی جذاب برای دارندگان آيفون است. این ابزار موسیقی، تصویر، اسناد و ... شما را ذخیره می‌کند و بدون نیاز به سینک شدن دسترسی بسیار سریعی در سایر دستگاه‌های که با همان ID کار می‌کنند در اختیار شما قرار می‌دهد. اما چگونه می‌توان مصرف دیتا این اپلیکیشن را متوقف و محدود کرد؟ با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان آپلود تصاویر را متوقف کرد؟

در iOS 10 و نسخه‌های قبل‌تر از آن کتابخانه عکس iCloud فقط از طریق WiFi آپلود می‌شد؛ اما در iOS 11 اپل قابلیت آپلود را توسط دیتای سیم‌کارت نیز فعال کرده است. این اتفاق فوق‌العاده است، اگر شما دارای بسته مصرفی بی‌نهایت باشید؛ زیرا با توجه به سرعت بالای اینترنت سیم‌کارت می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت را در زمان کمتری آپلود کنید. اما با توجه به بسته‌های محدود باید برای صرفه‌جویی در مصرف دیتا آپلود شدن تصاویر توسط این ابزار را متوقف کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید و سپس به سراغ Photo > Mobile Data بروید.

در بخش مربوط به دیتا کافی است این ویژگی را برای تصاویر خاموش کنید، تا دیگر تصاویر شما از دیتا سیم‌کارت برای آپلود شدن استفاده نکنند. روند این کار را می‌توانید در عکس‌ها مشاهده نمایید.