تایپ کردن روی یک صفحه لمسی به‌مراتب با تایپ کردن با یک صفحه کلید فیزیکی متفاوت است و مطمئناً نمی‌توانید از ترفندهای کلیدهای صفحه کلید فیزیکی استفاده کنید؛ اما روش‌هایی برای تایپ سریع‌تر در اندروید وجود دارد که می‌توان با به کار بردن آنها در وقت صرفه‌جویی کرد. درضمن توجه داشته باشید تمامی این ترفندها روی صفحه کلید Gboard گوگل تست شده‌اند اما در خیلی از صفحه کلیدهای معروف نیز می‌تواند عمل کند. برای بررسی این ترفندها با ما همراه باشید.

ایموجی‌ها را سریع‌تر از هر زمانی وارد کنید

ایموجی‌ها در حال حاضر اهمیت ویژه‌ای بین کاربران پیدا کرده‌اند و تقریباً به یک زبان جدید اینترنتی تبدیل شده‌اند که با آنها می‌توانید احساسات خود را بیان کنید. زمان‌هایی هستند که برای پیدا یک ایموجی مجبور هستید بین صدها ایموجی گردش کنید و این کار زمان‌بر است. برای استفاده از ایموجی‌ها کافی است در صفحه کلید روی آیکون ایموجی انگشت خود را نگه دارید تا یک باکس جستجو ظاهر شود. کافی است احساس حال حاظر خود برای مثال واژه happy را تایپ کنید تا ایموجی‌های مربوط به این واژه ظاهر شوند.

 روی ایموجی مورد نظر تپ کنید تا وارد متن پیام شود. همچنین می‌توانید با تپ کردن آیکون ایموجی در نوار جستجو، با کشیدن شکل ایموجی مورد نظرتان را پیدا کنید؛ البته شاید این روش به همان سرعت روش قبل نباشد، این به میزان توانایی شما در شبیه کشیدن ایموجی بستگی دارد و بیشتر در مواردی استفاده می‌شود که شما حالت ایموجی موردنظرتان را نمی‌دانید.

کنترل دقیق روی اشاره‌گر در صفحه نمایش

هر چقدر هم دقیق تایپ کنید درنهایت یک یا دو غلط در تایپ کردن خواهید داشت. حرکت Cursor در یک کاراکتر می‌تواند در صفحات نمایش کوچک باعث ایجاد چالش شود؛ خوشبختانه اگر از صفحه کلید Gboard استفاده کنید، می‌توانید خیلی دقیق به روی حرفی که اشتباه نوشته شده بروید.

همچنین اگر نیاز دارید چند کلمه را همزمان پاک کنید، می‌توانید روی کلید backspace تپ کنید.

اعداد را سریع‌تر تایپ کنید

بصورت پیش‌فرض نوشتن اعداد نیازمند به رفتن به بخش اعداد است که آیکون آن عموماً با 123 نشان داده می‌شود. اگر از افرادی هستید که از اعداد در نوشتن زیاد استفاده می‌کنید می‌توانید به تنظیمات صفحه کلید گوگل بروید و در انها یک ردیف از اعداد را فعال کنید.

Gboard Setting > Preferences

همچنین اگر می‌خواهید اعداد را در صفحه کلید خود بعنوان یک ردیف نداشته باشید می‌توانید با نگه داشتن دست خود روی آیکون مربوط به آنها و سپس تپ کردن روی عدد یا اعداد آنها را وارد متن کنید.

استفاده از پیشنهاد کلمات و پیش‌بینی کلمه بعد

سیستم پیش‌گویی کلمات در این صفحه کلید و بیشتر صحفه کلیدها بدین‌صورت است که با نوشتن یک کلمه، کلمه بعدی از طرف صفحه کلید حدس زده می‌شود و به شما پیشنهاد می‌شود. می‌توانید با تپ کردن روی کلمه پیشنهادی آن را بدون تایپ کردن وارد متن کنید. شاید در دفعات اول برای شما دردسر آفرین باشد اما مطمئناً می‌تواند در سیرعت بخشیدن به تایپ شما مؤثر باشد. برای فعال کردن این دو ویژگی کافی است به تنظیمات رفته و گزینه‌های Text Correction  و Next-word suggestion را فعال کنید.

همچنین می‌توانید چندین ویژگی دیگر که به شما کمک می‌کند را نیز فعال کنید.

Suggest contact names

این ویژگی باعث می‌شود تا نام‌ها از مخاطبین شما به لیست پیشنهادات اضافه شوند.

Show emoji suggestions

این ویژگی باعث می‌شود تا ایموجی‌ها نیز بعد از نوشتن نام و کلمه مرتبط با آنها بصورت پیشنهاد ظاهر شوند.

Personalized suggestions

این ویژگی به صفحه کلید اجازه می‌دهد تا از طریق اپلیکیشن‌های گوگل و سرویس‌های آن پیشنهادات را بهبود بخشد.

میانبرها را برای گسترش متن خود تنظیم کنید

می‌توانید به صفحه کلید کلماتی که زیاد استفاده می‌کنید را متذکر شوید و برای آنها یک میانبر بسازید. برای مثال می‌توانید از میانبر hru برای خلاصه کردن جلمه How are you استفاده کنید. بنابراین هر زمان hru را تایپ کنید جلمه متناظر با آن ظاهر می‌شود.