اینستاگرام یکی از معروف‌ترین شبکه‌های مجازی است که کاربران بسیار زیادی دارد. در اینستاگرام می‌توان هشتگ‌ها که ممکن است نام محصولات و برندها باشند را فالو کرد و آخرین پست‌ها در این زمینه‌ها را به سرعت مشاهده کرد. به همین جهت ابزار خوبی برای معرفی کسب و کار و بازاریابی محسوب می‌شود. در اینستاگرام می‌توان حساب کاربری شخصی را به حساب کاربری شغلی یا Business تبدیل کرد که مزایای خاص خود را دارد. در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

قبل از هر چیز بهتر است ببینیم تفاوت بین پروفایل شخصی و شغلی در اینستاگرام چیست؟

تفاوت‌ها بسیار است. اولین تفاوت این است در بخش اطلاعات تماس و همین‌طور قابلیت Premote یا تبلیغ و ترویج کسب و کار وجود دارد. در حساب Business می‌توان اطلاعات تماس کامل را وارد کرد تا مشتری به راحتی تماس برقرار کند. با استفاده از دکمه‌ی Promote نیز می‌توان تبلیغات موثری انجام داد. برای بررسی آماری نیز می‌توان روی آیکونی که به شکل گراف است و در کنار گزینه‌ی Settings قرار گرفته تپ کرد. به این ترتیب آمار نمایش و کلیک روی محصولات معرفی شده قابل بررسی است. علاوه بر این سن و جنسیت بینندگان محصول نیز مشخص می‌شود.

چگونه حساب اینستاگرام معمولی را به حساب Business تبدیل کنیم؟

اینستاگرام برای تبدیل پروفایل معمولی به شغلی از صفحات فیس‌بوک استفاده می‌کند. لذا لازم است صفحه‌ی فیس‌بوک مربوط به کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و همین‌طور دسترسی Admin به آن داشته باشید تا اتصال اینستاگرام به صفحه‌ی ساخته‌شده، امکان‌پذیر شود.

برای تبدیل پروفایل شخصی به شغلی و معرفی کسب و کار خود، مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید. اگر قبلاً وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، این کار را انجام دهید. روی تصویر پروفایل خود تپ کنید تا صفحه‌ی اصلی پروفایل نمایش داده شود.

اکنون روی منوی سه‌نقطه تپ کنید و گزینه‌ی Options‌ را انتخاب کنید. در iOS نیز می‌بایست روی آیکون چرخدنده در بالای صفحه‌ی پروفایل تپ کرد.

در این بخش گزینه‌ای به اسم Switch to Business Profile وجود دارد. روی آن تپ کنید.

پیام خوشامدگویی نمایش داده می‌شود، روی دکمه‌ی Continue تپ کنید و به مراحل بعدی بروید.

سه صفحه‌ی دیگر برای ارایه‌ی توضیحات وجود دارد، روی Continue تپ کنید تا به آخرین صفحه برسید. در صفحه‌ی آخر روی گزینه‌ی Choose Page تپ کنید. قرار است اینستاگرام شغلی را به یک صفحه یا Page در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک متصل کنیم.

در ادامه صفحه‌ی مخصوص کسب و کار خود را که در فیس‌بوک ایجاد کرده‌اید، انتخاب کنید.

روی Next تپ کنید.

اینستاگرام اطلاعاتی که در پیج فیس‌بوک موجود است را بررسی کرده و به حساب اینستاگرام وارد می‌کند. می‌توان اطلاعات ورودی را ویرایش کرد. در صورت نیاز می‌توان عدم نمایش Email‌ را نیز فعال کرد.

توجه کنید که برای ادامه‌ی کار می‌بایست حساب کاربری شما در اینستاگرام، از حالت شخصی به عمومی یا Public‌ تبدیل شود. بنابراین سوییچ حساب شخصی را در حالت غیرفعال قرار دهید.

روی OK‌ تپ کنید تا تبدیل پروفایل کاربری معمولی به شغلی، انجام شود.

در آخرین مرحله نیز روی Done تپ کنید.