اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر مک‌بوک استفاده می‌کنید، حتی با اینکه آپدیت مکینتاش به نسخه High Sierra کاملاً رایگان است ترجیح می‌دهید این کار را نکنید؛ زیرا شاید توان سخت‌افزاری شما محدود باشد. اما نمی‌توانید اپل را از پیشنهاد آپدیت متوقف کنید. تنها راه ممکن این است که راه ورود چنین نوتیفیکیشن‌هایی را ببندید و به اصطلاح آنها را غیرفعال کنید.

ساده‌ترین راه چیست؟

ساده‌ترین راه این است که App Store بروید و به بخش آپدیت‌ها مراجعه کنید. در این بخش بنر بزرگی مربوط به آپدیت High Sierra مشاهده می‌کنید؛ دکمه Control را بزنید و روی هر جایی از صفحه کلیک کنید و سپس روی گزینه Hide Update کلیک کنید.

روش پیچیده‌تر چیست؟

اگر روش قبل که واقعاً روش ساده‌ای بود عمل نکرد، یک روش پیچیده‌تر وجود دارد که باید برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

Finder را باز کنید و مسیر Go > Go to Folder را دنبال کنید؛ برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Shift + Command + G استفاده کنید.

در باکس جستجو باز شده عبارت /Library/bundles را تایپ کنید.

در پنجره Finder یک فایل را مشاهده خواهید کرد که OSXNotification.bundle نام دارد. این فایل را به بخش دیگری از لپ‌تاپ منتقل کنید. همچنین می‌توانید این فایل را درصورتی که اصلاً نمی‌خواهید نوتیفیکیشنی دریافت کنید پاک کنید. اما با منتقل کردن آن نوتیفیکیشن‌ها غیرفعال می‌شوند.

اگر بخواهید این فایل را جابجا یا پاک کنید باید حتماً رمز عبور ادمین را وارد کنید؛ که می‌تواند همان رمز عبوری که برای ورود به مک استفاده میکنید باشد.

کامپیوتر را ری‌استارت کنید.

چگونه فایل نصبی High Sierra را پاک کنیم؟

اگر اپل از قبل این نسخه را بصورت اتوماتیک دانلود کرده باشد، یک فایل با حجمی حدود ۵.۵ گیگابایت در سیستم شما موجود خواهد بود. برای پیدا کردن و پاک کردن فایل نصبی این نسخه Finder را باز کنید و به پوشه اپلیکیشن‌ها بروید. در این صفحه عبارت Install macOS High Sierra را در نوار جستجو تایپ کنید تا فایل را پیدا کند. پس از پیدا شدن آن می‌توانید فایل را پاک کنید یا آن را به یک حافظه جانبی منتقل کنید.

چگونه از دانلود اتوماتیک High Sierra  جلوگیری کنیم؟

بعد از پاک کردن نسخه آپدیت شده می‌توانید از دانلود دوباره آن جلوگیری کنید؛ برای این کار مسیر System Preferences > App Store را دنبال کنید و سپس تیک مربوط به گزینه Download newly available updates in the background را بردارید. با این کار هیچ‌کدام از برنامه دیگر بصورت اتوماتیک دانلود نخواهند شد، بنابراین باید هر برنامه را بصورت دستی آپدیت نمایید.