تایپ کردن روی یک صفحه لمسی به‌مراتب با تایپ کردن با یک صفحه کلید فیزیکی متفاوت است و مطمئناً نمی‌توانید از ترفندهای کلیدهای صفحه کلید فیزیکی استفاده کنید؛ اما خوب روش‌هایی برای تایپ سریع‌تر در اندروید وجود دارد که می‌توان با به کار بردن آنها در وقت صرفه‌جویی کرد. برای بررسی این ترفندها با ما همراه باشید.

دیگر ویژگی‌های مورد نیاز برای تایپ سریع‌تر

لمس صفحه با انگشت شست، صرفاً بهترین حالت استفاده از یک گوشی لمسی نیست؛ در این بخش سعی داریم روش‌های جایگزین دیگری را بررسی کنیم که به کمک آنها می‌توانید سریع‌تر تایپ کنید.

Glide Typing

Gborad دارای یک ویژگی جالب است که به آن تایپ حرکتی گفته می‌شود؛ این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا متن خود را با کشیدن انگشت خود روی حروف و بدون تپ کردن تایپ کنید. طرز کار با این روش این‌گونه است که ابتدا روی کاراکتر اول کلمه موردنظر تپ می‌کنید و سپس بدون اینکه انگشت خود را از روی صفحه بردارید به سمت کاراکترهای باقی‌مانده کلمه حرکت می‌کنید. زمانی که چنین کاری کنید یک دنباله آبی را مشاهده خواهید کرد که مسیر انگشت شما را نشان می‌دهد. اگر Gboard کلمه را نادرست وارد کرد، معمولاً می‌توانید با استفاده از کلمات پیشنهادی، کلمه صحیح را وارد کنید.

لازم به ذکر است این ویژگی در خیلی از صفحه کلیدهای معروف نیز به کار برده شده است و محدود به Gborad نیست.

Voice Typing

ویژگی تایپ صوتی که در Gboard وجود دارد به شما اجازه می‌دهد با صحبت کردن متن مورد نظرتان را تایپ کنید.

این ویژگی از موتور تبدیل صوت به متن گوگل استفاده می‌کند و بصورت همزمان صحبت شما را به متن تبدیل می‌کند. برای کار با این ویژگی کافی است روی آیکون میکروفون که در سمت راست صفحه کلید قرار دارد تپ کنید و شروع به صحبت کردن نمایید. تایپ صوتی گوگل از بیش از ۱۰۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند که می‌توانید با رفتن به تنظیمات صفحه کلید زبان دلخواه خود برای تایپ را انتخاب کنید.

یک قابلیت مهم برای تایپ صوتی این است که بدون نیاز به اتصال به اینترنت نیز کار می‌کند البته با دقت کمتری اما خوب می‌توانید غلط‌های آن را اصلاح کنید.

دیگر صفحه کلیدهای اندرویدی

درحالیکه هیچ شکی درباره اینکه Gboard یکی از بهترین صفحه کلیدهای اندرویدی است اما خوب با توجه به سلایق مختلفی که بین کاربران وجود دارد و اینکه واقعاً صفحه کلیدهای بسیار خوب دیگری نیز وجود دارد تصیم داریم تا چند صفحه کلید محبوب دیگر را نیز معرفی کنیم. صفحه کلیدهای Kika، Flesky، Swype می‌توانند گزینه‌های خوبی برای جایگزینی Gboard باشند.